ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

طرز استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت

14 آبان ، 1402
موسسه تالگو پاریس

آلوورا یکی از گیاهان معجزه‌آسای طبیعت است. این گیاه بیش از هر چیزی روی پوست تاثیر می‌گذارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی صورت را درمان کند. در این مقاله، دربارۀ خواص و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد استفاده از این گیاه را دارید، تا پایان این مطلب همراهمان باشید. 

خواص آلوورا برای پوست صورت

پیش از آشنایی با روش استفاده از آلوورا برای صورت، بهتر است با خواص این گیاه شگفت‌انگیز برای پوست آشنا شویم.

1) تسکین دهنده آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی

سنتز کلاژن یکی از مهم‌ترین خواص ژل آلوورا محسوب می‌شود. این خاصیت کمک می‌کند تا آسیب‌های پوستی‌تان تسکین یابد. درنتیجه هر نوع بافت اسکار سریع‌تر بهبود پیدا خواهد کرد و روند درمان زخم هم با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

همچنین آلوورا ترکیبات موثری به نام آلوئین و آنتراکینون دارد که ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان هستند. درنتیجه منجر به کاهش درد و بهبود زخم می‌شود. به همین دلیل اگر دچار سوختگی یا هر نوع آسیب دیگری شدید، می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای تسکین و درمان زخم استفاده کنید. یادتان باشد که آلوورا باید برای سوختگی‌های خفیف تا متوسط درجه اول و دوم مورد استفاده قرار بگیرد و در موارد حادتر حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و زیرنظر پزشک درمان شوید.

2) آبرسانی و تامین رطوبت پوست

آلوئه ورا حاوی مواد قدرتمند و مرطوب‌کننده‌ای است که باعث جذب آب در عمق پوست می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند برای تامین رطوبت انواع پوست، به‌خصوص پوست‌های خشک، گزینه‌ای عالی باشد. موکوپلی ساکارید همان ماده ارزشمندی است که موجب آبرسانی پوست شده و با چسباندن سلول‌های پوست به یکدیگر، بافت پوست صورت را منسجم‌تر، نرم‌تر و یکپارچه‌تر کند.

3) محو کردن لکه های تیره پوست

بسیاری از کسانی که به دنبال یادگیری طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت هستند، می‌‌خواهند با کمک آن از شر لکه‌های تیره و یا هیپرپیگمانتاسیون پوستشان خلاص شوند. خوشبختانه استفاده از ژل این گیاه می‌تواند به یکدست‌تر شدن رنگدانه‌های پوست کمک کرده و شفافیت صورت را به دنبال داشته باشد.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم ژل آلوورا یا محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده می‌تواند در درمان هیپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های ناشی از آکنه موثر باشد. طبق نظر محققان، این ژل حتی می‌تواند ملاسما (لکه‌های تیره روی پوست صورت) را هم درمان کند.

 استفاده از آلوورا برای پوست صورت

محو کردن لکه‌های تیره پوست با آلوورا

4) درمان و کنترل آکنه

آلوئه ورا میزان زیادی سالیسیلیک اسید، نیتروژن اوره، اسید سینامیک، فنل و گوگرد دارد. این مواد ترکیباتی موثر برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های عامل آکنه محسوب می‌شوند. 

ژل آلوورا به لطف وجود این ترکیبات، قابلیتی ضد التهابی دارد که می‌تواند باکتری‌های عامل آکنه را سرکوب کند. اگر درگیر آکنه و جوش‌های فعال هستید، می‌توانید از این گیاه برای درمان کمک بگیرید. همچنین سالیسیلیک اسید آلوورا می‌تواند پوست را لایه‌برداری کرده و قرمزی و التهاب آن را کاهش دهد.

5) تسکین و کنترل پسوریازیس و اگزما

پسوریازیس یکی از مشکلات رایج پوستی و از بیماری‌های التهابی آن است که می‌تواند عوارضی مانند لکه‌های قرمز، خارش شدید و پوسته‌پوسته شدن صورت را به دنبال داشته باشد. متخصصان معتقدند که استفاده از ژل آلوورا می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند.

همچنین اگر به اگزما مبتلا باشید، می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای درمان و بهبود کمک بگیرید. در کل آلوورا به خاطر خاصیت ضدقارچ و ضدالتهابی خود، هم پوست را مرطوب نگه می‌دارد و هم در برابر هر عامل التهابی از آن محافظت می‌کند.

طرز استفاده از ژل آلوورا برای پوست صورت

حالا که با ویژگی‌ها و خواص این گیاه آشنا شدید، زمان آن است که یاد بگیریم چگونه از ژل آلوورا برای پوست صورت استفاده کنیم. شما می‌توانید این ژل را با مواد گیاهی یا خانگی دیگری ترکیب کرده و ماسک‌هایی با خواص مختلف بسازید.

خوشبختانه درصد آلرژی‌زا بودن ژل آلوورا بسیار پایین است و کمتر پوستی به آن واکنش منفی نشان می‌دهد؛ به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

طرز استفاده از ژل آلوورا برای جوش و درمان آکنه

همانطور که می‌دانید، درمان آکنه و جوش یکی از مهم‌ترین کاربردهای ژل آلوورا محسوب می‌شود. برای درمان این عارضه می‌توانید از ترکیبات زیر کمک بگیرید.

ژل آلوورا خالص

می‌توانید کمی از ژل آلوورای طبیعی را بدون ترکیب با مواد دیگری، روی جوش‌تان قرار دهید و بگذارید که تمام شب روی صورتتان بماند. صبح با آب ولرم صورتتان را بشویید و از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

ژل آلوورا آبرسان پوست صورت

استفاده از ژل آلوورا خالص برای درمان آکنه پوست صورت   

ژل آلوورا  و آبلیمو

این ماسک ساده می‌تواند درمان موثری برای آکنه باشد. سیتریک اسید آبلیمو کمک می‌کند تا آکنه درمان شود و ترکیب آن با ژل آلوورا از تحریک پوست توسط آبلیمو جلوگیری خواهد کرد. برای تهیه این ماسک کافی است ژل آلوورا و آبلیمو را به نسبت ۸ به ۱ مخلوط کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. پس از این مدت می‌توانید پوست خود را بشویید.

آلوورا و دارچین و عسل

این ترکیب جادویی می‌تواند درمانی عالی برای تسکین آکنه باشد. دارچین و عسل خواص ضد باکتریایی و ضد التهاب دارند و ترکیب آن‌ها با ژل آلوورا به درمان جوش کمک خواهد کرد. برای تهیه این ماسک ۲ قاشق غذاخوری عسل را به همراه ۱ قاشق ژل آلوورا و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید و آن را 10 دقیقه روی پوستتان قرار دهید؛ سپس آبکشی کنید.

 طرز استفاده از ژل آلوورا برای لک صورت

برای درمان لک صورت با ژل آلوورا از روش‌های زیر کمک بگیرید.

ماسک آلوورا و عسل

ترکیب آلوورا و عسل می‌تواند به درمان لک صورت کمک کند. برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کنید و روی قسمت‌های تیره بمالید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ماسک را بشویید.

ماسک آلوورا و عسل برای پوست صورت

ماسک آلوورا و عسل

ماسک آلوورا و سرکه سیب

ترکیب آلوورا و سرکه سیب می‌تواند با لایه‌برداری ملایم از پوست، به درمان لکه‌های تیره کمک کند. برای این کار مقدار مساوی از آلوورا و سرکه سیب را ترکیب کنید و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب بشویید.

طرز استفاده از آلوورا برای چاقی صورت

ژل آلوورا با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان می‌تواند باعث جوانی پوست و چاقی صورت شود. اگر می‌خواهید از این ژل برای چاقی صورتتان بهره بگیرید، باید مقداری مناسب از ژل طبیعی آلوئه ورا را چند دقیقه روی پوست صورتتان ماساژ دهید و بگذارید که حدود 1 ساعت روی پوست باقی بماند. سپس با آب بشویید و از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

طرز استفاده از ژل آلوورا برای سفیدی پوست

می‌توانید از ژل آلوورا برای سفیدی پوست هم کمک بگیرید. به این منظور می‌توانید این ژل را با مواد زیر ترکیب کنید.

ماسک آلوورا و گلاب

دو قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای‌خوری گلاب را با هم ترکیب کنید.  اجازه دهید  این ماسک حدود 20 دقیقه روی پوستتان بماند. می‌توانید این ماسک را 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آلوورا و شیر و عسل

این ترکیب از تولید رنگدانه‌های اضافی پوست جلوگیری کرده و به داشتن صورتی شفاف‌تر و روشن‌تری کمک می‌کند. برای درست کردن این ماسک کافی است ژل آلوئه ورا و شیر را به نسبت مساوی و نصف این میزان عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و ماسک ایجادشده را روی پوستتان بگذارید. بهتر است از این ماسک در هنگام شب استفاده کنید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند.

طرز استفاده از آلوورا برای چروک صورت

آلوئه ورا به خاطر ترکیبات خود، پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک کرده و ژلی عالی برای جوانسازی محسوب می‌شود. برای مثال، برای جوانسازی دور چشم می‌توان ژل آلوئه ورا را به تنهایی روی پوست این ناحیه از صورت مالید و به‌خوبی ماساژ داد.

هم می‌توانید ژل خالص آن را روی پوستتان ماساژ دهید و هم از ماسک آلوورا و خیار کمک بگیرید. برای تهیۀ این ماسک، ۲ قاشق ژل آلوورای طبیعی را با یک قاشق آب خیار ترکیب کنید. مخلوط را روی پوستتان بگذارید و اجازه دهید که حداقل ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید. برای آبرسانی صورت و جلوگیری از خشکل پوست نیز از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

طرز استفاده از آلوورا برای پوست چرب

اگر به خاطر داشته باشید، ابتدای مقاله اشاره کردیم که آلوورا می‌تواند به کنترل چربی پوست کمک کند. به همین دلیل در خدمات مراقبت از پوست چرب معمولا از این ماده استفاده می‌شود.

شما می‌توانید به سادگی ژل آلوورای تازه را روی پوستتان بگذارید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. این ژل می‌تواند به کنترل چربی پوستتان کمک کند. البته ترکیب آلوورا با آبلیمو نیز همین نتیجه را ایجاد خواهد کرد.

طرز استفاده از آلوورا برای زخم

از آنجایی که آلوورا خواص ضدالتهابی دارد، می‌تواند به تسریع درمان جای زخم و بهبود اسکار کمک کند. می‌توانید ژل تازه آلوئه ورا را روی زخم بسته‌شده قرار دهید و پس از جذب بشویید. این کار را تا درمان کامل ادامه دهید؛ برای پیشگیری و کاهش ریسک عفونت، دقت کنید که زخمتان تازه و باز نباشد.

آلوورا برای زخم

استفاده از آلوورا برای درمان زخم‌ها

آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند؟

 اگر می‌خواهید از ژل آلوئه ورا به‌عنوان ماسک استفاده کنید، بهتر است اجازه دهید که بین 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. این مدت‌زمان، بهترین و بیشترین تاثیر این گیاه بر روی زیبایی صورتتان را نشان خواهد داد. درنهایت نیز مراقبت های بعد از ماسک صورت را انجام دهید تا پوستی سالم، شاداب و باطراوت داشته باشید.

آیا باید بعد از استفاده از آلوورا صورت را شست؟

یکی از سوالات مهمی که معمولا در طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت پرسیده می‌شود این است که آیا باید بعد از استفاده، آن را با شستشو از روی پوست پاک کنیم؟ جواب این سوال به دو عامل مهم بستگی دارد: محصولی که استفاده کرده‌اید و همچنین نوع پوست شما.

اگر محصول مورد استفاده‌تان یکی از محصولات مراقبت پوستی حاوی ژل آلوورا است، باید طبق دستورالعمل نوشته شده در کاتالوگ یا بسته‌بندی آن عمل کنید. طبیعتا مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه ورا نیازی به شستشو ندارند و ماسک‌های حاوی آن باید بعد از چند دقیقه پاک شوند.

اما اگر از ژل آلوورا خالص بهره می‌گیرید، با توجه به نوع پوستتان عمل کنید. اگر پوست خشکی دارید، باید بدانید که ژل خالص آلوورا می‌تواند باعث خشک‌تر شدن پوستتان شود و به مرور روی آن تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است که بعد از گذشته بیست دقیقه تا نیم ساعت، آن را با آب ولرم بشویید.

اما اگر پوست چربی دارید، می‌توانید از ژل آلوورا برای کنترل چربی پوستتان استفاده کنید و اجازه دهید که تمام شب روی پوستتان بماند و صبح آن را بشویید.

درمان قطعی مشکلات پوستی یا استفاده از آلوورا؟

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با خواص شگفت‌انگیز آلوورا در درمان مشکلات پوستی آشنا کنیم؛ اما دقت کنید که اگر مشکلات پوست شما حاد باشد، بهتر است به جای خوددرمانی به مراکز تخصصی درمان پوست و مو مانند تالگو پاریس مراجعه کنید.

تجربه شما از استفاده از آلوورا برای پوست چیست؟ آیا استفاده از این ژل طبیعی را به سایرین توصیه می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

1. آیا آلوورا برای پوست صورت خاصیت دارد؟

بله؛ آلوئه ورا گیاهی با ژلی است داخل آوندهای آن وجود دارد. این ژل می‎تواند به آبرسانی، رفع لک و تیرگی‌های پوست، روشن‌شدن صورت و رفع چین و چروک پوست کمک کند.

2. آیا استفاده از آلوورا برای پوست صورت نتایج قطعی دارد؟

خیر؛ قطعا هیچ‌یک از روش‌های مراقبت پوستی خانگی درمانی قطعی محسوب نمی‌شوند و صرفا کمک‌کننده بوده و می‌توانند به‌عنوان روشی پیش‌گیرانه استفاده شوند. برای درمان قطعی مشکلات پوستی باید به مراکز درمانی یا مراکز مراقبت پوستی معتبر مراجعه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs