ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آشنایی با بهترین ماسک برای چروک دور چشم

29 فروردین ، 1401
موسسه تالگو پاریس

ماسک برای چروک دور چشم از سن 25 سال به بعد می تواند روند ایجاد چین و چروک و رشد پنجه کلاغی ها را تا حد زیادی کاهش دهد. چون دلیل اصلی شکل گرفتن این چین و چروک ها کاهش کلاژن سازی و از بین رفتن لایه های پوست می باشد.

به منظور بهبود روند کلاژن سازی پوست اطراف چشم، استفاده از مواد طبیعی و ماسک های متنوع در طول هفته می تواند یکی از بهترین راهکارها باشد که البته در برخی از مواقع تنها راه حل استفاده از روش های پیشرفته و دستگاه های مختلف است. در ادامه تالگو پاریس بهترین ماسک برای چروک چشم و از بین رفتن پنجه کلاغی ها را معرفی می کند که همگی از مواد طبیعی تولید شده و در منزل می توانید آنها را بسازید.

ماسک خیار برای چروک دور چشم

خیار یکی از بهترین منابع ویتامین A بوده و آبرسان بسیار قوی می باشد. به طوریکه در اغلب ماسک های صورت نقش مهم و کلیدی را ایفا می کند. خیار را پوره کنید و سپس اطراف چشم و زیر آن را کاملا با این مواد بپوشانید. پس از 20 دقیقه می توانید صورت را با آب سرد یا ولرم بشویید. قرار دادن حلقه های خیار روی پلک و همچنین اطراف آن نیز می تواند تاثیر فوق العاده ای بر رنگ پوست و کاهش چین و چروک آن داشته باشد.

ماسک خیار برای چروک دور چشمماسک خیار برای چروک دور چشم

ماسک دور چشم آلوئه ورا

آلوئه ورا از اصلی ترین ترکیبات در ماسک های تولید شده توسط برندهای شناخته شده دنیا می باشد. چون این ژل طبیعی به عنوان آبرسان قوی عمل می کند و نرمی و لطافت را برای پوست به همراه دارد. به جرات می توان گفت، یکی از بهترین ماسک ها برای چروک دور چشم، آلوئه ورا می باشد. نه تنها استفاده از این ژل به تنهایی اثر بالایی بر از بین بردن سیاهی دور چشم و چین و چروک آن دارد، بلکه ترکیب آن با خیار نیز می تواند اثر صد چندان داشته باشد.

توجه داشته باشید که ژل آلوئه ورا وارد چشم نشود و تنها برای اطراف و حلقه تیره چشم و روی پنجه کلاغی ها قرار گیرد. برای استفاده از این ماسک کافیست 20 دقیقه قبل از خواب ژل را روی پوست قرار دهید و در نهایت با آب سرد بشویید. نرمی و لطفات پوست اطراف چشم و کاهش چین و چروک آن را در بازه زمانی بسیار کوتاه احساس خواهید کرد.

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

چند روش تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت

جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک

اهمیت استفاده از ماسک زغال برای جوش سر سیاه

ماسک دور چشم سفید تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین فراوان بوده و به همین دلیل با سرعت بسیار بالا می تواند لایه های از بین رفته پوست را ترمیم کند. برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای چین و چروک دور چشم، کافیست سفیده را با سرعت بالا هم بزنید تا به کف سفت تبدیل شود.

سپس آن را اطراف چشم و روی پنجه کلاغی ها قرار داده و بعد از 10 دقیقه صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید که پس از قرار گرفتن ماسک سفیده تخم مرغ اطراف چشم بافت صورت را تکان ندهید تا چین و چروک و کشیدگی روی آن ایجاد نشود.

ماسک آووکادو

از دیگر گزینه هایی که می توان به عنوان بهترین ماسک برای چروک دور چشم معرفی کرد، ماسک آووکادو و آلوئه ورا می باشد. آووکادو و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید تا خمیر کاملا یکدست بوجود آید. سپس این خمیر را به مدت 10 دقیقه اطراف چشم قرار دهید و اجازه دهید تا ویتامین a و E و c آن جذب پوست شود. در نهایت می توانید پوست را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک آووکادو مناسب چروک اطراف چشم

ماسک ویتامین E برای چروک دور چشم

استفاده از قرص ویتامین E و کرم آن برای ماساژ پوست اطراف چشم تاثیر شگفت انگیزی بر کاهش چین و چروک ها دارد. هر شب سعی کنید حدود 10 دقیقه یک عدد قرص ویتامین E را به همراه کرم آن روی پوست قرار داده و بسیار آهسته آن را ماساژ دهید. با انجام این کار ویتامین E جذب پوست شده و از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

ماسک نارگیل

هر یک از مواد غذایی و طبیعی که بتوانند ویتامین E پوست را تامین کنند به عنوان ماسک چروک دور چشم عمل می کنند. به عنوان مثال، روغن نارگیل از نمونه های بسیار موثر می باشد که اگر با کمی زردچوبه ترکیب شود، به شدت بر روشن شدن پوست دور چشم و کاهش چین و چروک آن تاثیرگذار است. این ماسک را همچنین می توانید با روغن بابونه نیز استفاده کنید و حدود 20 دقیقه باید روی پوست قرار گیرد.

ماسک نارگیل مناسب برای چروک اطراف چشمماسک نارگیل مناسب برای چروک اطراف چشم

جلوگیری از چروک دور چشم با ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از بهترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان می باشد که برای سلامت پوست به شدت توصیه میشود. برای اینکه بتوانید اثر فوق العاده گوجه فرنگی را بر از بین بردن چروک دور چشم احساس کنید، پیشنهاد می کنیم آب آن را با زرده تخم مرغ مخلوط نموده و 15 تا 20 دقیقه اطراف چشم قرار دهید.

توجه داشته باشید که این ماسک رقیق بوده و به همین دلیل احتمال ورود آن به درون چشم وجود دارد. پس از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست تمیز کنید و هر هفته یک مرتبه این روند را ادامه دهید.

ماسک پودر شیر

پودر شیر یا شیر خشک که برای نوزادان استفاده میشود می تواند یکی از بهترین ماسک ها برای چین و چروک دور چشم محسوب شود. چون شیر خشک حاوی مقدار زیادی از آلفا هیدروکسی اسید و اسید لاکتیک بوده و به همین دلیل لایه های از بین رفته پوست را ترمیم می کند.

برای تهیه این ماسک کافیست شیر خشک را با گلاب یا عسل مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را حدود 20 دقیقه اطراف چشم قرار دهید و سپس با آب ولرم صورت را بشویید. توجه داشته باشید که اگر پوستتان به عسل آلرژی دارد، می توانید گلاب را جایگزین کنید.

ماسک موز

مصرف موز به صورت طبیعی می تواند روند پیر شدن بدن را تا حد زیادی کاهش دهد و اگر به صورت مستقیم روی پوست قرار گیرد، یک ضد چروک عالی خواهد بود. موز را له کنید و یک لایه از آن را اطراف چشم و روی پنجه کلاغی ها و چین و چروک قرار دهید. حدود 15 دقیقه به این ماسک فرصت دهید تا ویتامین E و A و C را وارد پوست کند. سپس صورت را با آب خنک بشویید و اگر هر روز این کار را انجام دهید خیلی زود اثرات آن را مشاهده خواهید کرد.

ماسک موز مناسب برای چروک های اطراف چشمماسک موز مناسب برای چروک های اطراف چشم

ماسک شنبلیله

شنبلیله از سبزیجات بسیار معطر و پر از خاصیت می باشد که در بسیاری از غذاها از جمله قورمه سبزی کاربرد دارد. برگ های این سبزی می توانند از ایجاد پنجه کلاغی ها و چین و چروک زیر و اطراف چشم جلوگیری کند. برای تهیه این ماسک ابتدا باید برگ های شنبلیله را کاملا بجوشانید و سپس خمیر آن را روی پوست بگذارید. بهتر است بسیار آهسته اطراف چشم را با خمیر ماساژ داده و پس از 10 دقیقه آن را بشویید .

ماسک دور چشم قهوه و کاکائو

به جرئت می توان گفت یکی از بهترین ماسک ها برای چین و چروک اطراف چشم، قهوه می باشد. قهوه به شدت بر سلامت پوست اثر داشته و به همین دلیل از آن به عنوان اسکراب و لایه بردار نیز استفاده میشود. برای تهیه ماسک قهوه می توانید از ترکیبات جانبی از قبیل سیب زمینی نیز استفاده کنید. یک عدد سیب زمینی را له کنید و سپس ترکیب آن با 4 قاشق قهوه را اطراف چشم قرار دهید.

این ماسک را بعد از 20 دقیقه کاملا شستشو داده و تمیز کنید و سعی کنید پس از 30 سالگی هفته ای یک الی دو مرتبه از آن استفاده نمایید. از دیگر ترکیباتی که می توان برای ماسک قهوه استفاده کرد، سفیده تخم مرغ می باشد. این ترکیب خمیری را هر هفته یک الی دو مرتبه اطراف چشم قرار دهید.

ماسک دور چشم قهوه و کاکائوماسک دور چشم قهوه و کاکائو

بهترین ماسک خانگی برای چروک اطراف چشم

علاوه بر موارد فوق، لیست زیر نیز می تواند بهترین ماسک برای چروک دور چشم به شمار روند:

  • رفع چین و چروک دور چشم با ماسک روغن زیتون
  • ماسک ماست و گلاب
  • ماسک چای سبز برای رفع چروک دور چشم
  • جلوگیری از چروک دور چشم با ماسک پاپایا و عسل
  • ماسک هویچ
  • ماساژ دور چشم با گلیسیرین
  • ماسک روغن بادام برای دور چشم
  • رفع چروک دور چشم با روغن کرچک
در استفاده از این ماسک ها توجه داشته باشید که برای اثرپذیری بهتر همیشه پوست را با مواد شوینده مناسب شستشو داده و در شبانه روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید. علاوه براین، از کشیدن پوست اطراف چشم خودداری کنید چون به مرور زمان اثر منفی خود را ایجاد می کنند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs