ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

09 دی ، 1399
موسسه تالگو پاریس

استفاده از پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

استفاده از پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن صورت از مواد آرایشی و جلوگیری از جوش زدن آن است. امروزه افراد می توانند با استفاده از مدل های مختلف پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن از جمله ژل های شستشو، فوم ها و میسلار واتر ها و ... برای پاک کردن انواع آلودگی ها و مواد آرایشی از روی قسمت های مختلف پوست اقدام کرده و احتمال واکنش های پوستی و جوش را کمتر نمایند.

در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه تالگو تهیه شده است شما با انواع پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن آشنا خواهید شد.

جوش زدن

جوش ها در واقع یکی از واکنش های پوستی است که در اثر بسته شدن فولیکول های مو با عواملی مانند چربی و همچنین سلول های مرده بسته می شود، اتفاق می افتد که به آن آکنه نیز گفته می شود. این جوش ها و واکنش ها بیشتر در دوره نوجوانی در انسان ها شایع می شود که امروزه تمام افراد آن را در طول زندگی خود تجربه خواهند کرد. 

جوش ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال بیشتر در صورت، ما شاهد جوش های سرسفید، سرسیاه، سینه، شانه و کمر و یا جوش های قرمز التهابی هستیم. همچنین جوش ها می توانند به صورت برآمدگی های قرمز کوچک یا تاول، توده های پر از چرک و یا توده های سفت و دردناک نیز ظاهر شوند.

دلایل ایجاد جوش بر روی صورتدلایل ایجاد جوش بر روی صورت

دلایل جوش زدن

یکی از مهمترین بخش هایی که باید قبل از پرداختن به رفع جوش ومعرفی پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن به آن بپردازیم، بررسی علت های این مشکل است. رفع این مشکل می تواند تا حد زیادی با حذف عوامل اثرگذار آن انجام شود. به طور کلی و خلاصه باید گفت علل جوش زدن صورت در چهار عامل مهم تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • باکتری ها

  • تولید بیش از حد چربی

  • استفاده از لوازم آرایشی

  • فعالیت های بیش از حد آندروژن ها یا هورمون ها

  • مسدود شدن فولیکول های مو با سلول های مرده پوست و یا چربی

امروزه برخی عوامل دیگر از جمله تغییرات هورمونی، داروهای خاص، رژیم غذایی، استرس و سن نیز از عوامل بسیار مهم در علت جوش زدن شناخته می شوند.

آخرین مطالب تکمیلی موسسه تالگو پاریس را در این بخش دنبال نمایید

راه های درمان جای جوش و علل آن

چند روش تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت

راه های رفع جوش

اما برای رفع جوش باید چکار کرد؟ ابتدا لازم است به این نکته توجه کنید که انواع مختلف آکنه های خفیف و متوسط نیاز به درمان های مختلف و مراقبت دارند. در موارد شدید، بیمار باید به یک متخصص پوست مراجعه کند. به طور کلی رفع جوش می تواند از روش های مختلفی انجام شود که عبارتند از:

  • پیشگیری و درمان انواع جوش ها و تغییر سبک زندگی

  • ریشه یابی و رفع عوامل جوش زدن

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی

  • صبر کردن و گذر از دوره تحولات جنسی افراد با توجه به شیوه صحیح زندگی

  • استفاده از رژیم های غذایی و ورزش

  • استفاده از پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن، بررسی انواع و نحوه استفاده از آنها بپردازیم.

روش های برطرف کردن جوش صورتروش های برطرف کردن جوش صورت

معرفی پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

از آنجایی که امروزه فضای محیط های شهری به علت فعالیت اتوبوس ها، ماشین ها، کارخانجات، صنایع مختلف درون و بیرون از شهری، از آلودگی ها و ذرات آلاینده پر شده است، لازم است برای رعایت بهداشت پوست از آلاینده ها مانند خاک، چربی ها، باکتری ها و سلول های مرده از موادی بهداشتی به نام پاک کننده ها استفاده شود. 

از آنجایی که لوازم آرایشی ممکن است مواد شیمیایی تهیه شده باشد و از آنجایی که این مواد این لوازم آرایشی می تواند سبب جوش زدن پوست شما شود، تهیه پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن و انتخاب صحیح آنها بسیار مهم است.

انواع پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

در مورد انواع پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن باید گفت این محصولات می تواند در انواع مختلفی تولید شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ژل های شستشو صورت: لوازمی هستند که می توانند برای شستشوی پوست و منافذ صورت استفاده شده و حالت ژله ای دارند. این پاک کننده ها به خوبی می توانند نیاز شما به پاک کردن چربی ها و باکتری ها را به طور کامل برطرف نمایند.

  • فوم شستشو صورت: فوم ها همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، یکی از بهترین راه حل ها برای پاک کنندگی و در کنار آن نرمی و لطافت پوست هستند. این نوع تجهیزات بیشتر برای پاک کردن پوست صورت استفاده می شوند.

از دیگر تجهیزات پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن می توان به صابون ها، میسلار واتر ها یا محلول های پاک کنندگی آرایش، دستمال های مرطوب پاک کننده و ... نیز اشاره نمود.

انواع پاک کننده های آرایشی برای رفع جوشانواع پاک کننده های آرایشی برای رفع جوش صورت

نحوه استفاده از پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

برای پاک کردن آرایش صورت می توانید از دستمال مرطوب آن استفاده کنید. برای این کار دستمال را به آرامی بر روی پوست خود کشیده و قسمت هایی که مواد آرایشی وجود دارند مانند کرم های پودر و رژ های لب و ... را پاک کنید. در این نوع پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن بهتر است از محتواهای بدون الکل استفاده نمایید.

همچنین شما می توانید دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش را برای مراقبت های شبانه در کنار تخت خود قرار داده و هر شب هنگام خواب از آنها استفاده کنید. شما همچنین می توانید از میسلار واتر نیز استفاده نمایید. برای این کار از پدهای پنبه ای استفاده کرده و آن را به میسلار آغشته نمایید. با این کار می توانید پوست خود را که مستعد به آکنه است به خوبی تمیز و پاک نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs