ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن در چیست

25 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

اسکراب پوست یکی از پرطرفدارترین و مهمترین روش های جوانسازی و پیشگیری از پیری زودرس در پوست صورت و بدن است. تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و استفاده از آن، فرایندی موثر در تقویت وضعیت پوست و لایه برداری از سلول های مرده در انواع مختلف پوست خشک، معمولی و چرب به شمار می آید. ما در تالگو پاریس به بررسی عملکرد، انواع و تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن خواهیم پرداخت.

اسکراب پوست چیست؟

اسکراب پوست صورت و بدن ترکیبی پرطرفدار به منظور بازسازی، پاکسازی، لایه برداری و تقویت لایه های مختلف پوست صورت و بدن است. با توجه به اهمیت و تاثیر بسیار زیاد پوست بر زیبایی ظاهری افراد، جوانسازی پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از مهمترین روش های پیشگیری از ایجاد چروک های پوستی، ترک، تیرگی و پیری زودرس به شمار می آید. معمولا اسکراب های پوستی در ترکیب با سایر لایه بردارها مورد استفاده قرار گرفته و به شکل معجزه آسایی قادر به از بین بردن مواد زائد و لایه های مرده در موضع مورد نظر می باشند.

اهمیت پاک سازی و جوانسازی پوست

همانطور که پیشتر نیز گفته شد پاک سازی و از بین بردن سلول های مرده پوست از مهمترین اقدامات پیشگیرانه پیری زودرس بوده و مانع از ایجاد پرشدگی منافذ پوستی، ایجاد جوش، تبخال، آکنه، تیرگی و ترک های پوستی خواهد شد. از اینرو استفاده از انواع مختلف روش های پاک سازی مانند اسکراب ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و درهای زیبایی ظاهری را به روی شما خواهند گشود.

تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن چیست؟

یکی از سوالات مهم و پرتکرار در خصوص استفاده از اسکراب های لایه بردار، تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن است. در این خصوص می توان گفت تفاوت بسیار بارزی در این مقایسه وجود نداشته و بیشتر اسکراب های مورد استفاده در افراد به شکل مشترک تهیه و مصرف خواهند شد.

تفاوت اسکراب بدن با اسکراپ پوستتفاوت اسکراب بدن با اسکراپ پوست

اسکراب ها از چه موادی تشکیل شده اند؟

تمامی اسکراب های پوست صورت و بدن در ساختار اصلی خود از دانه های گرانولی تشکیل شده و در یک ترکیب لوسیون مانند غوطه ور هستند. جنس گرانول های مورد استفاده در ساختار اصلی اسکراب ها به دو شکل صنعتی با استفاده از ذرات پلی اتیلنی و به شکل طبیعی با استفاده از ذرات خرد شده میوه، آجیل و سایر ترکیبات گیاهی متفاوت بوده و با نفوذ به لایه های زیرین پوست قادر به پاک سازی سلول های مرده خواهند بود.

پیش از هر چیزی باید توجه داشت که یکی دیگر از مهمترین تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن میزان زبری گرانول های موجود در ساختار این ترکیب است. معمولا اسکراب های پوست صورت به دلیل ظرافت و حساسیت بیشتر پوست صورت از ترکیب گرانول های سبک تر با انواع مختلف مواد مغذی مانند ویتامین ها، آبرسان ها، مرطوب کننده ها و نرم کننده ها تهیه خواهند شد.

مزیت استفاده از اسکراب های پوست

همانطور که پیش تر نیز گفته شد استفاده از اسکراب ها به دلیل تاثیر فراوان این ترکیبات در ساختار لایه های پوست، منجر به افزایش سرعت فرایند پاک سازی و جوانسازی پوست شده و به از بین بردن لایه های مرده پوست کمک بسزایی خواهد نمود. افزایش قدرت جذب مواد مغذی، باز شدن فضای تنفسی و متابولیسم بافت از مهمترین مزایای استفاده از اسکراب های پوستی به شمار می آیند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با طرز استفاده از لایه بردارها

افراد مناسب جهت استفاده از لایه برداری صورت

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا با لایه بردار؟

مزایای اصلی اسکراب پوست

پیشگیری از ایجاد آکنه های پوستی

گرانول های غوطه ور در مایع ژله ای شکل اسکراب، مانع از انباشت ترکیبات و آلودگی های محیطی در منافذ پوست شده و با تخلیه کامل این منافذ منجر به تنگ تر شدن دهانه منافذ و ممانعت از ایجاد آکنه های چرکی و غیرچرکی خواهد شد.

حفظ رطوبت پوست

اسکراب پوست صورت و بدن با افزایش آبرسانی و حفظ رطوبت در لایه های مختلف پوست منجر به حفظ رطوبت پوست شده و از خشکی، ترک و افتادگی های پوستی پیشگیری خواهد نمود.

لایه برداری از پوست

از بین بردن لایه های مرده از سطح پوست صورت و بدن یکی دیگر از مهمترین مزایای قابل توجه استفاده از اسکراب های پوستی به شمار می آید. از بین بردن لایه های مرده پوست  منجر به احساس سبک شدن و ایجاد جوانسازی پوست صورت و بدن شده و در مهمترین حالت مانع از افتادگی پوست به ویژه در سنین میانسالی و پیری خواهد شد.

مزایای استفاده از اسکراپ پوستمزایای استفاده از اسکراپ پوست

تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن در نوع پوست

 باید توجه داشت که یکی از مهمترین نکات انتخاب اسکراب ها و تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن در انتخاب نوع اسکراب در مقایسه با ساختار پوست بدن و صورت است. با توجه به ظرافت پوست صورت در مقایسه با پوست بدن و معمولاً انباشت بیشتر چربی در پوست صورت به ویژه ناحیه پیشانی توصیه می‌شود به منظور انتخاب نوع اسکراب های پوستی، کاملاً محتاط بوده و در صورت وجود مشکلات خفیف تا شدید از جمله آکنه های چرکی تکرارشونده، زگیل و یا تبخال های فعال با متخصص پوست مشورت نمایید.

در خصوص پاسخگویی جامع تر به سوال تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن باید توجه داشت که معمولاً توصیه می شود به منظور استفاده از اسکراب های پوست صورت، محصولات فرموله شده با ترکیبات مغذی، ویتامین ها و نرم کننده های طبیعی را انتخاب نموده و از مصرف اسکراب های حاوی گرانول های سخت و درشت اجتناب نمایید.

مناسب ترین زمان استفاده از اسکراب های پوستی

 یکی دیگر از مهمترین نکات نتیجه بخش بودن استفاده از انواع مختلف اسکراب های پوستی، انتخاب زمان مناسب به منظور کاهش آسیب های پوستی و عوارض جانبی ناشی از استفاده ناصحیح این محصولات است‌. از اینرو توصیه می شود پس از آگاهی کامل از تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن در انتهای زمان حمام از اسکراب های پوستی استفاده نموده و از تاثیرگذاری هرچه بیشتر این ترکیبات بهره مند شوید.

زمان مناسب استفاده از اسکراپ پوستزمان مناسب استفاده از اسکراپ پوست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs