ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

چه SPF ضد آفتابی برای پوست شما مناسب است

07 آبان ، 1402
موسسه تالگو پاریس

چه SPF ضد آفتابی برای پوست شما مناسب است؟ بسیاری از مردم به دنبال پاسخ این سوال هستند تا بهترین گزینه را برای روتین مراقبتی پوست خود تهیه نموده و از آن استفاده کنند. اگر پوست سلامت و درخشانی داشته باشید به مراتب می توانید مانع از بروز انواع بیماری ها شوید. داشتن یک پوست سالم نیازمند استفاده از روش های مراقبتی و درمانی مناسب است. یکی از این راهکار ها استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf مناسب است.

به همین دلیل باید اطلاعات کاملی از یک کرم مناسب در اختیار داشته باشید. در این مقاله با موسسه تالگو فرانسه (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این موضوع کسب کرده و کرم مناسبی برای خود تهیه نمایید.

spf کرم ضد آفتابspf کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب چیست؟

در واقع یکی از مهم ترین محصولاتی که همه باید در روتین مراقبت پوستی از آن به خوبی استفاده کنیم کرم های ضد آفتاب هستند. این گروه از کرم ها با نوجه به نوع پوست افراد در حالت های مختلف ارائه می شوند. به همین منظور ابتدا نوع پوست خود را بشناسید سپس به دنبال بررسی اس پی اف به کار برده شده در آن کرم باشید. در حالت کلی افراد به چند دسته با پوست های خشک، چرب، معمولی و مختلط تقسیم بندی می شوند.

برای مثال؛ افرادی که پوست چرب و حساسی دارند ابدا نباید از کرم هایی استفاده کنند که مناسب پوست های خشک است. زیرا این دسته از کرم ها ممکن است باعث ایجاد آکنه و جوش برای آن ها شود. در این شرایط با استفاده از کرم ضد آفتاب شما یک لایه محافظتی بر روی پوست خود ایجاد می کنید که مانع از ورود اشعه مضر خورشید می شود. حال با درجه اس پی اف مختلف کارایی آن کرم متفاوت خواهد بود.

Spf ضد آفتاب چیست؟

عدد اس پی اف ها نشان دهنده ی میزان محافظت ضد آفتاب شما در برابر نور خورشید از پوستتان است. هر چه عدد فاکتور محافظت از نور خورشید یا همان spf بزرگتر باشد این عدد نشان از عملکرد بهتر در برابر شدت نور آفتاب است. به همین منظور همیشه پیشنهاد می شود از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که اس پی اف آن حداقل 30 درجه باشد. در این صورت می توانید مانع از التهابات، آفتاب سوختگی، سرخی و ... بر روی پوست خود پس از قرار گرفتن در آفتاب شوید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تاثیر کلاژن بر مو

ضد آفتاب مناسب بارداری

بهترین ضد آفتاب برای پوست لک دار

ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست

همانطور که گفته شد برای آن که بدانید SPF ضد آفتاب مناسب پوست شما مناسب است باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. امروزه در بازار بر اساس نوع مدل پوستی شما ضد آفتاب مخصوص نیز وجود دارد. برای مثال اگر پوست خشکی دارید باید از ضد آفتابی استفاده کنید که علاوه بر داشتن اس پی اف صحیح دارای روغن های مناسب، سیلیکون، لانولین، پماد، لوسیون های مغذی و ... باشند.

همچنین اگر پوست حساس و یا دارای آکنه ای نیز دارید مراقب باشید که داخل کرم ضد آفتاب شما مواد نگهدارنده، عطر و ... نباشد. کرم این دسته از افراد باید با اس پی اف بالا بوده و اصلا چرب نباشد. البته توجه به این نکته که مواد نگهدارنده به صورت طولانی مدت نیز در این کرم نباشد امری مهم و قابل توجه است.

spf مناسب در کرم ضد آفتابspf مناسب در کرم ضد آفتاب

انواع spf

همانطور که دانستید نحوه عملکرد اس پی اف ها به گونه ایست که می تواند مانع از بروز اشعه مضر خورشید به پوست شما شود. انواع spf با توجه به محصولی که از آن استفاده می کنید می تواند تعیین کننده این میزان باشد. به طور کلی اگر spf کرم ضد آفتاب شما 15 بود یعنی می تواند مقابل یک پانزدهم اشعه های مضر نور خورشید و فرابنفش قرار بگیرد. اما اگر اس پی اف کرم شما حداقل 30 بود شما تقریبا 97 درصد در برابر این اشعه ها سلامت خواهید بود.

به طور معمول نیز پیشنهاد می شود از کرم هایی استفاده کنید که حداقل spf آن ها 30 باشد. نمونه های دیگر ضد آفتاب spf 50 و یا بالاتر هستند که می توانند کمی بیشتر با این اشعه ها مقابله کنند. اما نکته مهم اینجاست که ضد آفتابی مناسب است که بتواند مدت زمان 30 تا 40 دقیقه در آب هم بر روی پوست شما تاثیر بگذارد. در این صورت شما بهترین محصول را تهیه کرده و از نتایج ویژه آن بهره مند خواهید شد.

تاثیرات SPFتاثیرات SPF

چند نکته مهم

حال که می دانید چه SPF ضد آفتابی برای پوست شما مناسب است بهتر است با چند نکته مهم در این زمینه به خوبی آشنا شوید تا بهترین نتیجه را برای کار خود بدست آورید. این موارد عبارتند از:

  • در میزان مصرف کرم ضد آفتاب خود نه خساست به خرج دهید و نه بیش از اندازه آن را استفاده کنید. مصرف به میزان لازم می تواند باعث سلامت بیشتر پوست شما شود.
  • قبل از این که از خانه خارج شوید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذارید تا ضد آفتاب شما اثر کند.
  • اگر پوست خیس و در حال تغییری دارید هر دو ساعت یکبار بهتر است در صورتی که در معرض نور مستقیم خورشید هستید آن را تمدید کنید.
  • برای انتخاب یک ضد آفتاب با spf مناسب ابتدا نوع پوست خود را بشناسید سپس در مورد محصول انتخابیتان کمی تحقیق کنید تا بهترین گزینه شامل حالتان شود.
  • در هنگام استفاده از ضد آفتاب ابتدا یک لایه بزنید و آن را به خوبی بر روی پوست خود ماساژ دهید. در قدم بعدی دوباره مقداری دیگر بر پوست خود ضد آفتاب بزنید. در این صورت می توانید به خوبی در برابر نور خورشید ظاهر شوید و مراقب پوست خود باشید.

محصولات صورت برند تالگو

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی این که چه SPF ضد آفتابی برای پوست شما مناسب است پرداخته شود. شما می توانید با در نظر داشتن این مطالب محصول مورد نظر خود را خریداری نموده و از پوست خود مراقبت کنید. موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران نیز مفتخر است با ارائه بهترین محصولات صورت و بدن در این راه همراه شما باشد.

در نظر داشته باشید که این مجموعه دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با دیپلم بین المللی را نیز برای علاقه مندان ارائه می دهد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما ارتباط برقرار نموده و مشاوره های لازم را برای تهیه محصول مورد نظر خود دریافت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs