ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

روش های درمان پوست چرب و جوشدار

15 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

دانستن روش های درمان پوست چرب و جوشدار به شما کمک می کند تا در برابر مشکلات متعددی که برای این گروه پوستی به وجود می آید راه حل های مناسبی پیاده سازی نمایید. در واقع زمانی که غده های چربی در پوست بیش از اندازه سبوم تولید کند سبب ایجاد پوست چرب شده و نیاز به مراقبت های جانبی پیدا می کند. در حقیقت بهتر است بدانید که سبوم یک مورد با اهمیت برای سلامت پوست افراد است و نه تنها بد نیست بلکه سبب آبرسانی و ایجاد طراوت بر روی پوست می شود.

اما نیاز دارد تا با سبک متفاوتی با آن دسته از پوست ها برخورد شود تا سبب بروز عوارض، التهابات، جوش و ... نشود. به همین منظور در این مقاله با موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران  همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از روش های مراقبت این پوست بدست آورید.

درمان پوست چرب و جوشداردرمان پوست چرب و جوشدار

ویژگی های پوست چرب و جوش دار

قبل از آن که با روش های درمان پوست چرب و جوشدار آشنا شوید، بهتر است در مورد این مدل پوستی بیشتر بدانید. در حقیقت پوست افراد به چند گروه؛ خشک، چرب، مختلط و معمولی تقسیم می شود. هر دسته از این مدل های پوستی نیازمند مراقبت های خاص خود و مصرف محصولات مرتبط با تایپ پوستی مورد نظر است. پوست چرب و جوش دار که گروه بزرگی از افراد را شامل می شود، نتیجه تولید غدد بیش از اندازه چربی ها در پوست افراد است.

این اتفاق سبب بروز منافذ باز پوست نیز می شود. مزیت بزرگی که این دسته از پوست ها دارند محافظت در برابر اشعه خورشید، گرد و غبار می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که اگر رسیدگی صحیحی به این دسته از پوست ها نشود سبب ایجاد جوش های سر سیاه، آکنه، التهابات اذیت کننده و ... نیز می شود. به همین منظور اهمیت دارد تا از روش درمانی مناسبی برای حفظ این دسته از پوست ها پیروی نموده تا مانع بروز مشکلات بشوید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ماسک مناسب پوست چرب

ضد افتاب برای پوست چرب و جوش دار

روتین پوست چرب

علت پوست چرب و جوشدار

حال که با این مدل پوست آشنا شدید، بهتر است بدانید که علت بروز چربی این دسته علاوه بر تولید بیش از حد سبوم چیست. در صورتی که علت بدست آمده را شناسایی کردید به آسانی می توانید در جهت روش های درمان پوست چرب و جوشدار قدم موثری بردارید. علائم پوست چرب که تشخیص شما را برای آغاز درمان آسان تر می کند عبارت است از:

  • ایجاد جوش های بزرگ و کوچک به صورت پیوسته یا در زمان های مختلف
  • مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد جوش های سر سیاه و سر سفید
  • سفت و زبر شدن پوست
  • دارای نمای ظاهری چرب و براق
  • دیده شدن منافذ بسیار واضح و بزرگ بر روی پوست صورت افراد مستعد

تمامی این موارد نشان از داشتن پوست چرب است. در صورتی که چند علامت از مواردی که در بالا گفته شد را دارا می باشید؛ باید با استفاده از محصولات مرتبط و معتبر برای سلامت پوست خود اقدام نمایید.

درمان پوست چرب و جوشدار

برای مراقبت از پوست چرب و جوشدار باید چند قدم مهم بردارید. از محصولات و روش های درمانی که در ذیل به آن اشاره شده است به خوبی پیروی نموده تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. همچون؛

روش درمان پوست چرب و جوشدارروش درمان پوست چرب و جوشدار

شستشوی پوست چرب به صورت مداوم

یکی از مهم ترین روش های درمان پوست چرب و جوشدار که به افراد کمک می کند تا برای سلامت پوست خود یک قدم مهم بردارند، شستشوی صحیح و اصولی آن است. دارندگان چنین پوست هایی باید روزی 2 مرتبه صورت خود را با محصولات فاقد چربی همچون؛ پن های صورت، صابون مخصوص، فوم، شیر پاکن ها، لوسیون ها و گلیسیرین های مناسب شستشو داده و یک روتین منظم را برای پوست خود پیاده سازی کنند. بهتر است این اتفاق یک بار در صبح و بار دیگر در شب هنگام قبل از خواب انجام شود.

استفاده از کرم اسکراب لایه بردار

برای آن که یک روش اصولی درمان و مراقبت از پوست چرب و جوشدار را به خوبی پیاده سازی کنید، از استفاده کرم های اسکراب لایه بردار ابدا غافل نشوید. این محصولات به شما کمک می کنند تا اگر آلودگی نهفته در عمق پوست شما باقی مانده است، به خوبی از پوست خارج شود.

امروزه اسکراب های معتبری در بازار وجود دارد که برند های مشخص آن را تولید کرده اند. کافی است نوع پوست خود را در نظر داشته و بهترین گزینه را خریداری نمایید. برند تالگو دارای محصولات مرتبط بسیاری برای این گروه پوستی می باشد.

استعمال تونر مناسب پوست چرب

یک تونر مناسب به شما کمک می کند تا بهترین مراقبت از پوست چرب و جوشدار را برای خود پیاده سازی نمایید. برای انتخاب تونر مناسب خود می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان این حوزه دریافت نموده و با خیال آسوده بهترین مورد را برای پوست خود انتخاب نمایید. اگر هم ترجیح می دهید از مدل خانگی آن استفاده کنید می توانید از اسپری بابونه، گلاب و ... به خوبی بهره مند شوید.

استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده مرتبط پوست

از یاد نبرید که حتی اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه نباشد، باز هم باید از یک روتین مراقبتی صحیح برای درمان پوست چرب و جوشدار خود استفاده کنید. یک مسئله مهم این است که پوست شما نیاز به رسیدگی جامع دارد. پس با توجه به مدل پوست خود کرم ضد آفتاب تالگو مناسب، مرطوب کننده، روشن کننده و ... را تهیه نموده و در زمان مقرر از آن استفاده کنید.

راه های درمان پوست چرب و جوشدارراه های درمان پوست چرب و جوشدار

درمان پوست چرب و جوشدار با سفیده تخم مرغ و لیمو

شاید اگر بخواهیم یک داروی گیاهی برای پوست چرب به شما پیشنهاد دهیم، استفاده از ماسک ها و اسکراب های خانگی است که می توانید به آسانی آن را در منزل آماده نموده و استفاده نمایید. مصرف سفیده تخم مرغ و آب لیمو به بستن منافذ باز پوست شما کمک شایانی می کند. البته از یاد نبرید که اگر دارای پوست حساسی هستید که ممکن است آلرژی در آن ایجاد شود، انجام این اقدام را با استفاده از یک تست کوچک آغاز نمایید.

سپس، در صورت عدم ایجاد حساسیت در حجم گسترده پوست خود بزنید. برای درست کردن این ماسک کافی است یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری آبلیمو تازه مخلوط نموده و بر روی پوست خود بگذارید. پس از جذب آن می توانید ماسک را شسته و با حوله ای نرم آن را خشک کنید.

استفاده از ماسک های خانگی

یکی دیگر از روش های درمان پوست چرب و جوشدار استفاده از ماسک های متفاوت گوجه فرنگی، بادام، آلوئه ورا و ... می باشد. هر کدام از موارد گفته شده علاوه بر آن که بهتر است در رژیم غذایی شما قرار گیرند، می توانند با استفاده از چند گزینه دیگر سبب تولید ماسک های مراقبتی مناسب و مغذی برای پوست شما شوند.

پاکسازی پوست چرب و جوشدار در منزل

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، افراد دارای این مدل پوست باید توجه کنند که یکی از روش های درمان پوست چرب و جوشدار انجام پاکسازی مناسب است. برای این گروه از افراد پاکسازی اهمیت ویژه ای داشته و به سلامت شما کمک ویژه ای می کند. برای انجام پاکسازی آسان در منزل کافی است ابتدا صورت خود را شسته و از آلودگی هایی که در طی روز بر روی آن نشسته اند، به خوبی پاک نمایید.

در مرحله بعد می توانید از ژل های شستشو، فوم ها و ... برای تمیزی صورت خود بیشتر بهره ببرید. پس از آن نوبت به لایه برداری اصولی می رسد که برای انجام این کار با توجه به نوع پوست خود از محصولات مرتبط استفاده کنید.

بعد از آن می توانید یک ماسک مناسب بر روی صورت خود گذاشته و کمی به آن استراحت دهید. در قدم بعدی آهسته آن را ماساژ دهید. در آخر با کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب، کرم روز، شب و ... با توجه به زمان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

بهترین روش های نگهداری از پوست چرب و جوشداربهترین روش های نگهداری از پوست چرب و جوشدار

چند نکته مهم از روش های درمان پوست چرب و جوشدار

حال که اطلاعات کافی از روش های درمان پوست چرب و جوشدار بدست آورده اید وقت آن است تا با دانستن چند نکته مهم و ضروری به سلامت پوست خود توجه ویژه ای بنمایید. همچون؛

  • در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت ضرورت از کرم های ضد آفتاب، کلاه آفتابی و ... استفاده کنید.
  • مصرف ویتامین هایی همچون A,E,C، بی کمپلکس و روی را جدی بگیرید.
  • می توانید دوبار در روز پوست خود را بخور دهید.
  • از قند، نمک، شیرینی و ... کمتر مصرف کنید.
  • غذاهای چرب و تند می تواند سبب بروز عوارض و التهابات پوستی برایتان بشود. مصرف آن را کم کنید.
  • انجام ورزش و تمرینات کاردیو را جدی بگیرید.
  • از لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر استفاده کنید.

درمان پوست چرب و جوشدار با محصولات تالگو

در این مقاله سعی شد به معرفی کامل روش های درمان پوست چرب و جوشدار پرداخته شود. اکنون شما می دانید با انجام چه اقداماتی می توانید برای پوست خود یک قدم مثبت بردارید. موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS)  نمایندگی رسمی تالگو نیز مفتخر است با ارائه بهترین محصولات این برند شما در این درمان همراهی نموده و سبب آرامش خاطر و رضایت شما گردد. از یاد نبرید که این مجموعه با ارائه دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با اعطای دیپلم بین المللی تالگو فرانسه نیز خدمات منحصر به فردی را برای شما در نظر گرفته است. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs