ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

SPF ها چه هستند و چه کاربردی دارند؟

20 بهمن ، 1399
موسسه تالگو پاریس

پوست دارای ۳ لایه اصلی است. پوست زیرین دارای عروق خونی، پایانه‌های عصبی، سلول‌های چربی، فولیکول‌های مو و بافت پیوندی است که مواد غذایی را به پوست خارجی (اپیدرم) انتقال می‌دهد.

با افزایش سن، چربی زیر پوست از بین می‌رود، کلاژن که در لایه دوم پوست قرار دارد و الیاف پروتئینی است که باعث قوام پوست می‌شود، به تدریج قدرت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه پوست حالت‌ پذیری خود را از دست می‌دهد.
رطوبت پوست و قدرت عمل غدد عرقی کاهش می‌یابد و سد دفاعی طبیعی بدن در مقابل نور خورشید تضعیف می‌شود.

اگرچه کلیه محصولات بهداشت و نظافت فردی و شوینده‌های مختلف به منظور بالا بردن سطح بهداشت در خانواده و همچنین محافظت از پوست و مو در مقابل اثرات سوءزیست محیطی طراحی و تولید می‌شوند اما، حتی بهترین محصولات از نقطه‌نظر ویژگی‌ها و کارآئی آنها، چنانچه به‌گونه‌ای صحیح مصرف نشوند، وظیفه اصلی خود را انجام نداده و مصرف نادرست آنها معادل دور ریختن پول و ضرر رساندن به اقتصاد خانواده می‌باشد.

اس پی اف چیست

اس پی اف چیست؟

SPF مخفف فاکتور حفاظت در برابر خورشید است و اشاره به مقدار زمانی دارد که شما می توانید در مقابل نور خورشید بدون آفتاب سوختگی قرار بگیرید. به عنوان مثال، SPF 15 به شما اجازه می دهد ۱۵ برابر بیش تر از زمانی که حفاظتی بر روی پوستتان نیست در مقابل آفتاب قرار گیرید. بنابراین، اگر پوست شما بدون محافظ، در برابر آفتاب در عرض ۲۰ دقیقه شروع به قرمز شدن می کند، استفاده از یک کرم ضد آفتاب با SPF 15 این زمان را ۱۵ برابر بیشتر می کند. یعنی شما می توانید ۳۰۰ دقیقه با خیال راحت در مقابل آفتاب قرار بگیرید. از طرفی ضد افتاب هایی با SPF 15 حدود ۹۳ درصد از اشعه UVB را فیلتر می کند این در حالی است که محصولاتی با SPF30 می تواند ۹۷ درصد از این اشعه را فیلتر کند.

راه های اندازه گیری مقدار اس پی اف

روش‌های گوناگونی برای اندازه‌گیری این فاکتور، در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که تفاوت‌های گاهاً عمده‌‌ای با یکدیگر داشته و به همین دلیل می‌تواند برداشتی گمراه‌کننده در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد. صرف‌نظر از روش به‌کار گرفته شده، عمدتاً اندازه‌گیری‌ها یا بر روی موجودات زنده صورت می‌گیرد که به این دسته از اندازه‌گیری‌ها (Vivo ـ In) گفته می‌شود و یا آنکه با شبیه‌سازی پوست انسان و نیز استفاده از لامپ‌هائی که نور خورشید را شبیه‌سازی می‌نمایند، عدد SPF یک فرآورده ضدآفتاب اندازه‌گیری می‌شود که به این نوع اندازه‌گیری‌ها اصطلاحاً روش‌های (In ـ Vivo) اتلاق می‌شود. بدیهی است که دقت این نوع اندازه‌گیری‌ها بستگی به میزان دقت در شبیه‌سازی نور خورشید و نیز بافت و پوست انسان خواهد داشت.

اس پی اف چیست

عواملی که باعث پیری زودرس می شوند

ما می‌دانیم که تنها درصد کمی از تغییرات متأثر از سن در پوست، از جمله چروک خوردن آن ناشی از گذر طبیعی عمر می‌باشد. بیشترین درصد تغییرات منجر به پیری زودرس، در نتیجه تأثیر عوامل زیست‌محیطی و از همه آنها مهم‌تر، اشعه خورشید می‌باشد، اما نباید از اثرات سوء آلاینده‌های موجود در هوا بر روی پوست، غافل شد. یکی از مهم‌ترین راه‌هائی که اشعه خورشید زیان خود را به‌ پوست می‌رساند، با ایجاد ”رادیکال‌های آزاد“ در بدن می‌باشد.

رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های تخریب‌کننده‌ای هستند که باعث عمل اکسیداسیون در پوست می‌شوند، به همان‌صورت که بدنه ماشین در معرض هوا، دچار زنگ‌زدگی شده و با یک سیب قاچ خورده، از سفید به قهوه‌ای، تغییر رنگ می‌دهد. ماحصل عمل اکسیداسیون، ایجاد تغییرات در رنگدانه‌های پوست و شکسته شدن مولکول‌های (کلاژن) و (الاستین) می‌باشد که این مولکول‌ها، برای سفت و جوان ماندن پوست و جلوگیری از شل و آویزان شدن آن، ضروری می‌باشند. از بین رفتن این مولکول‌ها شل شدن پوست و چروک‌خوردگی آن را باعث می‌شوند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs