ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آشنایی کامل با مراقبت از پوست در 40 سالگی

05 تیر ، 1401
موسسه تالگو پاریس

مراقبت از پوست در 40 سالگی از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. با رسیدن به 40 سالگی کم کم متوجه بروز تغییرات بر روی پوست خود می شوید. ممکن است فکر کنید که قبل از آن دارای پوست خشک، مختلط و یا چرب هستید و در ادامه نیز این حالت پا برجاست.

ابدا اینطور نیست و با افزایش سن، نیاز به رساندن رطوبت بیشتری به پوست دارید. همچنین لازم است تا با مراقبت های صحیح از پوست و انجام اقدامات موثر از داشتن یک پوست سالم در میانسالی نیز بهره مند شوید. در این مقاله با موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران همراه باشید تا اطلاعات کاملی از نحوه مراقبت از پوست در 40 سالگی بدست آورید.

روتین مراقبت از پوست برای افراد بالای 40 سالروتین مراقبت از پوست برای افراد بالای 40 سال

اهمیت مراقبت از پوست در 40 سالگی

با نزدیک شدن به 40 سالگی، پوست رفته رفته استحکام خود را از دست داده و دچار تغییرات می شود. خشکی پوست، افتادگی، شل شدگی، بروز چین و چروک، ایجاد خطوط و ... از جمله مشکلاتی است که برایتان پیش می آید. علت آن است که شما خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست داده اید و دیگر تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین کمتر در زیر پوست شما انجام می شود.

همچنین با کاهش استروژن در زیر پوست شما، استخوان ها نیز تغییر شکل داده و به طور کلی صورتتان دستخوش تغییرات می شود. همچنین با کاهش چربی پوست ممکن است به فولیکول های مو صورت شما نیز در هنگام اصلاح آسیب وارد شود. به همین منظور با رعایت نکات ضروری که در ادامه برایتان گفته می شود می توانید مانع از بروز اتفاقات گفته شده شوید.

تعیین نوع پوست برای مراقبت از آن

برای آن که مراقبت از پوست در 40 سالگی را به خوبی انجام دهید لازم است تا نوع آن را در ابتدا به خوبی شناخته و با آن آشنا باشید. زیرا که انواع پوست های حاضر در میان انسان ها، هر کدام با انجام یک روتین مناسب و مصرف مواد مغذی، آبرسان ها و کرم های مناسب می تواند تاثیر خاص خود را بگذارد. به طور کلی در دسته بندی تایید شده جهانی پوست به 4 گروه نرمال، خشک، چرب و مختلط تقسیم می شوند.

معمولا پوست نرمال و معمولی بدون لکه و صاف است. لطافت حاضر در این مدل پوست نشان از کوچک بودن منافذ پوستی دارد. گروه خشک معمولی از پوستی محکم و دارای ترک ها و پوسته پوسته شدن ها هستند. در دسته چرب اما معمولا دارای بینی براق هستند. این گروه پوستی معمولا از داشتن جوش های ریز و درشت رنج می برند. رطوبت بر روی پوست آن ها به صورت واضح با داشتن منافذ بزرگ مشخص است. دسته بندی آخر مرطوب به گروه مختلط هستند. این دسته از افراد در ناحیه T صورت دارای پوست چرب بوده و دیگر قسمت های آن دارای پوست خشک هستند.

 یک گروه دیگر پوستی وجود دارد که می تواند متغیر در میان تمام دسته بندی ها قرار گیرد. در حقیقت افراد دارای پوست حساس با تغییر شرایط اقلیمی دچار واکنش های متفاوت از قبیل سوزش و احساس ناراحتی می شوند. این دسته از افراد باید با توجه به شرایط روتین پوستی خود را انجام دهند. اکنون با دانستن تمام گروه های پوستی می توانید جدی تر اقداماتی که در ادامه برای مراقبت از پوست در 40 سالگی گفته می شود را رعایت کنید. در صورتی که هنوز هم نتوانستید مدل پوست خود را تشخیص دهید می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست از نوع آن به درستی مطلع شوید.

شستشو مناسب برای مراقبت از پوست در 40 سالگی

همیشه گفته می شود که هرگز پوست خود را نشسته به رختخواب نروید. از یاد نبرید که مواد شیمیایی آرایشی شما می تواند تاثیرات وحشتناکی بر روی سلامت پوست شما بگذارد. بروز جوش، آکنه، لکه های تیره و ... از کمترین عوارضی است که اگر شستشو درست و مناسبی انجام ندهید سبب ناراحتی شما می شود. صورت خود را دوبار در روز بشویید.

یک بار صبح پس از بیدار شدن از خواب و دفعه دوم شب هنگام قبل از رفتن به تخت باید روتین شستشو مناسب پوست را انجام دهید. ابتدا دست های خود را به درستی شسته تا مانع از انتقال آلودگی و باکتری ها به صورت خود شوید. سپس با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. در مرحله آخر کافی است با یک حوله نرم آن را خشک کنید. ابدا حرکت سایشی و محکم در هنگام خشک کردن انجام ندهید.

نحوه مراقبت از پوست برای افراد بالای 40 سالنحوه مراقبت از پوست برای افراد بالای 40 سال

استفاده از تونر مناسب برای مراقبت از پوست در 40 سالگی

همه شما می دانید که شستن صورت، ph آن را بر هم می زند. به همین منظور بهتر است از یک تونر مناسب پس از شستن و خشک نموده آن استفاده کنید. تونر های حاضر در بازار به شما کمک می کند که اگر آلودگی همچنان بر روی صورت شما باقی مانده به درستی کاملا برطرف شود.

بهتر است از تونرهای بدون الکل و اسپری ای استفاده کنید. چند لحظه اجازه دهید و سپس با یک پنبه یا حوله تمیز آن را خشک کنید. این تونر ها را بهتر است بدون عطر و اسانس انتخاب کنید تا مانع از بروز هرگونه حساسیت برای شما شود.

مصرف ضد آفتاب و مرطوب کننده مناسب

پس از آن که مراحل بالا را پشت سر گذاشتید لازم است تا از یک مرطوب کننده مناسب با برند معتبر استفاده کنید. اگر روتین پوستی خود را در صبح انجام می دهید و قرار است پس از آن به بیرون از منزل بروید حتما از یک ضد آفتاب با اس پی اف بالای 30 نیز استفاده کنید. البته لازم به ذکر است اگر در منزل نیز در برابر نورهای ال ای دی و فرابنفش قرار می گیرید مصرف ضد آفتاب برای شما ضرورت دارد.

زیرا که این اشعه ها سبب بروز مشکلات متفاوت قبیل پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک و در برخی موارد سبب سرطان های مختلف پوستی می شود. به همین منظور مصرف ضد آفتاب مناسب برای مراقبت از پوست در 40 سالگی را جدی بگیرید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

نحوه مراقبت از پوست چرب در بارداری

آشنایی با انواع پوست و راه های مراقبت از آن

هر آنچه باید از باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست بدانید

استفاده کمتر از لوازم آرایشی

پیشنهاد می شود که هر چه در سنین جوانی به آرایش پرداخته اید اکنون دیگر به سمت ملزومات بهداشتی بروید. معمولا کرم های مرطوب کننده حاوی مواد معدنی با رنگدانه های طبیعی در بازار پیدا می شود. این مواد به درستی می تواند جایگزین لوازم آرایشی باشد. در صورت که لازم بود باز هم از محصولات آرایشی استفاده کنید، لازم است تا از یک برند معروف مناسب ترین اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمایید. برند تالگو با در اختیار داشتن انواع کرم های آبرسان، مرطوب کننده، ضد آفتاب و ... می تواند مناسب ترین اقلام برای آرایش شما باشد.

استفاده از محصولات غیر کومدون زا

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در این سن در هنگام خرید محصولات بهداشتی خود توجه کنید؛ برچسب غیر کومدون زا و بدون روغن است. این دو عامل می تواند مانع از بروز جوش، آکنه و ... برای شما بشود. همچنین محصولات بدون بو و ملایم می تواند مناسب ترین انتخاب برای شما باشد. از یاد نبرید که محصولی که این 4 فاکتور را با خود همراه داشته باشد می تواند مانع از بروز هرگونه مشکل برایتان باشد. در خرید آن اصلا شک نکنید.

مراقبت از پوست در 40 سالگیمراقبت از پوست در 40 سالگی

نکات ضروری برای مراقبت از پوست در 40 سالگی

اکنون با مهم ترین توضیحات و مراقبت های پوستی آشنا شدید. حال باید از اقدامات مهم دیگری بدانید که می تواند تاثیر شگرفی در سلامت پوست شما در این سن داشته باشد. پس تمام مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است را به درستی رعایت کنید. همچون؛

  • محصولات دارای رتینوئید می تواند مانع از پیری پوست و سبب گردش خون در سلول ها شود. استفاده از آن را با تجویز پزشک برای خود آغاز کنید.
  • از محصولات لایه بردار هفته ای یک بار برای رفع پوسته پوسته شدن و خشکی پوست استفاده کنید.
  • می توانید از پاک کننده های دارای خاصیت لایه برداری استفاده کنید.
  • از مصرف تونر و مرطوب کننده بعد از لایه برداری غافل نشوید.
  • از خواب کافی برخوردار شوید زیرا تاثیر ویژه ای بر سلامت پوست شما دارد.
  • مصرف آب کافی می تواند در کنار داشتن یک رژیم غذایی معتبر برای سلامت پوست شما از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.
  • از دست زدن های بیخود و بی جهت به پوست و لکه های آن جدا پرهیز کنید.
  • از انجام ورزش مناسب هرگز غافل نشوید. زیرا با انجام آن سبب تحریک و متابولیسم بهتر در پوست خود می شوید. البته از یاد نبرید که پس اتمام جلسه بدن خود را با مصرف آب و مواد غذایی آبدار هیدراته کنید.
  • در هنگام خروج از منزل از کلاه آفتابی و لباس مناسب بهره مند شوید. عینک آفتابی نیز ضرورت مهمی به جهت داشتن پوست سلامت دور چشم برایتان دارد.
  • مصرف سیگار به علت داشتن دود شیمیایی بر روی پوستتان تاثیرات مخربی به بار می آورد. همچنین نوشیدنی های الکلی می تواند واکنش های فیزیولوژیک مضری برای پوست شما داشته باشد.
  • به یک متخصص متعهد مراجعه کنید و تحت نظر او محصولات تایید شده را استفاده کنید. در صورتی که دارو و کرم های خاصی برای داشتن یک پوست سالم برای شما تجویز کرد در مصرف صحیح آن کوشا باشید.
  • از کرم مخصوص شب برای مراقبت از پوست در 40 سالگی استفاده کنید.
  • از تاثیرات کرم دور چشم در این سن هرگز غافل نشوید.  این مدل کرم می تواند مانع از بروز خطوط، چین و چروک، مشکلات پوستی و ... برای شما شود.
  • غذاهایی حاوی پروبیوتیک مصرف کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند تاثیرات ویژه ای در مراقبت از پوست شما در میانسالی داشته باشد.
  • می توانید از ماسک های صورتی که مناسب شماست استفاده کنید. این ماسک ها هر کدام با خاصیت هایی همچون درخشندگی، جوانسازی پوست و ... همراه است.

موسسه تالگو پاریس، نمایندگی رسمی تالگو ایران

در این مقاله سعی شد به معرفی کاملی از راهکار های مراقبت از پوست در 40 سالگی پرداخته شود. اکنون شما می توانید با استفاده از بهترین محصولات برند تالگو برای سلامت پوست خود قدم موثری بردارید. موسسه تالگو پاریس نمایندگی تالگو ایران مفتخر است تا دوره های آموزشی مراقبت از پوست در کنار ارائه خدمات پوستی موثر برای شما همراهان گرامی برگزار نماید. اکنون شما می توانید برای انتخاب محصول مناسب خود برای جلوگیری از مشکلات پوستی با مشاوره های مجموعه ارتباط برقرار کرده و از کامل ترین روش های مراقبتی بهره مند گردید. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs