ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

چگونه یک ضد آفتاب برای پوست مستعد آکنه انتخاب کنیم

12 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

پوست های مختلف با دارا بودن ویژگی های خاص دارای نیازهای منحصر به فردی هستند که با شناخت هر کدام می توان از انواع محصولات آرایشی و مراقبتی برای آن ها استفاده نمود. ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه با ویژگی های خاص نیز نیاز به دانش و آگاهی لازم در این زمینه است. در این مقاله که توسط ما در نمایندگی محصولات تالگو تهیه شده است، شما را با راه های مناسب انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست های مستعد آکنه آشنا خواهیم کرد.

پوست های چرب و مستعد آکنه

امروزه به دلایل مختلفی افراد از پوست های حساس و آسیب دیده رنج می برند. تغذیه نامناسب و آلودگی هوا از مهمترین دلایلی است که باعث می شود تا پوست به سرعت دچار آسیب شده و واکنش های حساسیتی مثل قرمزی و جوش بر روی آن ظاهر شود. علاوه بر عوامل محیطی بعضی از افراد با دارا بودن ژنتیک خاص در بدو تولد دارای پوست های حساس و یا چرب هستند.

بر روی پوست این افراد معمولا جوش های ریزی مشاهده می شود که گاها قرمز و حساس بوده و باعث تورم صورت و یا نواحی حساس دیگر مانند پشت و سینه  آن ها می شود. این افراد نیازمند نوع خاصی از محصولات مراقبتی پوست هستند که در محیط های باز باید حتما بر روی پوست خود استفاده نمایند. بیشتر افرادی که دارای پوست مستعد آکنه و جوش هستند به دلیل چربی بیش از اندازه پوست از مصرف هر نوع کرم خودداری می نمایند.

اما این افراد باید حتما به این نکته توجه نمایند که به دلیل حساس بودن پوست در این افراد، نیاز به مصرف نوع خاصی از کرم ها و محصولات مراقبتی متناسب با مقدار چربی پوست خود دارند که از تحریک غدد چربی جلوگیری نموده و مانع از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست آن ها شود.

پوست های مستعد آکنه و استفاده از کرم های ضد آفتابپوست های مستعد آکنه و استفاده از کرم های ضد آفتاب

ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه

یکی از مهم ترین محصولات مراقبتی پوستی که باید همه افراد با توجه به نوع پوست خود از آن استفاده نمایند کرم های ضد آفتاب هستند. این محصولات با تنوع بسیار وسیع، متناسب با هر نوع پوست تولید می شود. به همین سبب افراد می توانند با شناخت و آگاهی دقیق نسبت به نوع پوست خود ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه را در بازار پیدا نمایند. ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه باید دارای چند ویژگی مهم باشد تا بر روی این نوع پوست ایجاد حساسیت ننماید. از مهم ترین ویژگی های ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه به چند مورد اشاره می کنیم.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

ضد آفتاب مناسب برای دوران بارداری

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در هوای سرد

آیا امکان استفاده از پماد زینک اکساید به جای ضد آفتاب وجود دارد؟

بهترین مارک ضد آفتاب

بافت مناسب کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب

بیشتر افراد با دارا بودن پوست چرب و مستعد آکنه از مصرف هر گونه کرم به دلیل ایجاد چربی مضاعف بر روی پوست خود خودداری می کنند. این کرم ها اغلب به صورت یک لایه ضخیم بر روی پوست قرار گرفته و باعث بسته شدن منافذ پوست شده و بروز جوش را تشدید می نماید. مصرف کرم هایی که از چربی کمتری در ترکیبات آن استفاده شده باشد باعث می شود تا چربی پوست کمتر شده و از ایجاد لایه سنگین و حجیم بر روی پوست جلوگیری نماید. این گونه کرم ها بیشتر فرمولاسیونی بر پایه آب داشته و بسیار سبک هستند. توجه نمایید که چربی هایی مانند روغن نارگیل و یا هر گونه روغن دیگر نیز در این گروه قرار می گیرد.

ضد آفتاب های مناسب برای پوست های مستعد آکنهضد آفتاب های مناسب برای پوست های مستعد آکنه

ترکیبات موجود در کرم های ضد آفتاب برای پوست های حساس

ترکیبات در محصولات مراقبتی بسیار با اهمیت هستند. توجه به برچسب هایی که به عنوان برچسب غیر کومدوژنیک بر روی این کرم ها استفاده می شوند، باعث می شود تا از ترکیبات ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه اطلاع کافی به دست آید. بعضی از این ترکیبات در برابر عوامل محیطی مانع ایجاد نموده و از پوست در برابر این عوامل حفاظت می نماید. اما بعضی از ترکیبات مانند: اوکتی نوکسات، هوموسالات و ... برای پوست های چرب و مستعد آکنه مضر بوده و باعث بروز علائم آلرژیک بر روی پوست می شوند. در ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه از تینوزورب ام و اس بیشتر استفاده می شود. این ترکیبات بر روی پوست های چرب هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند و از بسته شدن منافذ پوست نیز جلوگیری می نماید.

توجه به نوع کرم

امروزه کرم ها به دو نوع شیمیایی و فیزیکی تولید می شوند. هر کدام از این نوع کرم ها نیز باید به مقدار مناسب و در زمان مناسب خود استفاده شوند. معمولا کرم های ضد آفتاب شیمیایی از عبور عوامل طبیعی مانند اشعه مضر خورشید جلوگیری می نماید. اما زمان مناسب مصرف این کرم ها حدود نیم ساعت بعد از خروج از منزل است.

علاوه بر آن ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه باید بدون هیچ گونه چربی و مواد محرک و یا هر گونه عطری تولید شوند. هر کدام از این مواد بر روی پوست های حساس و مستعد آکنه ایجاد حساسیت نموده و باعث بروز جوش های قرمز و تورم پوست می شود.

ای پی اف در ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه

بر روی ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه برچسب هایی درج می شود که اعداد آن نشان دهنده  تناسب کرم با نوع پوست است. کرم هایی که برای پوست های حساس مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای اس پی اف بالاتر از 30 باشند. این عدد نشان دهنده قدرت کرم در برابر اشعه های مضر خورشید است. کرم ضد آفتاب با عدد اس پی اف بالاتر 30 یک گزینه ایده آل برای مصرف روزانه پوست های مستعد آکنه است.

از دیگر ویژگی های ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه توجه به عدم سنگینی کرم است. سعی نمایید که در زمان انتخاب از کرم هایی خریداری نمایید که حس سنگینی بر روی پوست را در شما القا ننماید. معمولا کرم های مات بهترین انتخاب برای این نوع پوست ها هستند. همچنین این کرم ها باید با نوع مواد آرایشی فرد نیز سازگار باشد. استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی بر روی کرم های مرطوب کننده حس نشاط و سبکی را در افراد بیشتر نموده و از بروز جوش و حساسیت در پوست این افراد نیز جلوگیری می نماید.

انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست های مستعد آکنهانتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست های مستعد آکنه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs