ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

میوه های لاغر کننده و چربی سوز کدامند؟

26 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

آشنایی با میوه های چربی سوز و لاغر کننده

رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال اثر بخش ترین رژیم های لاغری در دنیا به شمار می روند که در این رژیم مانند رژیم های دیگر نکات مهم و کاربردی را دانست و آن را دنبال کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با میوه های لاغرکننده و چربی سوز آشنا کنیم با ما همراه باشید.

انواع میوه برای کاهش وزنمیوه های چربی سوز کدامند 

میوه هایی با کربوهیدرات های بالا

میوه هایی با انرژی و کربوهیدرات بالاتر همچون موز، آناناس، انگور و مانگو را به عنوان صبحانه مصرف کنید تا در عین تامین انرژی لازمه برای آغاز روز و فعالیت به کاهش وزن شما کمک کند. تالگو پاریس یکی از بهترین ها در حوزه ی سلامت و محصولات بهداشتی می باشد.

میوه هایی با کربوهیدرات پایین

هندوانه و هلو و سیب و.. میوه هایی با کربوهیدرات پایین تر هستند اما آب فراوانی در آن ها وجود دارد که به همین دلیل درجه حرارت بدن را کنترل و تنظیم می کنند و به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند. این میوه ها انرژی لازم برای فعالیت مناسب سیستم عصبی را فراهم می کنند. قند موجود در این میوه ها با بی نیازی بدن به قند های دیگر از طرفی به سوزاندن قندهای اضافی در بدن منجر و در نتیجه لاغری  و چربی سوزی را به بار می آورد. آناناس و موز و هندوانه و گریپ فرود و گلابی هم از میوه چربی سوز و لاغر کننده بین میوه ها هستند.

میوه های کم قند و کم چرب

میوه ها حاوی بسیاری از مواد مغذی هستند و اگر می خواهید شکر بخورید، میوه بهترین انتخاب است. میوه هایی که میزان قند پایینی دارند، حاوی بالاترین میزان مواد مغذی هستند، از جمله آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی.:

  • میوه های لاغر کننده تابستانی: طالبی، هلو، نارنگی و زردآلو در دومین رده دارا بودن قند هستند قرار دارند. 
  • میوه های لاغر کننده زمستانی: سیب، گلابی، و مرکبات نارنجی رنگ مثل پرتقال میزان قند متوسطی دارند. 
  • میوه های لاغر کننده گرمسیری: آناناس، انار، انبه، موز، و انجیر تازه دارای شکر زیادی هستند.
  • میوه های خشک: خرما، کشمش، زردآلو، آلو سیاه، انجیر، و بسیاری میوه های خشک دیگر حاوی شکر بسیار بالایی هستند.

پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی های تان را بالا ببرد. انار از میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به سوزاندن چربی ها بسیار کمک می کند. همچنین انار از میوه هایی است که اشتهای شما را کاهش می دهد. به همین دلیل یک لیوان آب انار قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.

آب میوه های لاغر کننده

از مهم ترین راه ها برای رژیم غذایی استفاده از آبمیوه ها می باشد کاهش وزن از اول سخت و دشوار به نظر می رسد. افرادی که در رژیم هستند ترجیح می دهند برای کاهش وزن از آبمیوه ها استفاده کنند که روش بدرستی کار می کنند. آب هویج و آب کرفس و آب کدو یکی از مهم ترین آب میوه ی لاغر کننده و چربی سوز به شمار می روند که شما با گنجاندن آن ها در برنامه رژیم غذایی خود به سلامت بدن و پوست خود کمک کرده اید.

میوه های لاغر کننده شکم و پهلو

میوه های چربی سوز شکم و پهلو، تعدادی میوه های کم کالری و چربی سوز شکم و پهلو وجود دارد که به شیوه سالم در راه کم کردن وزن به کمک ما بیایند. آلبالو تا ۹% کاهش چربی شکمی را حاصل می کند و در حقیقت این میوه شیوه ای که ژن چربی را هم تغییر داده بود. میوه های مثل هلو غنی از ترکیبات فنولیک است که در شیوه عملکرد ژن های چربی نقش دارند. همچنین آن ها از قند کمتری نسبت به دیگر میوه ها برخوردارند، که همین امر آن ها را تبدیل به میوه ای ایده آل برای افراد دارای رژیم می کند. گریپ فروت قرمز هم در وعده صبحانه برای کاهش چربی شکمی و پهلو عالی است. سیب ها حاوی فیبرهای حل شدنی هستند که به داشتن احساس سیری کمک می کنند و سیب درصد چربی شکمی را در طی یک دوره تقریبا چند ساله چربی های شکم و پهلو را کاهش پیدا می دهد.

میوه های چربی دار

بسیاری از میوه ها فاقد چربی بوده یا مقدار کمی چربی دارند. هیچ میوه ای حاوی کلسترول نیست و حتی میوه های چرب را می توان در یک رژیم غذایی سالم مصرف کرد. به طور مثال آووکادو میوه ای با میزان کربوهیدرات و قند پایین و چربی بالاست. از مصرف چربی های اشباع شده اجتناب کنید، زیرا چربی های اشباع شده و ترانس باعث افزایش سطوح کلسترول LDL می شوند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند آووکادو و زیتون حاوی میزان بالایی از چربی های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده و همچنین فواید غذایی بسیار بالایی می باشند. آووکادو  با سایر میوه ها فرق دارد. درحالی که اغلب میوه ها دارای کربوهیدرات هستند، آووکادو یکی از خوراکی های پر چرب محسوب می شود. شما برای لاغری باید از خوراکی های چربی سوز و لاغر کننده تغذیه نمایید.

میوه ها در رژیم غذاییآب میوه های چربی سوز 

میوه های ممنوعه در رژیم لاغری

در تابستان هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه ‌های ممنوعه برای رژیم دارها به حساب می آیند. هر عدد شلیل حدود 50 کالری دارد، هر عدد آلود زرد 75 کالری و هر عدد هلو 60 کالری دارد. در 100 گرم انگور 80 کالری و در همین میزان گلابی هم 60 کالری وجود دارد. پس برای چاق ‌تر نشدن در روز های تابستان دور این میوه ها را خط بکشید. گلابی یکی از میوه های کالری سوز نمی باشد. 

نقش هندوانه در کاهش وزن

از هندوانه می‌توانید به عنوان یک ماده کمکی در رژیم غذایی لاغری خود استفاده کنید و به آسانی وزن کم کنید. مصرف هندوانه به طور مرتب به کنترل وزن و درنتیجه کاهش رسوب چربی کمک خواهد کرد. هندوانه فاقد چربی است و از آن جایی که هندوانه دارای سدیم و پتاسیم بوده و به دلیل آنکه هندوانه سرشار از ویتامین A ،C، بتاکاروتن و لیکوپن است به کاهش وزن کمک می کند. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام “لیکوپن” است.

بهترین سبزی برای کاهش وزن

افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات بهترین گام برای کاهش وزن سریع است.

کاهش وزن با فلفل سبز

سرشار از ویتامین ث بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند، چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارا هستند. پس خوردن میوه ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند، می تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

کاهش وزن با کلم پیچ

این سبزی، سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می کند. کلم پیچ سرشار از آهن و لوتئین است.

کاهش وزن با کاهو

کاهو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و میل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می دهد.

آیا کیوی لاغر کننده است

شما می توانید با خوردن کیوی لاغر شوید و وزن کم کنید. کیوی میوه کوچکی است به رنگ خرمایی که کرک های ریزی روی پوست آن قرار دارد و رنگ سبز بافت داخلی آن نیز بسیار زیباست. کیوی منبع غنی آنتی اکسیدان و ویتامین C است در هر 100 میلی گرم از این میوه، 98 میلی گرم ویتامین C موجود است. کیوی با دارا بودن ویتامین C، در رده مرکباتی مثل پرتقال و لیمو که منبع غنی این ویتامین هستند، قرار می گیرد.

خوردن کدام میوه در روز باعث لاغری می شود

موز میوه ی سحر آمیزی ست. موز سرشار از پتاسیم، دارای ویتامین های B و منیزیم هستند، که شامل چربی و کلسترول نمی باشد. موز برای تقویت قلب و استخوان ها، سیستم عصبی و کلیه های شما خوب هستند و خلق و خو و سیستم ایمنی را بهبود می بخشند. رژیم کاهش وزن با موز، یک روش سریع و خوشمزه برای کم کردن وزن، بدون نیاز به خوردن غذاهای کسل کننده و بدون مزه است.

خوردن چه چیزهایی قبل از خواب باعث لاغری می شود

برای لاغر شدن قبل از خواب چای بابونه و یا شیر بنوشید این نوشیدنی ها با کنترل قند خون و کاهش وزن مرتبط هستند. فقط مطمئن شوید هر چایی بابونه که قبل از خواب می نوشید، بدون کافئین است و از چای های سم زدا دوری کنید. همچنین خوردن کفیر که سرشار از پروبیوتیک است و از شیر تخمیر شده تهیه می شود، روی میکروبیوم روده شما کار کرده و سطوح باکتری های سالم را افزایش می دهد، باعث هضم مناسب شده و به شما کمک می کند ویتامین ها و مواد معدنی را به طور موثرتری جذب کنید. 

خوردن چه چیزهایی ناشتا باعث لاغری می شود

ناشتا یک لیوان آبلیمو بخورید همچنین احتمالا تاثیر خوردن سیب ناشتا در لاغری را هم شنیده اید. یکی از میوه های دیگر را که می توانید امتحان کنید که خوردن آن ها ناشتا و باعث لاغری می شود خوردن انار ناشتا ست که همچنین خوردن انگور ناشتا برای لاغری مفید است.
تالگو پاریس ارائه دهنده انواع محصولات زیبایی، خدمات زیبایی پوست، لاغری و فرم دهی به بدن و برگزاری دوره های آموزشی زیبایی در خدمت شما عزیزان می باشد.      

میوه ها در رژیم و کاهش وزنمیوه های لاغر کننده کدامند؟ 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs