ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

روش خانگی و موثر درمان جوش با یخ

04 اسفند ، 1400
موسسه تالگو پاریس

روش های درمان جوش با یخ

جوش ها برجستگی های قرمز و بعضا سر سیاه همراه با چرک سفید هستند که زیر پوست ایجاد می شوند. جوش ها معمولا تا زمانی که تخلیه نشوند رشد می کنند. درمان بسیاری از جوش ها به راحتی در خانه امکان پذیر است. درمان جوش با یخ یک راه حل ساده و متداول است که در خانه به راحتی می توانید آن را انجام دهید. در این مقاله به بررسی درمان انواع جوش های بزرگ و کوچک با استفاده از یخ می پردازیم.

دلیل بوجود آمدن جوش در نواحی مختلف بدن

جوش ها معمولا در نواحی زیر از بدن ظاهر می شوند:

  • صورت
  • گردن
  • سینه ها
  • زیر بغل
  • باسن

باکتری هایی که فولیکول های مو را آلوده و سپس ملتهب می کنند باعث پدید آمدن جوش می شوند. بیشتر جوش ها نتیجه باکتریهای استافیلوکوکوس اورئوس هستند. از دیگر موارد رایج می توان به رشد موهای زیر پوستی و گرفتگی غدد عروقی اشاره کرد. موارد جدی و خطرناکی که ممکن است رشد جوش ها را تشدید کند می توانند علل زیر باشند:

  1. بهداشت نامناسب
  2. کندن و دستکاری کردن جوش
  3. تراشیدن زود به زود مو
  4. داشتن بریدگی های عفونی روی پوست
  5. داشتن برخی بیماری های پوستی مانند آکنه و اگزما
  6. داشتن اختلال های ایمنی که شما را در برابر بیماری های عفونی آسیب پذیر تر می کند.
  7. تماس نزدیک با افرادی که جوش داشته اند و استفاده از وسایل شخصی آنها مانند حوله و تیغ.

درمان انواع جوش با استفاده از یخدرمان انواع جوش با استفاده از یخ

آیا درمان جوش با یخ امکان پذیر است

یخ می تواند فقط برخی از جوش ها را درمان کند. در مقابل ممکن موجب التهاب نوع دیگری از جوش ها شود. بیشتر مردم هر از چند گاهی ممکن است حداقل یک جوش روی صورتشان یا نقاط مختلفی از بدن شان ظاهر شود. اگرچه کرم ها و داروهای مختلفی برای درمان جوش وجود دارد اما مواد شیمیایی ممکن است برای پوست حساسیت ایجاد کند و یا التهاب جوش ها را بیشتر کند. درمان جوش با یخ روشی اس ساده و در دسترس که همه ی ما در خانه هایمان می توانیم آن را انجام دهیم. یخ ممکن باعث کمتر شدن تورم،قرمزی و درد جوش ها التهابی و چرکی می شود. در مقابل نیز نباید انتظار داشته باشید که یخ جوش های غیر التهابی که معروف به کومودونها یا جوش های سرسفید و سر سیاه هستند را از بین ببرد. اگرچه یخ می تواند التهاب جوش ها را کمتر کند اما چرک و محتویات داخل آن را از بین نمیبرد.

آخرین مطالب تکمیلی موسسه تالگو پاریس را در این بخش دنبال نمایید

پاک کننده آرایش برای جلوگیری از جوش زدن

چند روش تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت

نحوه ی استفاده از یخ برای درمان انواع جوش

درمان جوش با یخ برای نواحی مختلف بدن به شیوه های متنوع انجام می شود. اما یک روش اساسی و بهداشتی دارد:

  • محل جوش را با یک شوینده ی ملایم تمیز کنید
  • یخ را مستقیما روی پوست قرار ندهید،درون یک پارچه یا کیسه ی تمیز قرار دهید
  • در فواصل زمانی سی ثانیه تا یک دقیقه یخ را روی صورت یا بدن تان بگذارید

برای جوش های صورت شما می توانید یخ را درون کیسه بگذارید و سپس به مدت یک دقیقه روی صورتتان قرار دهید. مراقب باشید که این کار را مکررا انجام ندهید چرا که ممکن است به منافظ پوست آسیب برساند. در نواحی روی سینه برای درمان جوش با یخ سعی کنید یخ را درون یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید تا تماس مستقیم تری با بدن داشته باشد. سپس آن را به مدت یک دقیقه روی سینه بگذارید. برای از بین بردن جوش های پشت و کمرتان می توانی یک کیسه ی بزرگ را پر از یخ کنید و روی آن دراز بکشید. 

مقایسه درمان جوش با یخ یا گرما و بخار

همانطور که گفته شد درمان جوش با یخ می تواند تورم و التهاب جوش را از بین ببرد. در مقابل بخار و گرما چرک های زیر پوستی و جوش های سر سیاه را درمان می کند. زمانی که یخ را روی بدن و یا صورت خود قرار می دهید، منافذ پوست برای حفظ گرمای بدن منقبض می شوند. در مقابل گرما منافذ پوستتان را شل و باز می کند. شاید یخ به تنهایی نتواند تمام جوش های شما را از بین ببرد؛ اما در کمتر شدن شان کمک تان می کند. جوش های عصبی که با درد زیادی همراه هستند را می توانید به کمک یخ درمان کنید. و همچنین جوش های بزرگ را نیز با استفاده از یخ کوچکتر کنید. این توصیه ها کاملا عملی و اثبات شده هستند.

مقایسه درمان جوش با یخ یا گرما و بخارمقایسه درمان جوش با یخ یا گرما و بخار

آیا یخ می تواند به درمانه آکنه نیز کمک کند

آکنه یا جوش های چرکی و بزرگ که در لایه های عمیق پوست قرار دارند می توانند کم کم به پوست اطراف خود آسیب بزنند و روی صورت پخش شوند. داروهای زیادی برای از بین بردن آکنه وجود دارد. اما این داروها می توانند بعد از بهبود پوست منجر به کاهش کلاژن سازی پوست شوند. شاید درمان آکنه با یخ به اندازه ی درمان جوش با یخ موثر نباشد، اما می تواند مانع از پخش شدن و عمیق تر شدن آکنه ها روی پوست شود. در کنار استفاده از یخ بایستی روش های مراقبتی و بهداشت پوست را نیز رعایت کنید.

چند توصیه درباره ی درمان جوش

ممکن است فکر کنید که دیگر یک راه حل ساده برای درمان جوش های پوست تان یافته اید. اما سخت در اشتباهید؛ برای اینکه پوست شما از حساسیت بالایی برخوردار است پس لازم است در حین درمان جوش با یخ خیلی مراقب باشد. تا مبادا پوست بیش از حد منقبض نشود. در هنگام استفاده از یخ حتما یخ را روی خود جوش قرار دهید و تا جایی که می توانید از تماس یخ با سطح پوست تان خودداری کنید. یک تکه یخ ممکن است التهاب جوش را کاهش دهد اما درمان قطعی به حساب نمی آید. پس در صورت طولانی شدن وجود جوش ها روی پوست حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

توصیه های مهم در خصوص درمان جوشتوصیه های مهم در خصوص درمان جوش

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs