ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

شایع ترین علل ایجاد لک صورت کدامند

09 دی ، 1399
موسسه تالگو پاریس

امروزه بسیاری از افراد به دنبال از بین بردن لک صورت خود هستند تا جوانی و زیبایی را برای خود به ارمغان آورند. از شایع ترین و مهمترین علل ایجاد لک صورت می توان به مواردی از جمله تغذیه نامناسب، بیماری و التهاب صورت اشاره کرد. شما نیز می توانید برای از بین بردن لک صورت خود، نزد بهترین پزشک پوست مراجعه کرده و راه درمان را شروع کنید تا به زیبایی مورد نظر خود دست پیدا کنید

شایع ترین علل ایجاد لک صورت 

آیا شما نیز به دنبال آگاهی از مهمترین و اصلی ترین دلایل ایجاد لک صورت هستید؟ آیا می دانید که کدام یک از آیتم ها می توانند لک صورت شما را افزایش داده و شما را پیرتر نشان دهند؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطالب پیش روی خود را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید و از این طریق به اطلاعات بسیار جالبی در مورد لک صورت دست پیدا کنید. 

زیبایی پوست صورت یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی می باشد که امروزه بسیاری از مردم به خصوص خانم ها به دنبال آن هستند. از مهمترین و شایع ترین علل ایجاد لک صورت می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • لک ناشی از التهاب
  • لک ناشی از بیماری
  • لک حامگلی
  • لک ناشی از کمبود ویتامین ها
  • لک های پیری

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد هر یک از علل ایجاد لک صورت توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد لک بر روی صورتدلایل ایجاد لک بر روی صورت

آخرین مطالب تکمیلی موسسه تالگو پاریس را در این بخش دنبال نمایید

بررسی دلایل و راه های درمان منافذ باز پوست

روش های از بین بردن لکه های قهوه ای از صورت

بهترین سن و زمان استفاده از لایه بردار پوست چه زمانی است

لک ناشی از التهاب

از دلایل ایجاد لک صورت می توان به التهاب های مختلف پوستی اشاره کرد که این التهاب ها ممکن است در اثر بیماری های پوستی و دهان تشکیل شود. ایجاد لک های تیره رنگ بر روی پوست صورت افراد سبزه بیشتر بوده و شما می توانید در صورت مشاهده چنین لک هایی، اقدامات لازم برای درمان را شروع کنید.

لک ناشی از بیماری

از دیگر علل ایجاد لک صورت می توان به برخی از بیماری ها اشاره کرد که ممکن است فرد بیمار در طول بیماری خود، با چنین لک های مواجه شود. از مهمترین بیماری هایی که سبب ایجاد لک بر روی پوست صورت می شود، می توان به مشکلات کلیوی، نارسایی کبدی، آسم، روماتیسم و غیره اشاره کرد. البته در برخی از بیماری ها لک های ایجاد شده بر روی پوست صورت تا چند روز دیگر برطرف شده و در برخی از دیگر بیماری ها ممکن است تا ماه ها و سال ها هم چنان بر روی پوست صورت باقی بماند. لک صورت ناشی به بیماری های مختلف به شکل لکه های قهو ه ای روشن تا قهو های تیره بر روی پوست صورت مشاهده می شود.

دلایل ایجاد لک بر روی صورتدلایل ایجاد لک بر روی صورت

لک ناشی از حامگلی

از شایع ترین علل ایجاد لک صورت، می توان به لک های حامگلی اشاره کرد که یکی از رایج ترین و مهمترین لک های ایجاد شده بر روی پوست صورت خانم های حامله می باشد. نحوه ی پیدایش این لک ها بسیار کند بوده و به رنگ قهوه ای هستند. در برخی از خانم ها، لک های حامگلی بعد از زایمان به شکل آهسته ناپدید می شوند و در برخی دیگر نیز ممکن است سال ها باقی بماند.

همچنین بسیاری از پزشکان بر این باورند که استفاده از قرص های ضد بارداری در دوران حامگلی قطع شده و این امر می تواند سبب ایجاد و بروز یک سری از لک ها بر روی صورت خانم ها شود. اگر شما نیز با چنین لک هایی مواجه هستید، می توانید با مراجعه نزد بهترین پزشک پوست و مو، اقدامات مورد نیاز را برای از بین بردن این لک ها انجام دهید تا بتوانید زیبایی را از دوباره برای خود به ارمغان آورده و حس خوبی را داشته باشید.

لک ناشی از کمبود ویتامین ها

تغذیه مناسب یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی می باشد که سلامتی جسمی و پوستی شما را تضمین می کند. شما می توانید با مصرف غذاهای متنوع و سالم، به تمام ویتامین های مورد نظر خود دست پیدا کنید که هیچ دارو یا کرمی در جهان این ویتامین ها را در بر ندارند. بنابراین یکی از مهمترین و شایع ترین علل ایجاد لک صورت را می توان به تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین ها نسبت داد. پوست بدن در صورتی که بدن ویتامین b12 خود را از دست می دهد، تیره تر شده و لک هایی را بر روی صورت نمایان می سازد. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت کاهش ویتامین a نیز شما می توانید یک سری از برجستگی های شبیه به پوست مرغ را بر روی پوست خود مشاهده کنید. البته با کاهش و کمبود اسید اسکوربیک، اسید فولیک و کم خونی در بدن، لک های بسیار متنوعی را بر روی صورت مشاهده نمایید. بنابراین توصیه می شود که حتما اهمیت بسیار بالایی را برای وعده های غذایی و میان وعده های خود قائل شوید تا بتوانید از ایجاد لک بر روی پوست صورت تان جلوگیری لازم را به عمل آورید.

ایجاد لک بر روی صورت به چه علت استایجاد لک بر روی صورت به چه علت است

لک های ناشی از پیری

یکی از دیگر مهمترین و اصلی ترین علل ایجاد لک صورت، لک های مربوط به پیری می باشد که شما می توانید لک های قهوه ای رنگ را بعد از سن 30 و 40 سالگی بر روی پوست خود مشاهده کنید. توجه داشته باشید که با افزایش سن، لک صورت نیز بیشتر می شود و این امر شما را پیرتر از سن واقعی تان نشان داده و در نتیجه اثرات منفی را در روحیه شما خواهد گذاشت. اگر شما نیز دوست دارید تا لک های مربوط به پیری را از روی صورت زیبای خودتان پاک کنید، می توانید اقدامات مورد نیاز را هم اکنون انجام دهید تا در دروان پیری با مشکل لک صورت مواجه نشوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs