ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

8 مکمل و ویتامین موثر برای درمان خشکی پوست

24 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

در رابطه با درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین بیشتر بدانیم!

درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین یکی از الزامات زندگی امروز برای سالم و زیبا ماندن پوست ما می باشد. با توجه به نوع تغذیه و همچنین نوع زندگی شهرنشینی، افراد زیادی درگیر خشکی پوست هستند که به استفاده از کرم های شیمیایی و مواد آرایشی روی می آورند، غافل از اینکه برخی از این مواد خود از علل خشکی پوست هستند. در ادامه به توضیح در رابطه با مکمل ها و ویتامین هایی می پردازیم که برای جلوگیری از خشکی پوست و یا در برطرف کردن آن موثر هستند.

درمان خشکی پوست

پوست زیبا

بدون شک داشتن یک پوست زیبا و بدون ایراد می تواند یکی از زیبایی های ظاهری در هر فرد و با هر سن و جنسی باشد. برای داشتن یک پوست زیبا نیازی به انجام آرایش های زیاد و غلیظ نیست. پس بهتر است به جای استفاده از لوازم آرایشی سرشار از مواد شیمیایی که خود باعث خشکی پوست می شوند و تنها در زمان کوتاهی شاید بتوانند پوست شما را زیبا و جذاب جلوه دهند دوری کرده و به جای آن برای طراوت پوست خود از ویتامین ها و مکمل های مفید برای پوست خود استفاده نمایید.

عواملی که موجب خشکی پوست می شوند

شاید در توضیحی ساده و اولیه بتوان گفت که پوست در اثر کم شدن ترشح غدد چربی موجود در پوست خشک و ملتهب می شود. اما دلایل زیادی را می توان برای این مشکل بیان کرد که ما به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

1- عوامل ژنتیکی

2- بیماری های خاص پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و...

3- خشکی هوا و کمبود رطوبت در فصل های مختلف به خصوص در زمستان

4- داشتن برنامه نامناسب غذایی و کمبود مصرف میوه ها و سبزیجات تازه

5- مصرف برخی از داروها

6- دیابت

7- کم کاری تیروئید

8- آلودگی هوا

9- و حتی مشکلات عصبی

اینها تنها تعدادی از عواملی هستند که می توانند باعث خشکی پوست و در نتیجه مشکلات حاصل از آن شوند. برای درمان خشکی پوست باید حتما در رژیم غذایی خود از سبزیجات تازه استفاده کنیم و همچنین در کنار داشتن یک برنامه غذایی غنی از مکمل ها و داروها نیز نهایت بهره را برد. در ادامه به درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین بیشتر خواهیم پرداخت.

چرا باید برای سلامت پوست از مکمل ها استفاده کرد؟

شاید بتوان به جرات گفت که یکی از رازهای سلامتی پوست استفاده روزانه از مکمل ها و ویتامین های مفید در این زمینه می باشد. بدین منظور استفاده از مواد غذایی ارگانیک و سالم و تازه و در کنار آن مکمل ها و ویتامین ها می تواند بسیار موثر و مفید باشد. برخی از افراد این تصور اشتباه را دارند که استفاده از مکمل ها تنها برای افراد ضعیف و لاغر است و یا افرادی که میزان زیادی غذا می خورند دچار مشکلات اینچنینی نمی شوند، در صورتی که اینطور نیست و استفاده از مکمل ها و قرص و شربت های ویتامین در کنار تغذیه سالم از الزامات می باشد.
باید به یاد داشته باشید که برای درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین باید به ترکیبات آن دقت داشت. یک مکمل خوب باید املاح مورد نیاز بدن و پوست ما را تامین نماید و همچنین دارای ویتامین های A، C، E و همچنین ویتامین های گروه B باشند. شاید بتوان از مکمل های موجود در بازار به اکوفن، بیوتی هلث و همچنین پرفکت لایف اشاره کرد.

درمان خشکی پوست

ویتامین و املاح لازم در سلامت پوست

پوست برای شادابی نیاز به املاح و ویتامین هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

  • روغن ماهی یا همان امگا 3 که باعث جلوگیری از خشکی و خارش در پوست می شود.
  • ویتامین های A، E، B، D: استفاده از انواع ویتامین ها به صورت خوراکی( مصرف میوه ها و سبزیجات) و همچنین قرص و یا شربت در طراوت پوست موثر هستند و می توانند از عوامل موثر در درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین باشند.
  • زینک با داشتن خاصیت ضد التهابی از خشکی و خارش پوست جلوگیری خواهد کرد.
  • لوتئین یک آنتی اکسیدان قوی و مورد نیاز بدن است که متاسفانه بدن قادر به تولید آن نیست و اما باعث ایجاد رطوبت لازم در پوست می شود.
  • زاکسانتین نیز یکی از آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است که خشکی پوست جلوگیری به عمل می آورد.
  • پروبیوتیک ها نیز با  بالا بردن سیستم ایمنی بدن شما به جلوگیری از التهابات پوستی و در نتیجه خشکی پوست کمک می کنند.

درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین های موجود

مصرف مکمل ها در کنار داشتن یک رژیم غذایی خوب و سالم از الزامات برای بهبود وضعیت پوست ما می باشد. در ادامه به درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین می پردازیم و به این مواد معجزه آسا اشاره می کنیم:

1- ویتامین C: با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی باعث کلاژن سازی شده و از خشکی و در نتیجه پیری پوست جلوگیری می کند.

2- ویتامین A: این ویتامین باعث تقویت غشاء میانی پوست می شود و به کلاژن سازی و خاصیت الاستین پوست کمک می کند.

3- ویتامین E

4- COQ10: این ماده باعث باز تولید و مراقبت از سلول های پوستی می شود.

5- زینک: باعث استحکام هرچه بیشتر پوست و همچنین غشاء مخاطی می شود که متاسفانه از طریق رژیم غذایی شاید به سختی بتوان آن را بدست آورد و برای بدن تامین کرد.

6- امگا 3

7- خانواده ویتامین B 

8- کلسیم: به راحتی از طریق لبنیات می توان آن را بدست آورد و باعث لطافت پوست می شود.

9- سلنیوم: این ماده معدنی مفید به میزان کمی در بدن وجود دارد و همراه با ویتامین E در سلامت پوست بسیار موثر می باشد.

10- سیلیکا: این ماده با افزایش سن در بدن کاهش یافته و باید حتما از طریق مکمل ها آن را دریافت کرد. این ماده در درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین بسیار موثر و لازم می باشد.

درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین

همانطور که در مقاله بالا مشاهده کردید، پوست برای سلامت خود به مواد غذایی تازه و ارگانیک، عای الخصوص میوه ها و سبزیجات تازه نیاز دارد. اما آیا تنها خوردن این مواد کافی است؟
طبق بررسی ها دانشمندان و پزشکان به این نتیجه رسیده اند که در کنار مصرف مواد غذایی مفید باید از قرص و شربت هایی که متشکل از ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن است نیز، استفاده کرد. امروزه به دلیل نوع زندگی ما بیشتر افراد با مشکل خشکی پوست دست به گریبان هستند و این را با اطمینان می گوییم که درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین قابل اجرا خواهد بود. کارخانجات و تولید کنندگان دارو در این زمینه به کمک ما آمده و با تولید قرص و شربت های مکمل برای شادابی و طراوت و همچنین لطافت پوست ما تلاش می کنند. پس یادمان باشد که مصرف مکمل ها یکی از راه های اسای برای درمان خشکی پوست و سلامت پوست ما خواهد بود. تالگو پاریس یکی از بهترین ها در زمنیه تولید انواع مکمل و محصولات مراقبتی و زیبایی می باشد.

درمان خشکی پوست

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs