ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت

09 اسفند ، 1399
موسسه تالگو پاریس

خواص شگفت انگيز روغن رزهيپ در کاهش علایم پیری

از گذشته تا به امروز همیشه روغن های گیاهی نقش بسزایی در درمان بیماری ها داشته اند که می توان از آنها به خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت که از زمان مصریان، بومیان آمریکایی مرسوم است، اشاره کرد. هر روغنی خواص خود را دارد و برای درمان بیماری خاصی بکار می رود. خواص روغن گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت از این دست محصولات است که برای مشکلات پوستی بسیار مفید می باشد.

فواید و عوارض روغن رز هیپفواید و عوارض روغن رز هیپ 

میوه گل رز یا رزهیپ

برخلاف کلمه میوه که ما ذهنیت خوراکی از آن داریم این نوع میوه به صورت کاذب بوده و از بوته گل رز به دست می آید. این میوه که به صورت معمول خوراکی نمی باشد از آن برای دمنوش و استفاده هایی در جهت طبی و تهیه انواع داروها و کرم ها برای پوست استفاده می شود. میوه گل رز در ابتدا در اثر گرده افشانی این گل زیبا به وجود می آید که به صورت پیازی قرمز رنگ و بسیار زیبا دیده می شود که سایزی کوچک دارد و می توان گفت به اندازه گوجه گیلاسی است و گاهی بزرگ تا سایز میوه هلو نیز رشد می کند.

فواید میوه گل رز به عنوان چای 

این میوه استفاده های زیادی در طب سنتی دارد که از آن میان می توان به دمنوش آن اشاره داشت. زمانی که این میوه را به عنوان دمنوش یا چای استفاده کنیم بعد از مدتی می توانیم خواص آن را بر بدن خود به وضوح ببینیم. می توانیم پس از استفاده شاهد کاهش التهابات بدن، تقویت سیستم ایمنی خواهیم بود. حتی گاها برای مبارزه با سرطان نیز از این میوه استفاده می کنند.

خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت 

دانه میوه گل رز دارای مواد مغذی، لینولئیک، و اسیدهای چرب اولئیک و ویتامینه بسیاری می باشد که باعث می شود زمانی که شما روغن این میوه را می گیرید و بر روی روست می مالید به صورت هیدراته روی پوست بماند و باعث نرم کنندگی و ضد التهاب پوست شود. گل های رز دارای انواع متنوعی هستند که گل رز مشکی یا همان نسترن شیرازی به دلیل داشتن اسید های چرب A, E بسیار بیشتر از سایر میوه ها و نوع گل رز ها برای پوست مفید می باشد. 

روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی داردروغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد 

آیا می توان روغن میوه گل رز یا رزهیپ را در خانه تهیه کرد؟

این روغن پرخاصیت را در خانه نیز می توان تهیه و تولید کرد و از خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت نهایت استفاده را برد. روش تهیه آن به صورت خانگی به این شکل است که باید مقداری میوه گل رز تازه و یا خشک شده را در یک ظرف که بهتر است شیشه ای باشد بریزیم و البته بهتر است رنگ این شیشه تیره باشد و سپس به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید. حال در شیشه را ببندید و به مدت 2 هفته در جایی بگذارید تا کم کم عصاره میوه گل رز از آن خارج شود. پس از طی این زمان روغن شما آماده است. حالا باید آن را از صافی رد کنید و در یک ظرف شیشه ای بریزید. این روغن را باید در مکان تاریک نگهداری کنید و آن را در معرض نور قرار ندهید. روغن فوق العاده شما آماده است و می توانید از خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت خود و شفافیت آن استفاده نمایید.

خواص غذایی میوه گل رز

خارج از همه خواصی که این میوه می تواند برای ما داشته باشد به دلیل داشتن مواد مغذی در گیاه که هر کدام متفاوت هستند و ویتامین ها مانند ویتامین سی، پلی فنل، فلاونوئید و دیگر مواد شیمیایی موجود که یکسان می باشند بسیار برای بدن مفید می باشد.

طرز تهیه روغن میوه رزهیپ برای پوست صورت 

باید بدانید که این روغن میوه هم مانند سایر روغن های گیاهی به راحتی تهیه نمی شود اما برخلاف بسیاری از آنها دارای بوی بسیار مطبوعی می باشد. همانطور که گفته شد برای ساخت این روغن میوه نیاز به 210000 دانه میوه می باشد که در درون این میوه قرار گرفته است اما جالب است بدانید که این تعداد دانه میوه تنها 30 میلی گرم روغن را به ما می دهد. حتما علاقه مند هستید که بدانید چگونه می توان این روغن را مدت زمان بیشتری نگه داشت و برای پوست خود استفاده کرد، تنها راه حلی که می توان به شما گفت مخلوط کردن ویتامین E در این روغن است که عمر مفید روغن را تا 2 سال برایتان بالا می برد.

خواص کلی روغن میوه گل رز 

تاکنون به چندی از خواص دمنوش و یا چای این میوه اشاره شد اما میوه گل رز به غیر از خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت بسیاری خواص دیگر نیز دارد که می توان از میان آنها به درمان درد مفاصل به دلیل ضد التهاب بدن، تقویت ناخن ها اشاره داشت و این در صورتی است که حتما هفته ای یکبار مصرف شود. این روغن برای تقویت و نرم کنندگی مو ها نیز استفاده می شود. اما باز هم باید یادآور شد که خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت بسیار زیاد و منحصر به فرد است و می تواند پوستی شاداب را برای شما به ارمغان آورد.

عوارض روغن گل رز

خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت بسیار زیاد است اما در این بین هستند افرادی که به آن آلرژی نشان می دهند و دچار علائمی همچون کهیر می شوند. برخی نیز مشکل تنفسی، سرگیجه، خارش و یا تپش قلب پیدا می کنند که این نشان می دهد شما حتما قبل از استفاده از این روغن باید کمی از آن را امتحان نمایید. البته توجه داشته باشید که افراد دارای دیابت، سنگ کلیه و کم خونی نیز نباید از این روغن استفاده کنند. در نهایت باید گفت که روغن گل رز روغنی مفید و موثر می باشد به خصوص از خواص روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای پوست صورت و لطافت و شفافیت آن می توان به راحتی استفاده کرد. تالگو فرانسه با ارائه بهترین خدمات و محصولات زیبایی و درمانی در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

استفاده از روغن میوه نسترن برای زیباییاستفاده از روغن میوه نسترن برای زیبایی 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs