ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

اکسفولیشن یا اسکراب چیست

12 اردیبهشت ، 1402
موسسه تالگو پاریس

اسکراب یا لایه برداری پوست از راهکارهای مناسب جهت مراقبت از پوست می باشد. با کسب اطلاع در مورد اسکراب و کاربردهای آن می توان به حفظ شادابی و لطافت پوست کمک نمود. از فواید اسکراب و کاربردهای آن جوانسازی پوست و رفع چین و چروک می باشد. با لایه برداری یا اسکراب پوست می توان ضمن رفع تیرگی پوست، رطوبت پوست را حفظ کرد. از دیگر مزایای اکسفولیشن پوست رفع جوش و آکنه، رفع چربی، لطافت پوست و ... می باشد.

اسکراب و کاربردهای آن

رسیدگی به پوست و مو از دغدغه های افراد به ویژه خانم ها به حساب می آید. در حال حاضر برای حفظ شادابی پوست به ویژه پوست صورت از انواع روش های استاندارد بهره گرفته می شود که از آن میان می توان به اسکراب پوست اشاره کرد. اسکراب یا لایه برداری پوست با حذف سلول های مرده پوست به شادابی پوست کمک می کند. در روش اسکراب لایه برداری پوست با کمک موادی صورت می گیرد که حالت گرانولی دارد. حالت گرانولی این مواد سبب ساییده شدن لایه رویی پوست می شود.

در ترکیب اسکراب یا اکسفولیشن که به صورت ژل، کرم و صابون عرضه شده، ریز مواد مختلف متشکل از هسته زردآلو، پوست گردو، نمک دریایی و گرانول ها استفاده می شود. با توجه به فواید مختلف لایه برداری پوست با کمک اسکراب امروزه اقشار مختلف جامعه علاقمند استفاده از این روش برای محافظت از پوست خود هستند. با کسب اطلاع در مورد اسکراب و کاربردهای آن متناسب با فواید اسکراب می توان از این روش به بهترین نحو بهره برد.

اسکراب چیستاسکراب چیست

جوانسازی با حذف سلول های مرده پوست

از تاثیرات گذشت زمان بر روی پوست ایجاد چین و چروک و به اصطلاح پیری پوست می باشد. در حال حاضر برای جوانسازی و بازسازی پوست از انواع دارو ها و روش ها بهره گرفته می شود که از آن جمله می توان به اسکراب پوست اشاره کرد. با بهره گیری از روش اسکراب سلول های مرده پوست به مرور از بین رفته و جای آن را سلول های پوستی تازه می گیرد. حذف سلول های مرده و ظاهر شدن سلول های جدید بر روی پوست سبب شادابی و جوانسازی پوست می شود.

رفع جوش و آکنه با اکسفولیشن

یکی از مشکلات پوستی به ویژه در سنین جوانی ایجاد جوش و آکنه در صورت می باشد که گاها با درد همراه هست. جوش های سر سیاه که به صورت مکرر در روی پوست ایجاد می شود را می توان به روش های مختلفی از بین برد. رفع جوش های سر سیاه در سریع ترین زمان ممکن از فواید اسکراب و کاربردهای آن به حساب می آید.

از طریق لایه برداری یا اسکراب پوست، به همراه پوست های مرده جوش های سر سیاه نیز از بین می رود. همچنین لایه برداری و اسکراب پوست باعث می شود جای آکنه و لک و جوش ها به شکل قابل توجهی کمرنگ گردد. بهترین لایه بردار جهت رفع جوش و آکنه اسکراب جوش شیرین می باشد.

پر بازدیدترین مقالات تالگو فرانسه را در این بخش دنبال نمایید

بهترین قرص ضد پیری دنیا

بهترین روغن گیاهی برای پوست صورت

بهترین روش برای از بین بردن پوست چرب صورت و بینی

رفع تیرگی پوست

از دیگر فواید اسکراب و کاربردهای آن می توان به رفع تیرگی پوست صورت و بدن اشاره کرد. برای مثال می توان برای رفع تیرگی اطراف و زیر چشم از مواد لایه بردار استفاده نمود. همچنین برای رفع تیرگی سایر مناطق بدن از قبیل تیرگی آرنج، زانو و قوزک پا نیز می شود از روش اسکراب بهره برد. جهت تاثیر گذاری بهتر لایه برداری با هدف روشن شدن پوست بهتر هست دو بار در هفته پوست با مواد مناسب اسکراب شود. برای رفع تیرگی پوست می توان از ترکیب ماست و گردوی له شده استفاده نمود.

کاربردهای اسکراب پوستکاربردهای اسکراب پوست

روشن و شفاف کردن پوست

از بین دیگر فایده های قابل توجه اسکراب و کاربردهای آن می توان به روشن و شفاف نمودن پوست صورت اشاره نمود. اسکراب مستمر پوست و لایه برداری پوست مرده در کنار رفع تیرگی های پوست و جای جوش باعث روشن و شفاف شدن پوست می شود. از نکاتی که هنگام اسکراب نمودن پوست جهت روشن شدن پوست باید در نظر گرفت توجه به نوع پوست از نظر چرب و خشک بودن می باشد. برای شفاف شدن پوست به ویژه پوست صورت می توان اسکراب برنج و شیر را تهیه نموده و پس از دو ساعت ماندن مخلوط را روی پوست قرار داده و ماساژ دهید.

کاهش چربی پوست

اسکراب و کاربردهای آن گستره ی وسیعی را شامل می شود که از آن جمله می توان به کاهش چربی پوست اشاره کرد. اسکراب و لایه برداری منظم و مرتب پوست سبب رفع چربی اضافی پوست شده و از ایجاد جوش های سر سیاه جلوگیری می کند. از این رو بهترین راهکار برای کاهش چربی پوست برای افرادی که دارای پوست چرب هستند لایه برداری پوست می باشد.

حفظ رطوبت و آبرسانی پوست

حفظ رطوبت پوست و آبرسانی پوست از دیگر کارکرد های مهم اسکراب محسوب می شود. با لایه برداری مرتب پوست منافذ پوست باز شده و تنفس پوستی به حد نرمال می رسد. نتیجه باز شدن منافذ پوست آبرسانی بهتر پوست و در نتیجه حفظ رطوبت پوست می باشد.

فواید استفاده از اسکراب پوستفواید استفاده از اسکراب پوست

دیگر فواید اکسفولیشن و کاربردهای آن

برای داشتن پوستی صاف و یکدست می توان از اسکراب بادام زمینی، عسل و خامه استفاده نمود. از دیگر فواید اسکراب و کاربردهای آن بهبود بافت صورت و نرم و لطیف شدن پوست می باشد. از طرف دیگر استفاده از انواع اسکراب و لایه بردار پوست در کنار تمیزی و زیبایی پوست به تغذیه مناسب پوست کمک می کند.

از آنجا که در تهیه انواع اسکراب و لایه بردار پوست از مواد گیاهی باکیفیت بهره گرفته می شود تغذیه پوست به خوبی انجام شده و پوست جوانی و شادابی خود را باز می یابد. از دیگر خواص لایه برداری پوست می توان به رفع مشکل پوسته پوسته شدن پوست اشاره کرد که ناشی از تجمع سلول های مرده پوست می باشد. برای جلوگیری از رشد موی زیر پوستی می توان از اسکراب آبلیمو و شکر استفاده کرد.

مزایای استفاده از اسکراب برای پوستمزایای استفاده از اسکراب برای پوست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs