ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آشنایی با طرز استفاده از لایه بردارها

25 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با طرز استفاده از لایه بردارها بپردازیم، در صورتی که می خواهید در مورد طرز استفاده از لایه بردارها اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. با یادگیری طرز استفاده از لایه بردارهای پوست شما می توانید به صورت اصولی استفاده از لایه بردارهای پوست را خواهید آموخت و در نتیجه اثربخشی لایه بردارهای پوست، بیشتر می شود.

انواع لایه بردار صورت و نحوه استفاده از آنها

پیش از این که درباره طرز صحیح استفاده از لایه بردارهای پوست صحبت کنیم بهتر است که به انواع لایه بردارهایی که برای پوست استفاده می شود، اشاره داشته باشیم به طور کلی انواع لایه بردارها را می توانیم در دو دسته لایه بردارهای مکانیکی و شیمیایی قرار دهیم هریک از این لایه بردارها با توجه به انواع مختلف پوست، ویژگی های پوست و انتظاری که از لایه بردار پوست وجود دارد می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

انواع لایه بردار پوست و نحوه استفاده از هریکانواع لایه بردار پوست و نحوه استفاده از هریک

لایه‌بردارهای مکانیکی

یکی از انواع لایه بردارها، لایه بردارهای مکانیکی هستند که از مواد ساینده ملایم تشکیل یافته اند این نوع از لایه بردارها، سلول های مرده موجود در سطح پوست را از روی پوست جدا می کنند. لایه بردارهای مکانیکی در انواع مختلف و معمولا در دو نوع اسکراب و کرم های پاک کننده عرضه می شوند که ممکن است حاوی ذرات ریز و زبر جهت لایه برداری از پوست باشند. این لایه بردارها همچنان که بصورت ملایم بر روی پوست ماساژ داده می شوند به دلیل اصطکاکی که بوجود می آید موجب جدا شدن سلول های مرده از سطح پوست می شوند.

دیگر مطالب تکمیلی تالگو را در این بخش دنبال نمایید

مزایای لایه برداری پوست به روش علمی

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا با لایه بردار؟

بهترین سن و زمان استفاده از لایه بردار پوست چه زمانی است

لایه‌بردارهای شیمیایی

یکی دیگر از انواع لایه بردارها که به صورت فراوان جهت لایه برداری پوست مورد استفاده قرار می گیرد، لایه بردارهای شیمیایی است این نوع از لایه بردارها نیز از اسیدهای ملایم تشکیل شده است که می تواند سلول های پوستی مرده را از سطح پوست جدا کند و در نتیجه طراوت پوست، حفظ می شود.

چه زمانی از لایه بردارها استفاده شود؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد طرز استفاده از لایه بردارها مورد توجه قرار بگیرد مربوط به زمانبندی آنها است. بهترین زمانی که می توان از کرم های لایه بردار استفاده کرد در فصول سرد است. در این فصل ها میزان تابش اشعه خورشید به حداقل می رسد. یکی دیگر از مواردی که در مورد بازه زمانی استفاده از لایه بردارها باید مورد توجه قرار بگیرد مربوط به شب و یا روز بودن استفاده از کرم های لایه بردار است. شب ها زمان مناسبی برای استفاده از لایه بردارها می باشند چرا که در شب پوست های مرده و اضافی بر روی سطح پوست جمع می شوند و همچنین اشعه ای وجود ندارد و استفاده از کرم ها لایه بردار می تواند تا صبح عمل ترمیم و بازسازی پوست را به خوبی انجام می دهد.

زمان مناسب استفاده از لایه بردار پوستزمان مناسب استفاده از لایه بردار پوست

طرز استفاده از لایه بردارها چگونه است؟

یادگیری طرز استفاده از لایه بردارها برای کسانی که می خواهند از این کرم ها و اسکراب استفاده کنند بسیار ضروری است و لذا طرز استفاده از لایه بردارها بر اساس مراحل ذیل می تواند، نتیجه بهتری را بدهد. این مراحل شامل موارد ذیل است.

  • میزان تحریک پوست تست شود: در روش استفاده از لایه بردارها در ابتدا باید حساسیت پوست خود را مورد ارزیابی قرار دهید برای همین منظور کافی است که مقداری از کرم لایه بردار را روی پوست ساعد بزنید و در صورت عدم مشاهده التهاب و سوزش استفاده از لایه بردار مشکلی ندارد.
  • استفاده از لایه بردار: پس از آن به اندازه یک عدس از لایه بردار را برداشته و در ابتدا به مناطقی از پوست که دارای لک و جای جوش هستند بمالید و پس از آن می توانید به سایر قسمت های صورت غیر از اطراف چشم بمالید.توجه داشته باشید که میزان ماندن لایه بردار بر روی پوست با توجه به نوع لایه بردار و دستورالعمل های موجود بر روی آن است.
  • فاصله زمانی استفاده از لایه بردار: در ابتدا که از کرم لایه بردار استفاده می کنید برای هفته ای دو شب مورد استفاده قرار گیرد و پس از پنج نوبت که پوست شما عادت کرد می توانید هفته ای سه شب نیز از آن استفاده کنید.

 نکات لازم پس از طرز استفاده از لایه بردارها

پس از این که نحوه استفاده از لایه بردارها را یاد گرفتید بهتر است که به نکات بعد از استفاده از لایه بردارها نیز توجه داشته باشید:

  • استفاده از لایه بردارها به دلیل برداشتن پوست های مرده صورت می تواند موجب خشکی و پوسته پوسته شدن صورت شود لذا توصیه می شود که از مرطوب کننده ها استفاده گردد.
  • به دلیل این که لایه برداری به روش های مختلف موجب حساس و نازک شدن پوست صورت می شود و با تابش آفتاب شاهد التهاب و ایجاد لک خواهیم بود در نتیجه استفاده از ضد آفتاب ها هنگام رفتن به بیرون و حتی در داخل خانه توصیه می شود.

 نکات مهم برای انواع پوست در استفاده از لایه بردارها

 یکی از مواردی که در طرز استفاده از لایه بردارها باید مورد توجه قرار گیرد این است که استفاده روزانه از لایه بردارها نه تنها حاصلی برای پوست ندارد بلکه موجب آسیب رساند به پوست نیز می شود به دلیل این که لایه بردارها، سطح پوست را لایه برداری می کند استفاده روزانه موجب از بین رفتن سایر لایه های پوست نیز خواهد شد. کسانی که دارای پوست های خشک هستند می توانند یک الی دوبار هفته از لایه بردار استفاده کنند. کسانی که دارای پوست چرب هستند می توانند به میزان بیشتر از لایه بردارها استفاده کنند که از هفته ای دو تا چهاربار متغیر خواهد بود. در صورتی که از لایه بردار استفاده می کنید و شاهد التهاب و یا عوارض پوستی هستید باید استفاده از آن را متوقف کنید.

نکات مهم استفاده از لایه بردارهای پوستنکات مهم استفاده از لایه بردارهای پوست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs