ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

فواید و عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت

01 آذر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

ویتامین E یکی از ریزمغذی‌های محلول در چربی است که از سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می‌کند. البته پشتیبانی از سیستم ایمنی تنها کارکرد ویتامین ای نیست؛ این ریزمغذی مهم به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند و با ارائه خواص ضد التهابی، تاثیر قابل توجهی در جوانسازی پوست دارد. در این مقاله با شما از روش، فواید و عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت صحبت خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مقاله در تالگو همراه باشید.

طریقه مصرف ویتامین ای برای صورت

بد نیست قبل از آشنایی با فواید و عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت، با نحوه مصرف آن آشنا شویم. از ویتامین E می‌توان برای درمان پیری پوست و چروک صورت استفاده کرد. به این منظور، کافیست میزان مناسبی از ویتامین ای را شب‌ها روی صورتتان ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

نکته مهم اینکه محصولات مراقبتی زیادی در بازار وجود دارند که حاوی ویتامین ای هستند و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. نحوه مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوصت صورت بدین صورت است که هر شب یکی از آن‌ها را با سوزن یا شی‍ئی برنده و تمیز سوراخ کرده و اجازه می‌دهید که محتویات آن خارج شود. سپس ترکیبات کپسول را با نوک انگشتانتان روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید تا جذب آن شود. بهتر است از حرکات دورانی روی صورتتان استفاده کنید تا به گردش خون در سطح پوست نیز کمک کند.

توجه داشته باشید که حتما بعد از مصرف ویتامین ای حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید و بعد سرتان را روی بالش بگذارید. صبح پوستتان را با آب ولرم بشویید و از محصولات مراقبتی و روتین پوستی معمول خود بهره ببرید. می‌توانید این درمان را هفته‌ای دو بار تکرار کنید؛ به همین سادگی!

فراموش نکنید که اضافه‌کردن محصولات غذایی غنی از ویتامین ای به رژیم روزمره‌تان می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت پوست شما داشته باشد. شاه‌توت، بادام و آووکادو از مهم‌ترین منابع غذایی حاوی ویتامین ای محسوب می‌شوند.

طریقه مصرف ویتامین ای برای صورت

ویتامین ای برای صورت

فواید مالیدن ویتامین ای به صورت

حالا که با نحوه مصرف این ویتامین آشنا شدید، خوب است که فواید و عوارض مالیدن ویتامین ای به صورت را هم بهتر بشناسید. ویتامین E هم یکی از بهترین روغن های گیاهی برای پوست صورت است. استفاده موضعی از این دارو می‌تواند به چندین شکل برای پوستتان مفید باشد. البته توجه کنید که بسیاری از این فواید براساس تجربه مصرف‌کنندگان نقل می‌شوند و برای اثبات آن‌ها به تحقیقات علمی بیشتری نیاز است. موارد زیر جزو مهم‌ترین فواید، کاربردها و خواص استفاده از ویتامین ای برای پوست صورت محسوب می‌شوند.

بهبود هیپرپیگمانتاسیون

هیپرپیگمانتاسیون وضعیتی است که در آن رنگدانه‌های پوست بیش از اندازه فعال می‌شوند و در نتیجه شاهد بروز لکه‌های تیره (عمدتا قهوه‌ای) روی نواحی مختلف پوست خواهید بود. اختلالات هورمونی از مهم‌ترین دلایلی هستند که می‌توانند موجب بروز هیپرپیگمانتاسیون شوند. مطالعات نشان داده است که استفاده موضعی از ویتامین ای توانسته تا حدی روی بهبود این عارضه تاثیر بگذارد. ترکیب ویتامین‌های E و C با یکدیگر، اثر قابل توجه‌تری روی رنگدانه‌ها خواهد داشت.

جوانسازی و جلوگیری از چروک صورت

ویتامین ای منبعی غنی از آنتی اکسیدان محسوب می‌شود و بر گردش خون تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل افراد بعد از استفاده موضعی از این ویتامین متوجه ایجاد تفاوت در ساختار و استحکام پوستشان می‌شوند. 

بررسی‌ها نشان داده که ویتامین ای و به طور کلی آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند روشی موثر برای تاخیر در روند پیری و چروک‌های پوست باشند. پس اگر متوجه بروز چروک‌های ریز روی پوست صورت خود شدید، می‌توانید مطمئن باشید که مصرف ویتامین ای حداقل می‌تواند روند پیشرفت آن‌ها را متوقف کند.

درمان اسکار آکنه

ویتامین ای می‌تواند درمانی مناسب برای اسکار آکنه هم باشد. البته محققان هنوز از میزان تاثیرگذاری این ویتامین روی درمان آکنه مطمئن نیستند؛ اما این واقعیت تا حد زیادی اثبات شده و قطعی است. 

از آنجایی که ویتامین ای باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود، می‌تواند به‌عنوان درمانی مکمل برای بهبود جای آکنه عمل کند. البته توجه داشته باشید که ممکن است با مصرف این ویتامین، نتیجه دلخواه را نگیرید؛ همان‌طور که اشاره کردیم، ممکن است اثرگذاری ویتامین ای روی اسکار آکنه به اندازه‌ای که تصور می‌شود، نباشد.

نرم شدن لب و جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن

نرمی لب یکی دیگر از فواید مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت است. ویتامین E می‌تواند ترک‌خوردگی و خشکی لب را تسکین دهد. استفاده از آن روی لب‌های خشکیده تا حد زیادی باعث بهبود ظاهر پوسته‌پوستۀ لب شده و نرمی آن را به دنبال خواهد داشت. 

فواید مالیدن ویتامین ای به لب

استفاده از ویتامین ای روی لب‌ها

عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت

به طور کلی عوارض روغن های طبیعی روی پوست چندان نگران‌کننده نیست. استفاده موضعی از کپسول ویتامین E نیز بی‌خطر است و عوارض خاصی ندارد؛ اما قبل از مصرف، باید چند نکته مهم را درنظر بگیرید:

  • ممکن است مصرف موضعی ویتامین ای روی همه افراد به یک اندازه تاثیر نگذارد. اگر جوش‌های فعال و منافذ باز دارید یا مستعد آکنه هستید، ممکن است مصرف موضعی ویتامین ای علائم‌تان را تشدید کند.
  • بعضی از افراد با مصرف موضعی ویتامین ای به علائم آلرژیک مانند خارش و قرمزی پوست دچار می‌شوند. بنابراین بهتر است قبل از مصرف، آن را روی ناحیۀ محدودی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن حساسیت ندارید.
  • ویتامین ای چرب است. به همین دلیل ممکن است برای برای پوست‌های چرب چندان مناسب نباشد. 

مالیدن کپسول ویتامین ای به دور چشم

ویتامین ای به دلیل ارائه خواص ضد پیری، می‌تواند به کنترل یا پیشگیری چروک اطراف چشم کمک کند؛ بنابراین می‌توانید از مالیدن کپسول ویتامین ای به‌عنوان روشی برای جوانسازی پوست دور چشم استفاده کنید. 

برای این کار کافیست محتویات کپسول را خارج کرده و در ظرفی تمیز بریزید. پوستتان را از قبل بشویید و خشک کنید. سپس محتویات خارج شده از کپسول را با کمک پنبه، اپلیکاتور یا نوک انگشتان به ناحیه اطراف چشم بمالید. 

حتما می‌دانید که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است؛ بنابراین از حرکات خشن و فشارهای محکم خودداری کنید تا به پوست آسیب نرسد. بهترین روش این است که با نوک انگشتان ضربات بسیار نرم و آرام روی پوست بزنید. برای اثرگذاری بیشتر، ویتامین ای را در شب استفاده کنید و اجازه دید که محتویات آن تا صبح روی پوستتان بماند.

مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت

شواهد و تجربه مصرف‌کنندگان، نشان‌دهندۀ تاثیر مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت است. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که این کار باعث می‌شود تا گونه‌های برآمده‌تر داشته باشید و صورتتان چاق‌تر به نظر برسد. 

البته این تلقی چندان هم بی‌راه و بدون اساس نیست؛ چربی ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در آن می‌تواند باعث پرشدن حجم لایه‌های میانی پوست و چاق‌تر شدن آن شود. همچنین اگر به یاد داشته باشید، اشاره کردیم که ویتامین ای منبعی غنی از آنتی اکسیدان است؛ این خاصیت به سفت‌تر شدن استحکام پوست کمک می‌کند و هرچه پوست سفت‌تر و مستحکم‌تری داشته باشید، پرتر نشان خواهد داد.

قرص ویتامین ای چند دقیقه روی پوست بماند؟

یکی از دغدغه‌های مهم افراد در رابطه با عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت ، این است که این قرص چند دقیقه روی صورت بماند تا اثر خطرناکی نداشته باشد؟

خبر خوب اینکه نیاز نیست نگران میزان ماندگاری ویتامین ای روی صورت خود باشید. البته برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است که حداقل 20 دقیقه روی پوست باقی بماند؛ اما شما می‌توانید قبل از خواب آن را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از بیست دقیقه بخوابید و اجازه دهید تا صبح روی صورتتان باقی بماند.

 نکات مهم استفاده از ویتامین ای برای پوست صورت

ویتامین E آنقدر برای پوست و سلامت عمومی بدن مفید است که بسیاری از کارشناسان از آن تحت عنوان آنتی اکسیدان محلول در روغن یاد می‌کنند. این ویتامین می‌تواند پوستتان را درخشان، صاف و سالم کند و نقش موثری در یکدست کردن رنگ آن داشته باشد. رطوبت‌رسانی و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد از دیگر کارکردهای مهم ویتامین ای محسوب می‌شود. با این حال برای دور شدن از عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت لازم است که اصول استفاده از آن را به خوبی به خاطر بسپارید.

نکات زیر از مواردی هستند که باید در استفاده از ویتامین ای برای پوست صورت در نظر گرفته شوند:

  • ۲۴ ساعت قبل از استفاده از کپسول ویتامین ای روی صورت، از آن تست حساسیت بگیرید. کافیست مقدار کمی از آن را روی ناحیه کوچکی از پوستتان ماساژ دهید. اگر بعد از گذشت ۲۴ ساعت علائم آلرژیک مانند قرمزی، تحریک پوست، خارش و سوزش مشاهده نشد، می‌توانید به مصرف ادامه دهید.
  • قبل از استفاده از ویتامین ای، پوستتان را بشویید و خشک کنید. پاکسازی اولین قدم در استفاده از این ویتامین یا هر محصول مراقبتی دیگر است. به این ترتیب روزنه‌های پوستتان باز خواهد شد و ویتامین بهتر جذب صورت می‌شود.
  • اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید ویتامین ای را با روغن حاملی مانند روغن نارگیل، زیتون یا بادام مخلوط کنید.
  • اگر می‌‌خواهید از ویتامین ای در شب استفاده کنید نیز بهتر است با روغن حامل مخلوط شود؛ ویتامین ای به تنهایی به سادگی تبخیر می‌شود و ساعات زیادی روی پوست باقی نخواهد ماند.
  • میزان استفاده از ویتامین ای برای پوست باید به اندازه یک نخود باشد. 
  • اگر می‌‌خواهید بعد از استفاده از ویتامین ای بخوابید، حتما روی بالش‌تان پارچه یا حوله‌ای نرم قرار دهید؛ ویتامین ای می‌تواند ملافه‌ها را لکه‌دار کند.
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین ای شب و قبل از خواب است. 
  • اگر پوست چربی دارید، استفاده از مکمل‌های خوراکی ویتامین ای گزینه بهتری برای شما خواهد بود. بهتر است از ویتامین ای موضعی استفاده نکنید و اگر استفاده کردید، بعد از یک ربع پوستتان را بشویید.

استفاده از ویتامین ای یا درمان قطعی پوست صورت؟

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی مفید از فواید و عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت را با شما به اشتراک بگذاریم. نکته نهایی که باید در نظر داشته باشید این است که هرچند خواص ویتامین ای برای پوست به صورت قطعی اثبات شده است، اما امکان دارد که میزان تاثیرگذاری آن روی پوست همه، برابر نباشد. در انتها خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیاتتان را از مصرف این محصول یا سایر ترکیبات مشابه به پوست خود، با ما و سایر خوانندگان تالگو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

1. آیا مالیدن کپسول ویتامین ای برای پوست صورت عوارض دارد؟

کپسول ویتامین E به خودی خود ترکیبی مضر نیست؛ اما اگر پوستی حساس و مستعد آکنه دارید یا به این محصول آلرژی نشان می‌دهید، بهتر است از کپسول ویتامین ای استفاده نکنید.

2. مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت چه فایده ای دارد؟

درمان دانه‌های رنگی پوست، جوانسازی، رفع چین‌وچروک، نرمی لب و درمان جای زخم از فواید مالیدن ویتامین ای روی پوست است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs