ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

نحوه پاکسازی صحیح پوست خشک چگونه است

29 آذر ، 1400
موسسه تالگو پاریس

پاکسازی پوست خشک یکی از مهم ترین اقدامات به منظور جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی دست و صورت و جلوگیری از پیری زودرس می باشد. پوست خشک به نوع خاصی از پوست بدن گفته میشود که در آن سبوم که نوعی چربی می باشد در آنها کمتر از سطح ایده آل است. به همین دلیل روی پوست میکروب های مضر رشد پیدا نموده و همچنین رطوبت آن نیز از بین میرود.

منافذ پوست های خشک بعد از تماس با مواد آرایشی و همچنین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باید کاملا تمیز شوند. در غیر این صورت علاوه بر چین و چروک، لک و تغییر رنگ در آن را نیز شاهد خواهیم بود. گروه تالگو فرانسه در ادامه روش های صحیح پاکسازی پوست خشک در منزل و آرایشگاه با ماسک و دستگاه را برای پوست صورت حساس و جوش دار و نحوه بخور دادن آن را بررسی خواهد نمود.

نحوه صحیح شستشوی پوست خشکنحوه صحیح شستشوی پوست خشک

آموزش پاکسازی پوست خشک در منزل

تمام خانم ها و آقایان برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید با روش های مراقبت از آن آشنایی داشته باشند. اما تفاوت هایی که در میزان چربی و رطوبت روی پوست هر یک از افراد وجود دارد، باعث میشود تمام روش های پاکسازی و مواد آرایشی برای همه مناسب نباشند. اگر به دنبال بهترین روش پاکسازی پوست خشک صورت در منزل هستید، در ادامه چند ترفند خانگی را معرفی می کنیم که عبارتند از:

پاکسازی پوست خشک صورت با مواد شوینده

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در پاکسازی پوست خشک و حساس صورت مد نظر قرار دهید، عدم استفاده از مواد شوینده قوی می باشد. متاسفانه اغلب خانم ها و آقایان تصور می کنند استحمام طولانی مدت و استفاده از مواد شوینده قوی می تواند منافذ پوست را پاکسازی نموده و منجر به شادابی آن شود. این در حالیست که این مواد و قرار گرفتن برای طولانی مدت در معرض بخار و آب گرم به شدت چربی روی پوست را از بین برده و این می تواند آسیب جدی به پوست های خشک وارد کند.

برای مراقبت پوست خشک در حمام، باید از آب ولرم و مواد شوینده ضعیف به مقدار کم استفاده کنید. علاوه براین، به هیچ عنوان نباید پوست را برای مدت طولانی در حمام ماساژ داد.

عدم استفاده از لوسیون بدن بعد از استحمام

استفاده از لوسیون بدن بعد از استحمام برای پوست های خشک نمی تواند گزینه ایده آلی باشد. توجه داشته باشید که پوست های حساس و خشک دست و صورت بعد از استحمام احساس خشکی بیشتری می کنند و بهتر است از روغن جوجوبا، گلیسیرین در این شرایط استفاده کنید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

پاکسازی پوست های چرب رسوبی

آشنایی با انواع پوست و راه های مراقبت از آن

8 مکمل و ویتامین موثر برای درمان خشکی پوست

اسکراب پوست خشک

از دیگر روش های مناسب برای پاکسازی پوست های خشک می توان به اسکراب اشاره نمود. برخلاف پوست های چرب، افرادی که پوست آنها چربی کمی دارد نباید از اسکراب طولانی مدت با مواد زبر و قوی استفاده کنند. این قبیل افراد بهتر است اسکراب های خانگی را انتخاب و یک مرتبه در هفته از آنها استفاده نمایند.

از جمله اسکراب های ایده آل در این زمینه می توان به ترکیب خاک رس، قهوه، شیر خشک و روغن بادام اشاره نمود. این ترکیب که شبیه به خمیر میشود را روی پوست قرار داده و حدود 5 دقیقه به آرامی پوست را با آن اسکراب کنید. پس از شستشوی پوست حتما از کرم های آبرسان استفاده نمایید تا شادابی و طراوت را روی صورت خود احساس کنید.

استفاده از تونر در پاکسازی پوست خشک صورت

یکی از رایج ترین روش ها برای پاکسازی منفاذ پوست و از بین بردن آلودگی های تجمع یافته در آنها، استفاده از تونر می باشد. تونرها دارای تنوع زیادی بوده و برخی از آنها بدون الکل تولید میشوند. تونرهای قوی برای پوست های خشک مناسب نبوده و بهتر است نوع بدون الکل را روی پوست قرار داده و پاکسازی را انجام دهید.

نحوه شستشوی خانگی پوست خشکنحوه شستشوی خانگی پوست خشک

بخور برای پوست خشک

با توجه به اینکه از بین رفتن چربی سبوم روی پوست به مرور شرایط را برای کاهش رطوبت آن نیز فراهم می کند، به همین دلیل در روند پاکسازی بخور نقش مهمی دارد. قرار گرفتن مستقیم پوست خشک با بخار آب به مدت 5 دقیقه دو مرتبه در ماه تاثیر فوق العاده ای دارد. استفاده از بابونه، گل رز و همچنین استخدوس در بخور نتیجه فوق العاده ای برای پوست های خشک دارد.

پاکسازی پوست خشک و جوش دار

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب افراد در پاکسازی پوست های خشک و جوش دار دچار میشوند، شستشوی مرتب صورت است. دقت داشته باشید که پوست های خشک با شستشوی مداوم نه تنها بهبود پیدا نمی کنند، بلکه چربی خود را از بیشتر از دست داده و زبر شده و احساس سوزش خواهند داشت.

به همین دلیل برای پاکسازی پوست ابتدا با مواد شوینده بدون رایحه به مدت کوتاه پوست را با آب ولرم باید شستشو دهید. قبل از استفاده از مواد ضد جوش، حتما یک لایه آبرسان روی پوست قرار دهید. آبرسان باعث میشود خشکی جوش و پوست کاهش پیدا کند و درمان آنها روند سریع تری خواهد داشت. استفاده از اسکراب های قوی برای پوست های خشک و جوش دار نتیجه منفی دارد و از مراحل پاکسازی باید به طور کامل آنها را حذف کنید.

ماسک برای پاکسازی پوست خشک

بهترین روش پاکسازی پوست خشک حساس صورت، استفاده از ماسک های خانگی بدون مواد شیمیایی می باشد. تنوع در این ماسک ها بسیار زیاد است، اما توجه داشته باشید که برخی از پوست ها به مواد گیاهی مختلف آلرژی دارند. از جمله ماسک های مناسب برای پاکسازی پوست های حساس و خشک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

انواع ماسک های مورد استفاده برای شستشوی پوست خشکانواع ماسک های مورد استفاده برای شستشوی پوست خشک

ماسک عسل و ماست برای پوست خشک

از موثرترین ماسک ها برای بهبود پوست های خشک ترکیب ماست و عسل می باشد. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • دو قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق چایخوری عسل
  • یک قاشق چایخوری روغن زیتون

این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده و پس از شستشو از آبرسان بدون رایحه و مواد شیمیایی استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ و عسل

برای تهیه این ماسک مواد زیر را با هم مخلوط کنید:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری عسل
  • یک قاشق چایخوری پودر بادام زمینی

این ترکیب برای مدت 10 دقیقه باید روی پوست قرار گیرد و سپس با آب ولرم شستشو داده شود

ماسک آبلیمو و عسل

ترکیب یک قاشق چایخوری عسل که آبرسان بسیار مناسبی به شمار می رود، و یک قاشق چایخوری سفیده تخم مرغ و آبلیمو از دیگر ماسک های مناسب برای پاکسازی پوست خشک در خانه به شمار می روند. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس بشویید.

توجه داشته باشید که پس از استفاده هر یک از ماسک های خانگی برای پوست صورت حساس و خشک، آبرسان را فراموش نکنید. پوست های خشک بعد از پاکسازی به شدت آسیب پذیر بوده و به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند.   

پاکسازی پوست خشک در آرایشگاه

مهم ترین تفاوت در روند پاکسازی پوست خشک در آرایشگاه یا روش های خانگی، در نوع مواد استفاده شده آنها می باشد. در روش های خانگی همان طور که اشاره شد اغلب با بخور و ماسک های طبیعی این فرآیند انجام میشود، اما در آرایشگاه ژل و تونر و ماسک های مخصوص به کار می رود. استفاده از خدمات پاکسازی پوست های خشک در سالن های زیبایی یک یا دو مرتبه در ماه برای افراد بالای 30 سال گزینه ایده آلی به شمار می رود. توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اقدام برای پاکسازی باید توسط افراد حرفه ای در این زمینه بررسی و سپس مواد مورد نیاز انتخاب شوند.  

پاکسازی پوست خشک با دستگاه

علاوه بر روش های خانگی که اغلب از ماسک های گیاهی استفاده می کنند، پاکسازی پوست خشک با دستگاه نیز در سالن ها و کلینیک های زیبایی انجام میشود. یکی از روش های رایج در این زمینه، میکرودرم ابریژن microdermabrasion می باشد. در این روش با دستگاه های مخصوص لایه برداری و پاکسازی انجام شده و لک و جوش های سرسیاه و غیره از بین میروند. به دلیل حساس بودن پوست های خشک، قبل از این قبیل اقدامات حتما باید پوست فرد بررسی و در نهایت تصمیم گیری شود که آیا روش مناسب است یا خیر؟

تالگو پاریس؛ آموزش پاکسازی پوست

موسسه تالگو پاریس برگزارکننده دوره های مراقبت از پوست به روش های مختلف و بر اساس متدهای بین المللی می باشد. علاوه براین، این مجموعه خدمات آبرسانی و پاکسازی پوست و لاغری و ماساژ را توسط افراد متخصص در این حوزه ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با مجموعه تالگو پاریس تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs