ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

نحوه شستشوی پوست جوش دار چگونه است

29 آذر ، 1400
موسسه تالگو پاریس

شستشوی پوست جوش دار یکی از دغدغه های افرادی است که به مشکل آکنه صورت گرفتار شده اند. این مشکل همواره یکی از دغدغه های نوجوانان، جوانان و حتی برخی بزرگسالان بوده است. راحت شدن از دست این جوش ها ساده نیست، شما نیز شاید سوالی در ذهن تان ایجاد شده باشد که در زمان شستشو با این جوش ها چه باید کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با تالگو فرانسه همراه باشید.

نحوه صحیح شستن پوست جوش دارنحوه صحیح شستن پوست جوش دار

برای شستشوی پوست جوش دار از آب ولرم استفاده کنید

اگر عادت دارید با آب گرم حمام کنید و یا صورت خود را بشویید حتما از حس خوبی که در شما ایجاد می شود لذت برده اید. اما بهتر است بدانید که این کار برای شستشوی صورت و به خصوص شستشوی پوست جوش دار مناسب نیست. دلیل آن نیز از بین رفتن چربی های مفید سطح پوست است که باعث خشکی زیاد پوست می شود.

در این شرایط پوست برای جبران از دست دادن چربی، اقدام به تولید بیش از اندازه آن می کند. این اتفاق نیز باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش های بیشتر می شود. بنابراین توصیه می شود برای شستشوی پوستی که به جوش مبتلا است از آب سرد و یا نهایتا آب ولرم استفاده نمایید.

برای تکمیل شستشوی پوست جوش دار از تونر استفاده کنید

پوست هر شخص ویژگی های مخصوص به خود را دارد. میزان چربی و حساسیت پوست و منافذ آن در هر فرد منحصر به فرد است. بعضی پوست های حساس نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. برای پوست هایی که منافذ بیشتری دارند ادامه ی شستشو را با استفاده از تونر انجام دهید.

اما مراقب باشید که تونر های الکل دار استفاده نکنید که در این صورت با خشکی بیش از اندازه پوست مواجه خواهید شد. با استفاده از تکه ای پنبه و آغشته کردن آن به تونر، چربی اضافه بر رویی پوست را پاک کنید. حتما این شستشو را یک بار در صبح و یک بار شب انجام دهید تا از دست جوش ها راحت شوید.

روش های شستشوی پوست جوش دارروش های شستشوی پوست جوش دار

از بهترین فیس براش برای شستشوی صورت استفاده کنید

اگر قصد دارید صورت خود را به شکل عمقی و تخصصی شستشو کنید بهتر است از فیس براش ها استفاده نمایید. فیس براش ها به دلیل اینکه برای شستشوی صورت طراحی شده اند عملکردی ملایم دارند و باعث می شوند تا شستشوی پوست جوش دار با کمترین میزان آسیب به جوش ها همراه باشد. علاوه بر این در زمانی که صورتتان دچار انواع جوش شده است شستشوی کامل آن کاری دشوار است. اما با فیس براش ها می توانید از تمیز شدن صورت خود اطمینان کسب کنید.

شستشوی پوست جوش دار را با آرامش انجام دهید

اگر عجله دارید شستشوی پوست جوش دار را به زمان دیگری موکول کنید. با توجه به حساسیت جوش ها باید با تمرکز و صرف زمان کافی اقدام به شستشو نمایید. پیشنهاد می کنیم که از فیس براش ها برای این کار استفاده نمایید. زیرا این ابزار بدون فشار زیاد بر روی پوست تمام منافذ رو پاکسازی می کند و کمترین میزان آسیب را جوش ها وارد می کند. پس بهتر است با آرامش و به آرامی صورت خود را بشویید.

شستشوی پوست جوش دار را دو بار در روز انجام دهید

شستشوی پوست آکنه دار را باید یک بار در صبح ها و یک بار در شب ها انجام دهید. شستشوی صبح ها باعث تسکین صورت شما خواهد شد و باکتری هایی که ربر روی صورت شما در طول شب رشد کرده اند را از بین می برد. شستشو در شب ها نیز عرق و گرد و خاکی که در طول روز بر چهره شما نشسته است را پاک می کند. شستشوی زیاد می تواند باعث پارگی و آسیب به صورت شما شود. اگر برای پوست خود حساس هستید و عادت دارید که در طول روز چند بار آن را بشویید، از پاک کننده ها استفاده نکنید و صرفا با آب تمیز و ساده اقدام به آبکشی نمایید.

از بین بردن جوش پوستی با شستشوی صحیحاز بین بردن جوش پوستی با شستشوی صحیح

پاک کننده مناسب برای پوست جوش دار استفاده کنید

پاک کننده های تجاری معمولا از موادی تهیه می شوند که پوست جوش دار را بدتر می کنند. این مواد شامل الکل، روغن ها و برخی مواد شیمیایی است که پوست را تحریک می کنند. اگر به جوش مبتلا هستید باید صرفا از پاک کننده های استفاده کنید که مخصوص پوست جوش دار ساخته شده اند. توجه کنید که این پاک کننده ها را هم با توجه به ویژگی صورت خود انتخاب کنید. برای مثال بعضی پوست ها چرب و بعضی خشک هستند. برای انتخاب بهترین پاک کننده پوست جوش دار بهتر است به سراغ پزشک متخصص بروید.

پوست جوش دار را اسکراب نکنید

با هدف از بین رفتن منفذ های پوست خود آنرا اسکراب نکنید. این کار باعث خراشیدگی هایی بر روی پوست شما می شود و اوضاع را بدتر می کند. لایه برداری را بسیار ملایم انجام دهید و تمام صورت خود را اسکراب نکنید. سعی کنید با استفاده از یک پارچه ی نرم صورت خود را با آرامش، با سرعت کم و به شکل دایره ای پاک کنید. به هیچ عنوان از برس اسکراب استفاده ننمایید.

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

چه میوه هایی پوست را سفید می کند

چند اشتباه رایج در هنگام شستشوی صورت

بهترین روش برای از بین بردن پوست چرب صورت و بینی

خشک کردن پوست جوش دار مهم است

 نه تنها شستشو که باید به خشک کردن پوست خود نیز توجه ویژه داشته باشید. جنس و شکل خشک کردن پوست بسیار مهم است. اینکار بهتر است با استفاده از حوله ای نرم و لطیف انجام شود. فرایند خشک کردن را به آرامی انجام دهید و به جای کشیدن حوله بر روی صورت آن را به ارامی بر روی صورت گذاشته تا رطوبت جذب شده و سپس آن را برددارید. نکته مم دیگر در این زمینه شستشوی مداوم و تمیز نگه داشتن حوله است تا از رشد باکتری ها بر روی آن جلوگیری به عمل آورید.

مرطوب کننده بدون روغن استفاده نمایید

کسانی که پوست جوش دار دارند باید از مرطوب کننده های بدون روغن استفاده نمایند. برای شستشوی پوست جوش دار پیشنهاد می شود مرطوب کننده را قبل از استفاده روی پوست خود، بر روی بخش کمی از پوست تان چک کنید و مدتی صبر کنید تا از نوع و واکنش پوست تان مطمئن شوید.

شستشوی پوست جوش دار با محصولات تالگو

برای شستشوی پوست جوش دار صورت و بدن خود می توانید از محصولات پاک کننده، لایه بردارهای تالگو و سایر محصولات مراقبت از پوست تالگو استفاده نمایید. محصولات مراقبت از پوست و موی تالگو بسیار متنوع بوده و با کیفیت تالگوی فرانسه عرضه می شود. این محصولات با کیفیت تحفه ای از اقیانوس را با خود به همراه می آورند تا شما نیز از معجزه ی آن بهره مند شوید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs