ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

نحوه شستشوی پوست اگزمایی چگونه است

29 آذر ، 1400
موسسه تالگو پاریس

می توانیم پوست را به عنوان یکی از حساس ترین قسمت های بدن در نظر بگیریم، به خصوص در عزیزانی که از بیماری هایی مانند اگزما رنج می برند. آگاهی از نحوه شستشوی پوست اگزمایی برای هر فردی که از این بیماری رنج می برد لازم است. علائم اگزما می توانند با این ترفند به شدت کاهش پیدا کنند. با کمک گرفتن از مواد شوینده مناسب می توانیم تا حد زیادی با این بیماری مقابله کنیم.

مهمترین علائم بیماری اگزمای پوستی در نوع پیشرفته

  • اگزما پوستی می تواند هم به صورت ارثی و هم در اثر حساسیت های پوستی ایجاد شود که در هر دو حالت می توانیم آن را کامل درمان کنیم.
  • خارش پوستی، قرمزی پوست، التهاب در اگزمای ارثی و اگزمای اکتسابی، درد های موضعی خفیف و شدید بسته به شرایط شما، گرم بودن منطقه اگزمایی در پوست و ... از شایع ترین و مهم ترین علامت های این بیماری می باشند.
  • در اغلب مواقع شما احساس می کنید که پوستتان می سوزد و تمایل دارید که آن قسمت را کمی چرب کنید و یا با آب آن را بشویید. ممکن است بعد از شستن ناحیه ای که اگزما دارد کمی احساس آرامش داشته باشید، اما به دلیل استفاده آب بدون هیچ شوینده ای، شرایط را بدتر می کنید.
  • از لحاظ اعصابی هم می تواند تاثیرات منفی بر روی زندگی شما داشته باشد.
  • قرار گرفتن یخ بر روی ناحیه مورد نظر می تواند مسکن موقت شما باشد.

چگونه مطمئن شویم که به اگزمای پوستی مبتلا هستیم؟

مسلما با دیدن علائمی که در بدنتان به تدریج ظهور می کنند می توانید به یک اطمینان نسبی برسید، اما برای اطمینان بیشتر توصیه ما این است که به فردی مطمئن و خبره که همان پزشک متخصص می باشد، مراجعه کنید و از وی بخواهید تا تمامی علائم را به طور کامل بررسی کند. استفاده از پماد های موضعی، مواد شوینده مناسب و دوری از مواد آلرژیک زا از مهمترین روش های درمانی آنها می باشد.

در نهایت چندین ماه به صورت کاملا پیوسته به وی سر بزنید و بخواهید که چکاپ کامل را برای شما انجام دهد. اگر بیماری شما از نوع اکتسابی باشد در عرض چند ماه درمان می شود. نحوه شستشوی پوست اگزمایی به گونه ای تعریف می شود که هر فردی بتواند از آن به خوبی استفاده کند و پوستش سازگاری خوبی را از خود نشان دهد.

اگزمای پوستی و راه های درمان آناگزمای پوستی و راه های درمان آن

برای درمان اگزمای پوستی باید چه کار کنیم؟

مسلما در هر داروخانه ای شما می توانید شاهد محصولات شوینده ای باشید که کار آنها کنترل بیماری هایی از قبیل اگزما می باشد. درون این مواد ترکیبات فعالی وجود دارند که همگی کمک می کنند بیماری پیشروی نداشته باشد و اثرات قبلی آن ها نیز به طور کامل رفع شود.

نحوه شستشوی پوست اگزمایی با کمک ژل ها تعریف می شود. تنوع در آنها بالا است و هر کدام در بخشی از درمان موثر می باشند. این مواد تسکین بخش هستند و فاقد هر گونه رایحه ای می باشند، معمولا همین مواد عطری اگزما را بیشتر می کنند. تنها پیگیر بودن شما در کنار استفاده از مواد شوینده ای مناسب می تواند درمان را تسریع بخشد.

پر بازدیدترین مقالات تالگو پاریس تهران را در این بخش دنبال نمایید

جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال

خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت

فواید و نحوه مصرف کرم های پیری و هورمون رسانی به پوست

نحوه شستشوی پوست اگزمایی چگونه می باشد؟

  • طبق تحقیقات انجام شده اگزما به تماس حساس می باشد، برای مثال به هیچ عنوان نباید با لیف آن قسمت را تمیز کنید. اگزما در اثر خشکی پوست ایجاد می شود و لیف آن را حساس تر می کند. سعی کنید اطلاعات خود را در مورد نحوه شستشوی پوست اگزمایی بالا ببرید تا با آن راحت تر کنار بیایید.
  • استفاده از آب ولرم و نه خیلی سرد و یا خیلی داغ از دیگر موارد مهمی می باشد که هر فردی باید به آن توجه کند. آب ولرم اگزما را در حالت کنترل شده ای قرار می دهد.
  • معمولا صابون هایی که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و یا از فسفات برخوردار هستند، اگزما را تحریک می کنند و سبب می شوند بخش بزرگی از پوست را در بربگیرد، به همین دلیل است که ما تاکید داریم عزیزان مبتلا به اگزما ترجیحا تا آخر عمر از مواد شوینده مخصوص به خود استفاده کنند که البته از قیمت خیلی بالایی هم برخوردار نیستند، پس جایی برای نگرانی باقی نمی ماند.

نحوه شستشوی پوست اگزمایی با مواد شوینده مخصوص

  • ژل هایی در بازار وجود دارند که میزان اسیدی و بازی بودن آنها در حد تعادل است، این ژل ها برای اگزما بهترین گزینه هستند.
  • هر روز حمام کنید و از همین ژل ها استفاده کنید.
  • خیلی بر روی اگزما در هر ناحیه ای که می باشد، فشار وارد نکنید.
  • بعد از حمام حتما اگزما را مرطوب کنید.
  • بعد از شستن پوست خود، حتما از آبرسان قوی استفاده کنید.
  • بهتر است از دستکش های مخصوص در هنگام بیرون رفتن در فضای سرد استفاده کنید، البته این مورد برای عزیزانی می باشد که اگزمای در دستان آنها به وجود آمده است.
  • از مواد عطر دار مانند کرم های ناخالص به طور کامل دوری کنید.
  • نحوه شستشوی پوست اگزمایی در اغلب مواد شوینده مخصوص آن نوشته می شود، این راهنمایی برای افرادی که در نوع پیشرفته این بیماری می باشند لازم است، چرا که جایی برای کسب تجربه و خطا وجود ندارد و از همان ابتدا باید اصولی پیش روید.

نحوه صحیح شستشوی اگزمای پوستینحوه صحیح شستشوی اگزمای پوستی

قیمت مواد شوینده پوست اگزمایی

این محصولات در خود ترکیبات گرانی ندارند، برای همان خرید آن ها خیلی مشکل نیست و محدودیتی هم در تولید آنها وجود ندارد. بر حسب اندازه، برند تولید کننده و عصاره ای که در خود دارد، قیمت گذاری را انجام می دهند. نوع مرغوب این محصول نحوه شستشوی پوست اگزمایی را به طور کامل توضیح می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs