ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آشنایی با انواع لایه بردار مناسب پوست و نحوه استفاده از هریک

29 آذر ، 1400
موسسه تالگو پاریس

لایه برداری پوست در واقع برداشتن پوست های مرده سطح پوست می باشد که عدم توجه سلامت پوست و لایه برداری از آن موجب خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن خواهد شد. لایه برداری پوست به دو صورت فیزیکی و شیمیایی انجام می شود.

در این مطلب که توسط ما در تالگو پاریس تهران تهیه شده است به نکات مهم در خصوص انواع لایه بردار مناسب پوست و نحوه استفاده از آنها خواهیم پرداخت. با مطالعه این مطلب دیگر نگرانی از نحوه انجام انواع لایه برداری پوست نخواهید داشت با ما همراه باشید.

خواص لایه برداری پوست

با استفاده از انواع لایه بردار مناسب پوست و نحوه استفاده از هریک، از خواص لایه برداری پوست بهره مند شوید. در ادامه به چند مورد مهم از خواص لایه برداری پوست و انواع لایه بردار پوست اشاره خواهیم کرد:

  • برای جذب بهتر محصولات مراقبتی پوست و جذب بهتر آنها در مراقبت از پوست بهتر است پوست خود را لایه برداری کنید تا تاثیر آن را ببینید.

  • لایه برداری منظم و مداوم پوست از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند و همین امر موجب می شود بر روی پوست خود شاهد جوش و آکنه نشوید.

  • لایه برداری منظم پوست در طولانی مدت موجب کلاژن سازی پوست خواهد شد. کلاژن سازی پوست باعث سفت و براق شدن پوست خواهد شد.

انواع لایه بردار پوست و خواص آنانواع لایه بردار پوست و خواص آن

آشنایی با نحوه لایه برداری فیزیکی

یکی از انواع لایه بردار مناسب پوست و نحوه استفاده از هریک، روش لایه برداری فیزیکی می باشد. یکی از روش های ساده لایه برداری فیزیکی در خانه استفاده از سفیداب یا لیف در حمام می باشد به این صورت که لیف یا سفیداب را به صورت دورانی بر روی پوست خود بکشید تا پوست های مرده از روی پوست برداشته شوند.

روش دیگر لایه برداری فیزیکی استفاده از اسکراب می باشد. اسکراب پوست صورت با اسکرابی که برای بدن استفاده می شود متفاوت است، اسکراب بدن قوی تر از اسکراب صورت می باشد پس در زمان خرید دقت کنید. اگر پوست حساسی دارید از اسکراب مخصوص پوست های حساس استفاده کنید.

در بالا به دو روش لایه برداری فیزیکی در خانه آشنا شدید، اما دو روش دیگر لایه برداری فیزیکی که بهتر است در کلینیک های زیبایی انجام شود. لایه برداری میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن که هر دو با استفاده از دستگاه های مخصوص در کلینیک های زیبایی انجام می شود که باعث زیبایی، جوانسازی و شادابی پوست خواهد شد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با طرز استفاده از لایه بردارها

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا با لایه بردار؟

بهترین سن و زمان استفاده از لایه بردار پوست چه زمانی است

آشنایی با نحوه لایه برداری شیمیایی پوست

یکی دیگر از انواع لایه بردار مناسب پوست و نحوه استفاده از هریک، روش لایه برداری به صورت شیمیایی می باشد. لایه برداری شیمیایی به این صورت است که از اسیدهای بسیار ضعیف در لایه برداری پوست استفاده می شود. لایه برداری شیمیایی مانند فیزیکی روش خانگی دارد که با خرید لایه بردار شیمیایی و یا ساخت دستی آن با دستور گرفتن از برخی سایت های معتبر می توانید در خانه انجام دهید.

اسید هایی که در لایه برداری پوست از آنها استفاده می شود از برخی مواد قندی گرفته می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • گلیکولیک اسید نوعی اسید لایه بردار است که از نیشکر گرفته می شود.

  • لاکتیک اسید که همانطور که از نامش مشخص است از شیر گرفته می شود و در برخی از سبزیجات نیز موجود می باشد.

  • سیتریک اسید نوعی اسید گرفته شده از مرکبات می باشد.

  • اسید گرفته شده از انگور که به آن تارتاریک اسید گفته می شود.

  • اسید استخراج شده از سیب به نام مالیک اسید که نوع دیگری از اسید های لایه بردار پوست می باشد.

استفاده از هر کدام از این اسید هایی که نام بردیم کمک به لایه برداری پوست، بستن منافذ پوستی بزرگ، از بین بردن ناهماهنگی های رنگی پوست و از بین بردن خطوط ظریف پوست می کند.

انواع لایه بردار مناسب برای پوستانواع لایه بردار مناسب برای پوست

تاثیر لایه برداری خانگی بیشتر است یا کلینیکی؟ 

پس از آشنایی با انواع لایه بردار مناسب پوست و نحوه استفاده از هریک، می خواهیم به این نتیجه برسیم لایه برداری خانگی بهتر است یا لایه برداری در کلینیک های زیبایی؟

لایه برداری پوست در خانه به طور مداوم از محصولات با کیفیت و یا لایه بردارهایی که با دست ساخته می شود می تواند پوستی شاداب و زیبا را به شما بدهد اما استفاده از لایه بردارهای کلینیکی برای پوست هایی که با روش های خانگی جواب نمی گیرند بهترین گزینه است به دلیل اینکه لایه بردارهای کلینیکی بسیار قوی تر از لایه بردارهای خانگی عمل می کنند.

چه پوست هایی را نباید لایه برداری کرد؟

در افرادی که دچار آکنه های پوستی مزمن هستند بهتر است قبل از انجام هرگونه لایه برداری با متخصص پوست مشورت کنند. لایه برداری پوست در این افراد، اگر آکنه های پوستی آنها  کیستیک باشد در زمان لایه برداری پوست صورتشان ملتهب و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد لکه های تیره بر روی پوست شود.

و در افرادی که دچار سوختگی، زخم، تبخال، آفتاب سوختگی و یا عفونت بر روی پوست هستند، لایه برداری تنها باعث آسیب جدی بر روی پوست آنها می شود. در این دسته افراد استفاده از کرم های آبرسان و مراقبت های پوستی دیگر بهتر جواب می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs