ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

بعد از ماسک صورت چه باید کرد؟

11 مرداد ، 1402
موسسه تالگو پاریس

اگر بعد از استفاده از ماسک صورت تنها چند نکته مهم را رعایت کنید صورت زیبا و درخشانی خواهید داشت. ماسک‌ها این روزها علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده اند. در واقع داشتن یک روتین مراقبتی برای پوست می‌تواند به سلامت آن کمک کرده و سبب جوانسازی شود. اما برای رسیدن به بهترین نتیجه شما باید از مراقبت های بعد از ماسک صورت هم اطلاعات کاملی داشته باشید. به همین منظور در این مقاله با موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران همراه باشید تا اطلاعات کاملی از آن بدست آورید.

مزایای استفاده از ماسک صورت

ماسک‌های صورت امروزه طرفداران بسیاری دارند به گونه‌ای که برخی برای پاکسازی پوست به این محصولات روی می‌آورند. پیش از آنکه به سوال پرتکرار «بعد از ماسک صورت چه کنیم؟» پاسخ دهیم بد نیست نگاهی به برخی از فواید استفاده از انواع ماسک صورت بیندازیم. ماسک‌های صورت تنوع بسیار زیادی دارند. مدل‌های دست ساز، تجاری، نیمه حرفه ای، ورقه ای، تیوپی، کلینیکی و... از جمله این موارد هستند. اگر از هر دسته‌ای درست استفاده کنید و بعد از استفاده از ماسک صورت موارد مهمی که در ادامه این مقاله گفته می‌شود را رعایت کنید بهترین نتیجه را خواهید دید. به طور کلی مزیت‌های استفاده صحیح و اصولی از ماسک‌ها عبارتند از:

  • رفع حداقل خطوط و چین چروک‌ها
  • بهبود بافت پوست
  • تمیز شدن منافذ باز پوستی 
  • ایجاد حالت ارتجاعی
  • کم شدن پف زیر چشم
  • پاک کننده جوش‌ها و لک‌ها
  • ایجاد حالت درخشندگی برای پوست
  • سفت شدن پوست
  • جوانسازی و شادابی صورت

بعد از ماسک صورت چه کنیم؟

ماسک صورت

باورهای غلط درباره ماسک صورت

حتما دیده‌اید که افراد بسیار زیادی با توجه به تنوع مختلف ماسک‌های صورت از آنها استفاده می‌کنند. بعد از آن رفتار شما تعیین کننده نتیجه کار خواهد بود. برخی افراد ترجیح می‌دهند ماسک بر روی صورتشان خشک شود. گروهی دیگر نیز معتقد هستند که با ماسک‌های ورقه ای می‌توان خوابید تا بیشتر مواد مغذی آن اثر کند. اما ابدا هیچ کدام از این نظریه‌ها درست نیست. اصلا نباید بیشتر از زمان مورد نظری که بر روی بسته بندی آنها نوشته شده است استفاده کنید.

هرگز با ماسک‌ها به خواب نروید. زیرا مواد تشکیل دهنده این محصولات برای هیدراته کردن پوست به کار می‌روند. اگر بیش از حد بر روی منافذ شما باقی بمانند نتیجه عکس داشته و مخرب خواهند بود. مسئله دیگری نیز که باید به آن توجه کنید رعایت چند مرحله مهم بعد از استفاده از ماسک صورت است.

مراقبت های مهم پس از استفاده از ماسک صورت

پس از آن که ماسک صورت شما زمان لازم را پشت سر گذاشت لازم است آن را بردارید. اگر از ماسک صورت ورقه ای استفاده کردید بهتر است مواد باقی مانده ای که هنوز بر روی پوستتان مرطوب هستند را ماساژ دهید تا کامل جذب شود. پس از آن باید مراحلی که در ذیل به آن توجه شده است را پشت سر بگذارید.

شستن صورت

آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه ای باید صورت خود را بشوییم؟ در این مرحله لازم است به نوع ماسک خود نگاهی بیندازید. اگر محصول مصرفی شما مثل ماسک‌های رسی و ... هستند به گونه ای که بر روی پوستتان خشک می‌شوند باید آنها را بشویید. اما اگر از ماسک ورقه ای استفاده می‌کنید نیازی به شستن نیست. حتما برایتان جای تعجب دارد. اما برای رفع این تعجب باید به این نکته نگاهی بیندازید که استفاده از آبرسان‌ها و سرم‌های مغذی هم نیازی به شستن ندارد. این دسته از ماسک‌ها نیز همین طور هستند.

استفاده از یک تونر مناسب

بعد از استفاده از ماسک صورت باید همانند قبل از شروع کار، از یک تونر مناسب بهره مند شوید. تونرها با توجه به مواد تشکیل دهنده ای که دارند می‌توانند به تسکین التهابات پوست، متعادل نمودن ph آن، پاکسازی نهایی و لایه برداری خفیف کمک کنند. استفاده صحیح از یک محصول معتبر به جذب بهتر مرطوب کننده ای که در قدم بعد استفاده می‌کنید نیز کمک خواهد کرد.

استفاده از تونر صورت پس از ماسک

استفاده از تونر پس از ماسک صورت

استفاده یک مرطوب کننده مناسب

از یک مرطوب کننده معتبر که برای خود مصرف می‌کنید باید بعد از استفاده از ماسک صورت استفاده کنید. دقت کنید که ماسک صورت شما مواد مغذی را به منافذ پوستتان منتقل کرده اما لازم است آنها با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پر قدرت کنید. پوستتان باید همواره هیدراته بماند. برای این کار یک مرطوب کننده می‌تواند پاسخ مناسبی برایتان باشد.

استفاده از یک ضدآفتاب با spf مناسب

پس از آن که مرطوب کننده جذب شد نوبت به ضد آفتاب‌ها می‌رسد. بعد از استفاده از ماسک صورت باید حتما از یک کرم ضدآفتاب معتبر استفاده کنید تا بهترین نتیجه شامل حالتان شود و از پوست در برابر اشعه‌های مختلف محافظت شود. در این شرایط شما پوستی سالم و به دور از لکه‌های مختلف خواهید داشت.

دور انداختن مواد باقی مانده

پس از آن که مراحل بالا را طی کردید وقت آن است به پوست خود استراحت دهید. «آیا می‌توان از یک ماسک صورت دوبار استفاده کرد؟» به یاد داشته باشید که حتما مواد باقی مانده ماسک استفاده شده را دور بیندازید. ابدا فکر استفاده مجدد از آن را نداشته باشید. در این صورت ممکن است آسیب‌های مختلفی دامن گیرتان شود. ماسک‌های ورقه ای این روزها در بازار با قیمت‌های بسیار مناسبی ارائه می‌شوند. شما می‌توانید نیاز خود را با مصرف اصولی آنها پاسخ دهید.

با توجه به تمام مواردی که گفته شد اکنون شما می‌دانید که پس از ماسک چی به صورت خود بزنید. اگر این موارد به درستی انجام شود شما شاهد بهترین نتیجه خواهید بود. البته مهم است که ماسک انتخابی شما نیز با پوستتان همخوانی داشته باشد. در چنین شرایطی از داشتن یک پوست سالم و درخشان لذت خواهید بود. توجه کنید که ماسک خود را از یک برند معتبر تهیه کنید تا از بروز سوزش، قرمزی و عوارض مختلف به خوبی جلوگیری کنید. کارشناسان ما همه روزه از طریق راه‌های ارتباطی آماده ارائه مشاوره لازم به شما برای انتخاب یک محصول مراقبتی مناسب هستند.

مراقبت از پوست بعد از ماسک صورت

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی این موضوع که بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم پرداخته شود. حال شما می‌دانید با رعایت چه اقداماتی می‌توانید از داشتن یک پوست صورت درخشان و سالم بهره مند شوید. موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران  نیز مفتخر است با ارائه بهترین محصولات صورت شما در دستیابی به این اتفاق همراهی کند. توجه کنید که این مجموعه علاوه بر فروش محصولات برند تالگو، دوره‌های آموزشی مراقبت‌های زیبایی پوست را با اهدا دیپلم بین المللی تالگو فرانسه نیز برای شما ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs