ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

4 ماسک خانگی برای آبرسانی پوست صورت در منزل

15 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

میل به زیبایی یکی از طبیعی‌ترین تمایلات بشر است که در طول تاریخ، به شکل‌های مختلفی خود را بروز داده است. اما همۀ این روش‎ها، تنها به منظور زیبایی استفاده نشده‌اند. آبرسانی پوست صورت در خانه یکی دیگر از راهکارهای بشر برای زیبایی و سلامتی پوست است. این روش‌ها، که به تامین رطوبت مورد نیاز پوست می‌انجامند، بعضا راهکارهای ساده‌ای هستند که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

آبرسانی پوست صورت در خانه

نگهداری از پوست در خانه یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب است. از آنجا که بیش‌ترین راه‌های مراقبت از پوست در منزل، طبیعی و همیشه در دسترس هستند، مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرند. تمیزکردن پوست با استفاده از گلیسرین‌ها و روغن‌های طبیعی، تقویت‌کننده‌های پوست نظیر آبرسانی به پوست با گلاب، استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده حاوی عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین ای (E) و آب‌خوردن و تغذیه مناسب از روش‌هایی هستند که برای مراقبت از پوست صورت در خانه انجام می‌شوند.

از میان روش‌های گفته‌شده، فواید نوشیدن آب و تغذیه مناسب برای تندرستی و سرزندگی پوست غیرقابل‌انکار است. در حقیقت آبرسانی پوست صورت در خانه ابتدا، در مرحله اول به میزان مصرف آب و در مراحل بعدی، به غذاهای آبکی و مصرف ویتامین‌ها بستگی دارد. لذا توصیه ما این است که حتما به مقدار کافی آب بنوشید و از غذاهای حاوی سبزیجات و میوه‌ها هم بیش‌تر استفاده کنید.

آبرسانی پوست صورت در خانه

آبرسانی پوست صورت در خانه

آبرسانی پوست صورت در طب سنتی

روش‌های طب سنتی برای سلامت و زیبایی پوست بسیار متنوع هستند. استفاده از روغن‌های طبیعی نظیر روغن زیتون و روغن بادام، عصاره آلوئه‌ورا، ماسک‌های طبیعی، بخار آب گرم، داشتن تغذیه سالم، مواد مغذی حاوی آب و ویتامین‌ها، برخی از مهم‌ترین راهکارهای طب سنتی هستند که به آبرسانی پوست صورت در خانه کمک می‌کنند. فقط دقت کنید که باید به نوع پوست خود توجه لازم را داشته باشید. آبرسانی به پوست با گلاب نیز یکی از شیوه‌هایی است که در طب سنتی بسیار بر آن تاکید شده؛ چرا که گلاب هم یک پاک‌کننده قوی و هم شفاف‌کننده‌ای مناسب برای پوست‌های مختلف است.

برای آبرسانی عمیق پوست در منزل می‌توان از دو روش زیر استفاده کرد.

استفاده از گیاهان طبیعی

تقویت و تغذیه پوست با استفاده از گیاهان طبیعی از جمله بهترین شیوه‌ها در طب سنتی محسوب می‌شود. خرما، نعناع و آلوئه‌ورا گیاهانی هستند که ترکیبات آبرسان و ضدالتهاب خوبی برای پوست به شمار می‌روند. این گیاهان به عنوان آبرسان‌های طبیعی عمل کرده و به پوست شفافیت و شادابی می‌بخشند. برای مثال، نعناع به عنوان یک گیاه ضدعفونی‌کننده و ضدالتهاب شناخته می‌شود که به طور ویژه، در درمان جوش‌ها و قرمزی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرما هم مواد معدنی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی دارد که رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند. گیاه التیام‌بخش و آبرسان آلوئه‌ورا نیز با خواص اعجاب‌انگیزش باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. به‌همین‌دلیل می‌توان گفت که آبرسانی پوست صورت در خانه جزء متداول‌ترین راه‌های مراقبت از پوست به شمار می‌رود.

انجام ماساژ پوست

به جز تغذیه و مصرف مواد مغذی، راه دیگری که برای آبرسانی و شفافیت صورت شما کاربردی خواهد بود، ماساژ دادن پوست است.  در این روش که از روغن‌های گیاهی برای ماساژ استفاده می‌شود، پوست به صورت کاملا طبیعی تغذیه شده و رطوبت خود را حفظ خواهد کرد؛ درنتیجه به خشکی و شکنندگی دچار نخواهد شد.

اگر از ماساژ صورت برای آبرسانی پوست صورت در خانه استفاده کنید، جریان خود شما در زیر پوستتان بهبود پیدا کرده و به تغذیۀ سلول‌ها و بازسازی بافت‌های آن کمک می‌کند. افزایش تولید کلاژن از دیگر تاثیرات قوی ماساژ روی پوست است که انعطاف‌پذیری و سفتی آن را بهبود می‌بخشد. ماساژ پوست همچنین باعث تسهیل جذب مواد مغذی و حذف سموم، کاهش التهاب و تسکین استرس و درنهایت، ایجاد آرامش در پوست می‌شود.

ماساژ صورت برای آبرسانی پوست

ماساژ صورت

بهترین آبرسان طبیعی پوست صورت چیست؟

بسته به اینکه هر کدام از ما چه نوع پوستی با چه میزان خشکی یا رطوبت دارد، روش‌های آبرسانی پوست هم متفاوت خواهند بود؛ اما چند مادۀ مغذی را می‌توان معرفی کرد که به صورت عمومی و برای انواع پوست‌ها مفید هستند.

روغن‌های طبیعی، عسل، شیر و عصاره‌های گیاهی بهترین آبرسان طبیعی پوست هستند. همچنین تغذیه سبزیجات و میوه‌ها نیز تاثیر مفیدی روی سلامتی و شادابی پوست دارد. استفاده از این آبرسان‌ها که حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی برای پوست هستند، با کم‌ترین هزینه امکان‌پذیر است.

انواع ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

استفاده از ماسک‌ها و محصولات خانگی حاوی اسید هیالورونیک و گلیسرین، باعث بهبود و نرمی پوست می‌شود. از آنجایی که ماسک‌های خانگی به آبرسانی عمیق پوست صورت در منزل کمک می‌کنند، شناخت آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. ماسک آلوئه ورا، ماسک اسفنج دریایی و ماسک عسل و نارگیل، بهترین ماسک‌ خانگی برای آبرسانی پوست به شمار می‌آیند. برای آشنایی با نحوه تهیه هر یک از آن‌ها، ادامۀ مطلب را مطالعه کنید.

ماسک آلوئه ورا

خواص گیاه آلوئه‌ورا بر پوست چنان آشکار است که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند. برای تهیه این ماسک، ابتدا یک قاشق عسل طبیعی را با یک قاشق ژل آلوئه‌ورا با مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم یا نسبتا سرد بشویید و خشک کنید. این ماسک مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کرده و باعث لطافت و انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

آبرسانی پوست در خانه با ماسک آلوئه ورا

استفاده از ماسک آلوئه‌ورا برای آبرسانی پوست 

ماسک اسفنج دریایی

شاید کمتر کسی نام این گیاه را شنیده باشد؛ اما اسفنج دریایی یک ماده مغذی و مرطوب‌کننده برای پوست است. این گیاه با سرعت بخشیدن به تجدید سلول‌های پوست، ساختار و ظاهر آن را بهبود بخشیده و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

برای تهیه این ماسک، چند قاشق اسفنج دریایی را با مقدار کمی آب جوش مخلوط کنید و سپس روی پوست خود قرار دهید. بعد از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک، مرطوب‌شدن پوست شما را تضمین خواهد کرد. پس از استفاده از این ماسک‌ها، مراقبت های بعد از ماسک صورت را فراموش نکنید.

ماسک عسل و نارگیل

خواص این دو ماده مغذی در سلامتی پوست برای همگان اثبات شده است. وجود ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی به همراه خاصیت آبرسانی و ضدالتهابی عسل و نارگیل، باعث محبوبیت این ماسک برای آبرسانی پوست صورت در خانه شده است.

برای تهیه ماسک عسل و نارگیل، ابتدا یک قاشق عسل طبیعی را با یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. سپس همانند ماسک‌های قبلی با گذشت یک ربع از مالیدن آن، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید. بهبود وضعیت پوست، کاهش التهاب، رطوبت و تسریع تجدید سلول‌های پوست از آثار ماندگار این ماسک طبیعی روی پوست هستند.

آبرسانی با پوست خیار

یکی دیگر از راهکارهای طبیعی و موثر برای آبرسانی انواع پوست، ماسک پوست خیار است که از خشکی و شکنندگی پوست صورت پیشگیری می‌کند. خیار همچنین با داشتن خاصیت متعادل‌کنندگی، برای کاهش ترشحات چربی و روغنی پوست موثر است. علاوه‌براین، خواص تسکین‌دهندگی آن باعث ازبین‌رفتن حساسیت‌ها و آکنه‌های پوستی می‌شود. آبرسانی پوست صورت در خانه به وسیله خیار یکی از در دسترس‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای مراقبت از پوست است. حس تازگی و طرواتی که خیار به پوست می‌بخشد، در شادابی روحیه انسان نیز بسیار تاثیرگذار است.

آبرسانی پوست در خانه با پوست خیار

آبرسانی پوست صورت با خیار 

بهترین روغن برای آبرسانی پوست صورت در خانه

تازگی و جوانی پوست از تاثیرات روغن‌های طبیعی برای پوست‌های خشک و حساس است. این روغن‌ها با آبرسانی پوست صورت در خانه، از پیری و پژمردگی آن جلوگیری می‌کنند. اگرچه انتخاب بهترین روغن برای آبرسانی پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما روغن‌های معطر معمولا باعث رضایت خاطر بیش‌تر افراد برای داشتن پوستی زیبا شده است.

روغن‌هایی نظیر روغن آرگان، جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آلوئه‌ورا و روغن‌های گیاهی نظیر خراطیم و خرما از مهم‌ترین و محبوب‌ترین روغن‌ها برای شادابی پوست هستند. استفاده از این روغن‌ها در ماسک‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی، به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. این روغن‌ها که سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین ای (E)، خواص ضد حساسیتی و ضدعفونی‌کننده هستند، از ترک‌ها و خشکی پوست جلوگیری به عمل می‌آورند.

درمان عارضه های پوستی در مراکز درمانی معتبر

در این مطلب به توضیح روش‌های طبیعی و خانگی برای آبرسانی پوست پرداختیم؛ اما همان‌طور که قبلا هم گفتیم، برای استفاده از این روش‌ها و ماسک‌ها حتما باید شناخت درستی از پوست خود داشته باشید و انواع ماسک‌ها و مواد مغذی پوست را به‌خوبی بشناسید. لازم‌به‌ذکر است که درمان‌های خانگی در طولانی‌مدت تاثیر خود را نشان می‌دهند. همچنین ممکن است برای بیماری‌ها و عارضه‌های جدی پوستی، موثر نباشند. بنابراین توصیه می‌کنیم در این موارد، برای آبرسانی پوست از محصولات بهداشتی معتبر و باکیفیت تالگو پاریس استفاده کنید.

شما چه روش‌های دیگری برای آبرسانی پوست صورت در خانه می‌شناسید؟ آیا قبلا از محصولات آبرسان پوست استفاده کرده‌اید؟ لطفا از تجربیات ارزشمند خود برای ما و دیگر خوانندگان مجله زیبایی تالگو بنویسید.

سوالات متداول:

1. چه روغنی برای آبرسانی پوست خوبه؟

روغن آرگان، جوجوبا، نارگیل، آلوئه‌ورا و روغن‌های گیاهی نظیر خراطیم و خرما از بهترین روغن‌ها برای آبرسانی پوست هستند.

2. برای آبرسانی عمیق پوست در منزل چه ماسکی خوب است؟

ماسک آلوئه‌ورا، ماسک عسل و نارگیل، ماسک اسفنج دریایی و ماسک خیار، بهترین ماسک خانگی برای آبرسانی پوست صورت هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs