ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو

12 خرداد ، 1400
موسسه تالگو پاریس

امروزه تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو بر کسی پوشیده و پنهان نبوده و به خوبی افراد از فواید بیشمار آن آگاه هستند. از همین رو ما در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر و مفید در خصوص این پروتئین مورد نیاز بدن با شما به اشتراک بگذاریم، تا پایان این متن همراه ما باشید. 

تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو
رابطه کلاژن و سلامت پوست و مو

منظور از کلاژن چیست؟

اکثر افراد جامعه معمولا بعد از شنیدن واژه کلاژن به یاد پوست و موی خود می افتند. در حقیقت کلاژن یکی از پروتئین های ضروری و مورد نیاز بدن و از جمله ترکیبات اصلی بخش هایی نظیر پوست، مو، غضروف، تاندون ها، استخوان و عضلات به شمار می آید. این ماده پروتئینی از خواص بسیار زیاد و منحصر به فردی برخوردار بوده که از جمله تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو میتوان به جایگزینی سلول های تازه به جای سلول های مرده پوست و در نتیجه حفظ جوانی و لطافت آن اشاره کرد.

کلاژن

کلاژن

انواع کلاژن 

کلاژن موجود در بدن از انواع مختلفی برخوردار بوده که بر حسب نقش بسزای آن در هر یک از قسمت های داخلی بدن میتوان آن را در قالب دسته های زیر تقسیم بندی نمود : 

کلاژن موجود در بدن
کلاژن بدن

- کلاژن نوع I : این نوع کلاژن یکی از مواد اصلی و سازنده اصلی پوست، مو، اندامها، استخوان، ناخن و رباط ها بوده که نقشی بسیار تاثیرگذار بر روی سلامت و شادابی پوست افراد دارد. 

-  کلاژن نوع II : این نوع کلاژن را میتوان بیشتر در غضروف های بدن مشاهده کرد.

– کلاژن نوع III : سومین نوع کلاژن از ترکیبات اصلی و سازنده عاج دندان، غضروف، تاندون ها، بافت فیبروز استخوانی و دیگر بافت های همبند بدن می باشد.

از مطالب جذاب تر ما جا نمانید!

چه میوه هایی پوست را سفید می کند
بهترین قرص ضد پیری دنیا

فواید و تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو

یکی از اندام های بسیار مهم و بزرگ بدن را پوست تشکیل می دهد و همانطور که اشاره شد، حدود 90 درصد از ترکیبات اصلی آن را کلاژن تشکیل می دهد. از همان دوران کودکی، بدن انسان به صورت طبیعی و خودکار در حال تولید کلاژن بوده اما به تدریج تحت تاثیر افزایش سن و یا عوامل دیگر نظیر مصرف بیش از اندازه قند، استرس و اضطراب، مصرف دخانیات، تابش نور مستقیم خورشید و ...  تولید این ترکیب توسط بدن تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. بنابراین در چنین شرایطی حتما تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو خود را مشاهده خواهیم کرد؛ در ادامه متن قصد داریم که تاثیر افزایش سطح کلاژن را بر روی پوست و مو به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم : 

فواید و تاثیر کلاژن بر پوست و مو
فواید و تاثیر کلاژن بر پوست و مو

رفع سلولیت، ترک‌های پوستی و جای آکنه

 تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو را میتوان در تقویت لایه های بیرونی پوست و افزایش رشد موها به خوبی مشاهده کرد. در حقیقت کلاژن ار طریق جایگزین کردن سلول های مرده پوست با سلول های جدید نقشی بسیار مهم و تاثیر گذار بر رفع ترک های پوستی و ترمیم جای آکنه دارد. همچنین افزایش سطح تولید آن در بدن باعث سفتی پوست و در نتیجه جوان و شاداب به نظر رسیدن آن می گردد.

رفع ترک های پوستی و جای جوش با کلاژن
رفع ترک های پوستی و جای جوش با کلاژن

رفع چین و چروک و آبرسانی پوست

افزایش میزان رطوبت و انعطاف پذیری از دیگر تاثیر کلاژن بر سلامت پوست به شمار می آید. در حقیقت کلاژن وظیفه آبرسانی پوست را نیز بر عهده داشته و از زبری و شل شدگی و در نتیجه ایجاد چین و چروک بر روی پوست تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهد کرد. بنابراین بهتر است که تا حد امکان از مواد مغذی و خوراکی حاوی کلاژن یا کرم های موضعی برای بهبود وضعیت پوست خود استفاده کنیم تا بلافاصله بعد از جذب سریع آن در خون، وارد سلول های پوستی شده و ظاهر آن را بهبود بخشند. 

- تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو

فولیکول های مو همواره برای روند رشد طبیعی خود به ماتریکس کلاژن در لایه دوم پوست نیاز دارند؛از همین رو رشد و ضخامت موها از دیگر موضوعات مطرح در خصوص تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو به شمار می آید. همانطور که در قسمت های قبلی نیز اشاره شد،به تدریج با افزایش سن افراد سطح تولید کلاژن مورد نیاز بدن آن ها کاهش یافته و ما شاهد کم پشتی، سفید شدن و ریزش موها خواهیم بود. چرا که این ماده یکی از مهمترین پروتئین های ضروری بدن محسوب می شود که باعث حفظ سلامتی و عدم تغییر رنگدانه های آن می گردد. فلذا افزایش سطح کلاژن مورد نیاز پوست و موی بدن از طریق راهکارهای متعدد می تواند نقشی بسیار موثر در جوان به نظر رسیدن چهره شما داشته باشد. با کمی جستجو در اینترنت و مشورت با یک پزشک تغذیه می توانید از بهترین شیوه های ممکن و کم خطر برای حفظ زیبایی ظاهر خود بهره کافی را ببرید.

منابع مورد نیاز برای تامین کلاژن 

با مصرف قرص ها، پودرها و مایعات حاوی کلاژن و همچنین منابع غذایی نظیر ماهی، گاو و مرغ و ... شما می توانید شاهد تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو های خود باشید. به عبارت دیگر افرادی که برای زیبایی ظاهر خود اهمیت بسیار قائل هستند با بالا رفتن سن از طریق مکمل های غذایی و دارویی باید ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و در این بین نقش کلاژن بر روی سلامت پوست و مو بسیار مهم و اساسی می باشد. همچنین افراد گیاهخوار می توانند این ماده را از محصولات حاوی آمینو اسیده و عصاره سبوس گندم به جای محصولات جانبی و گوشتی دریافت کنند. بنابراین یک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش کردن و دوری از استرس و ... می تواند بر روی افزایش تولید سطح کلاژن مورد نیاز پوست موثر بوده و در نتیجه باعث سلامتی پوست و موهای فرد خواهد شد. مصرف هر یک از قرص ها و داروها باید زیر نظر یک پزشک متخصص صورت گیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs