ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

در مورد خشکی پوست در زمستان بیشتر بدانید

30 آبان ، 1401
موسسه تالگو پاریس

خشکی پوست در زمستان سبب می شود تا افراد با نارضایتی بسیاری همراه شوند. با سرد شدن هوا معمولا پوست با از دست دادن رطوبت خود به سمت خشکی می رود. این اتفاق ممکن است باعث ایجاد زخم و خونریزی نیز بشود. به همین جهت اهمیت دارد تا با نحوه درمان آن و مراقبت های اصولی بیشتر آشنا شوید.

اقدامات متفاوتی برای درمان این موضوع وجود دارد که در این مقاله به شما کامل توضیح داده می شود. به همین جهت موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران مفتخر است نکات ارزنده ای را خدمت شما ارائه داده تا مانع از بروز خشکی پوست زیبای شما در فصل های سرد سال شود. با ما همراه باشید.

خشکی پوست در زمستانخشکی پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستان

به علت تغییرات دما و حذف رطوبت در ایام سال از آب و هوای هر منطقه و یا کمتر شدن آن، پوست افراد تحریک شده و خشک می شود. در چنین شرایطی ممکن است با بروز آلرژی های مختلفی برای پوست مواجه شوید. در حقیقت هر زمان پوست شما خشک شد به این منظور است که آسیبی به لایه اپیدرم شما وارد شده است.

این لایه تشکیل شده از سلول های مرده پوست، لیپید ها و ... تشکیل شده است که باعث محافظت از پوست در برابر سموم شده و از ورود آلودگی ها جلوگیری می کند. از طرفی این سد سبب جلوگیری از دست رفتن آب میان بافتی و رطوبت نیز می شود. به همین جهت باید به حفظ سلامتی پوست خود توجه کرده تا مانع از بروز آسیب ها و خشکی آن شوید.

علائم خشکی پوست در زمستان

اکنون که با علت های بروز خشکی پوست آشنا شدید، بهتر است بدانید این اتفاق با بروز علائم مختلفی همراه است. در صورتی که این علامت ها را بر روی پوست خود مشاهده کردید بدانید که وقت مراقبت کردن و رسیدگی اصولی فرا رسیده است. از علامت های خشکی  پوست در فصل سرد سال می توان به؛  ایجاد سوزش، خارش، پوسته پوسته شدن، ترک، قرمزی و ... اشاره کرد. اگر این علامت ها برطرف نشود ممکن است در نهایت با خونریزی و بروز عفونت نیز همراه شود.

درمان خشکی پوست در زمستان

برای آن که پوست آسیب دیده خود را درمان کنید باید به چند مورد مهم توجه کنید. اکنون پوست شما نیاز به تامین رطوبت دارد پس لازم است در ابتدا به روتین زندگی خود نگاهی بیندازید. در ذیل به راه های درمان مشکلات پوستی در برابر خشکی پرداخته شده است. همچون؛

استفاده از مرطوب کننده ها برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

در ابتدا مصرف غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید. استفاده مناسب از مرطوب کننده ها در اولین قدم مهمترین راه درمان برای پوست شما می باشد. توجه کنید کرم هایی که تهیه می کنید شامل گلیسیرین، سوربیتول، اسید هیالورونیک، سرامید ها و ... باشد. بهترین زمان مصرف این کرم ها به خصوص کرم تالگو در هنگام انجام روتین پوستی، پس از شستشو و استحمام پوست می باشد. در این بازه سبب می شود تا آب میان بافتی پوست حفظ شده و رطوبت رسانی به خوبی انجام شود.

راه های درمان خشکی پوست در زمستانراه های درمان خشکی پوست در زمستان

نوشیدن آب کافی

در این ایام که پوست شما آسیب دیده باید به نوشیدن آب کافی و مایعات حاوی ویتامین ها توجه بسیاری داشته باشید. علاوه بر آن می توانید از آبمیوه های طبیعی که سبب جوانسازی و رطوبت رسانی به پوست نیز می شود استفاده نمایید. این امر سبب می شود تا از پوست خود در برابر خشکی به خوبی مراقبت کنید.

مراجعه به پزشک

در صورتی که خشکی پوست در زمستان بیشتر از حالت طبیعی شد و به اگزما تبدیل گردید، حتما به نزد پزشک رفته و طبق دستور او پیش بروید. زیرا که دکتر متخصص پوست می تواند محصولات معتبری از برند های مشخص را برای شما تجویز نماید که درمان موثری برای این امر می باشد. محصولات تالگو نیز در این زمینه با توجه به تجویز متخصص به خوبی قابل استفاده می باشند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

یکی از مهم ترین اقدامات دیگری که برای محافظت پوست شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، محافظت از آن در برابر آفتاب است. حتما در هنگام قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید از کرم های ضدآفتاب تالگو، کلاه، عینک دودی، لباس های مناسب و ... استفاده نمایید تا پوست آسیب دیده تان بیشتر از این دچار آسیب نشود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ضد آفتاب در زمستان

مراقبت از پوست در هوای سرد

استفاده از دستگاه بخور

برای آن که رطوبت بیشتری در برابر خشکی پوست در زمستان برای خود ایجاد کنید می توانید از دستگاه بخور مناسبی استفاده کنید. این دستگاه ها دمای هوا را متعادل کرده و رطوبت مناسب را برای شما در محیط حفظ می کند. در نهایت این ایام می توانید با استفاده از این راهکار رطوبت رسانی را به پوست خود هدیه دهید.

جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

اکنون که با خشکی پوست خود در زمستان و نحوه درمان آن آشنا شدید وقت آن است تا با اقدامات موثری که می تواند در حالت طبیعی مانع از خشکی پوست برای شما بشود نیز بیشتر اطلاع پیدا نمایید. این اقدامات موثر عبارتند از:

  • هیدراته باقی بمانید. به اندازه کافی آب بنوشید و به آبرسانی پوست خود توجه ویژه ای نمایید. می توانید برای آبرسانی پوست خود از کرم ها، تونر ها و سرم های آبرسان تالگو بهره مند شوید.
  • مکمل های غذایی که حاوی امگا 3 و امگا 6 هستند می توانند کمک کننده باشند.
  • محصولاتی که دارای کلاژن، اسید هیالورونیک، آنزیم های ضروری و ... هستند انتخاب خوبی برای شما می باشند.
  • از پوشیدن لباس های خیس به شدت دوری کنید. زیرا این امر می تواند سبب خارش پوست و از بین رفتن لایه ابتدایی آن شود که در نهایت خشکی پوست در زمستان را به ارمغان خواهد آورد.
  • روتین پوستی خود را جدی بگیرید. اگر در برابر آلودگی های محیطی قرار گرفتید سریعا برای پاکسازی پوست خود از آن اقدام نمایید.
  • بهتر است از پاک کننده های ملایم، بدون رایحه و ... استفاده کنید.
  • نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن محصول خود را تهیه کنید.
  • از مناسب ترین نوع ماسک برای خشکی پوست صورت در زمستان استفاده کنید.

جلوگیری از خشکی پوست در زمستانجلوگیری از خشکی پوست در زمستان

تهیه محصولات رطوبت رسان از برند تالگو

در این مقاله سعی شد به توضیح کامل خشکی پوست در زمستان، نحوه درمان و مراقبت از بروز آن پرداخته شود. اکنون شما می دانید که با انجام چه اقداماتی می توانید مانع از بروز این موارد بشوید. از طرفی موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران نیز مفتخر است با ارائه بهترین محصولات مناسب پوست شما مانع از خشکی آن در تمامی فصل ها بشوید. از یاد نبرید که در این مجموعه خدمات دیگر از قبیل؛ دوره های آموزشی پوست و زیبایی فنی حرفه ای با ارائه دیپلم بین المللی تالگو فرانسه و انجام خدمات زیبایی پوست نیز قابل انجام می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs